Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Med dietter i familien?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-13, 10:46   #21
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg er laktoseintolerant, så vi bruker laktosefrie produkter i middager eller bakst. Men siden melken er dyrere får mannen og ungene vanlig melk som drikkemelk og til mat som kun de spiser.

Når jeg slanker meg har jeg telt kalorier. Det betyr i praksis at middagene blir litt lettere, men at alle spiser de samme tingene. Eneste forskjellen er at jeg har mer grønnsaker på tallerkenen og mindre av de mest kaloriholdige tingene. Det hender også at jeg f.eks. har stekt pannekaker til ungene og så har jeg og mannen spist noe annet som vi liker. Jeg syns det er viktig å bli mett, så jeg prøver å unngå veldig kaloriholdige måltider der jeg bare kan spise små porsjoner. Det skal sies at jeg lager mye mat fra grunnen av og ungene foretrekker mat der hver komponent er tilberedt hver for seg. Sånn at det er ganske ofte vi har kjøtt/fisk, en eller annen form for karbohydrater og grønnsaker eller salat. Da er det enkelt å velge hvordan man vil sette sammen måltidet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 10:59   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Med dietter i familien?

LilleVenn var (tror hun har vokst det fra seg) laktoseintolerant. Vi bruker derfor kun laktosefrie melkeprodukter i all mat.

Når jeg slanker meg, spiser jeg vanlig mat, men i mindre mengder (spesielt reduserer jeg på karbohydratene til middag).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 11:09   #23
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg tåler ikke sjømat, mens resten av familien elsker det. Vi løser det med at de lager seg sjømatmiddag de dagene jeg trener etter jobb, eller at jeg lager meg noe enkelt i tillegg til deres middag.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 11:19   #24
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg tåler ikke sjømat, mens resten av familien elsker det. Vi løser det med at de lager seg sjømatmiddag de dagene jeg trener etter jobb, eller at jeg lager meg noe enkelt i tillegg til deres middag.

Samme gjør vi, bare bytt ut tåler ikke med "tåler ikke".

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 11:25   #25
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Vi har ein cøliaker i heimen, og har ofte besøk av ein med egg- og melkeallergi. Eg lagar da mat utan gluten, egg og melk, men kan ha tilbehør for den spesielt interesserte. Eksempelvis kan eg ha saus med melk i som tilbehør, for melkeallergikeren (1 år) vil gjerne berre ha melkefritt smør i sine poteter

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 11:39   #26
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Vi har hatt ulike allergier på ulike barn tidligere og da har vi tilpasset maten slik at alle kan spise noe. Da et barn ikke tålte fisk så spiste vi andre fisk og han fikk noe han tålte.

Da noe måtte være fritt for melkeprotein så lagde vi det aller meste på havremelk, men grøten fikk han egen av. Vi andre spiste laktoseredusert/laktosefritt.

Nå spiser alle laktoseredusert/fritt i det aller meste selv om et par stk fint tåler vanlig melk. Alle bruker blå soft, men et par stk drikker vanlig melk til drikke.

For de som er sære prøver vi å lage noe som de også kan spise. Jeg syns det er viktig at alle får noe de kan spise og vet selv hvor fælt det var å bli tvunget til å spise noe jeg ikke likte.

Slanking tas kun hensyn til med at den som slanker seg får velge hvor mye h*n spiser av det jeg serverer.

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Ungene spiser yoghurt og drikker melk nok til at det ikke gjør noe om det er laktosefri middag.

Det gjør da ikke noe at alt er laktosefritt heller. Det er kun laktosen som er forskjellen på laktosefritt og vanlig, ikke næringsstoffer.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 11:46   #27
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Takker for mange svar

Vi prøver å tilpasse det helt fint, og lager alltid poteter/ris/pasta/makaronistuing osv til minsten i tillegg til vanlig maten...

Har dere noen gode forslag til "ren" mat ved siden av dette som er barnevennlig? Han er ikke så glad i å bare spise "bart" kjøtt/fisk eller kylling.

Grønnsaker går greit, ved å ha kokte gulrøtter, rosenkål, mais, agurk ol...

Tar veldig gjerne imot tips - for har veldig lyst at det skal være litt mer matglede for oss alle.

Taco er helt fint - da spiser jeg det som salat
Kjøttkaker med makaronistuing og grønnsaker eventuelt brun saus
laks med grønnsaker og poteter går
fiskeboller i hvit saus og poteter, grønnsaker - da steker jeg meg fileet
Tomatsuppe med egg - minsten kan få pannekaker etterpå også (ikke at han er så fan av suppa, men spiser en skål)

Hva liker barna deres godt? Er mye koseligere å servere noe de liker skikkelig godt, enn bare spiser fordi de må - men gjerne uten at det går altfor mye på bekostning av at vi vil ha sunn hverdagsmat

Samboeren slanker seg, og prøver å holde seg unna altfor mye karbo og på ren mat

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 11:47   #28
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Storesøster har melkeallergi, så her er all mat uten kumelk. Det var litt stress i begynnelsen, men nå syns jeg det er bedre med soyamelk i kaffen en kumelk.

Foreldrene mine spiser lavkarbo, når vi spiser til dem koker jeg poteter eller ris til meg og barna.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 11:48   #29
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det gjør da ikke noe at alt er laktosefritt heller. Det er kun laktosen som er forskjellen på laktosefritt og vanlig, ikke næringsstoffer.

My mistake, burde skrevet melkefritt. For det er det jo ofte (hos oss).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 11:52   #30
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Hvor mye melk bør de få i seg? Jeg drikker ikke noe. Lillesøster drikker en melk på skolen. Storesøster har såvidt drukket melk siden hun ble allergiskfor 6 år siden.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 12:43   #31
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg og mannen liker generelt ting de ikke liker, så om en av oss spiser noe annerledes, reagerer ingen på det. Som regel i form av mer grønt på oss.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 15:03   #32
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

My mistake, burde skrevet melkefritt. For det er det jo ofte (hos oss).

Det blir noe annet ja.
Vi bruker havremelk tilsatt kalsium for at de to som drikker det skal få i seg noe.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 17:36   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Hvor mye melk bør de få i seg? Jeg drikker ikke noe. Lillesøster drikker en melk på skolen. Storesøster har såvidt drukket melk siden hun ble allergiskfor 6 år siden.

Jeg drikker veldig veldig lite. I fjor ble det for lite, jeg fikk d-vitamin og kalsium-mangel. Nå er det sikkert 10 år siden sist de sjekket kalsium, men tidligere var det ikke noe problem.
Jeg ville nok sørget for annen kalsiumkilde, i hvert fall. Ellers er jeg av den oppfatning at kumelk er for kuer, men ikke verre enn at ungene hyler inn på mengder om de får.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 17:42   #34
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Når Poden var mindre, så husker jeg han fikk dekket inn dagsbehovet med 2dl melk, og ost på to skiver. Eller 4 dl melk. Vi brukte 2 dl melk i havregrøten til frokost og kvelds, og var dekket inn.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 17:56   #35
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Ingen allergier eller lignende her, men vi lager en felles middag med alternativer til de som evt er kresne eller slanker seg. Dvs at barna får ofte fiskepinner, mens jeg og mannen har annen fisk.

Vesla drikker ikke ren melk, men jeg tenker hun får dekket opp behovet ved å spise yoghurt, ost og diverse melkemiddager.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 18:02   #36
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Nip: Hvordan lager du macaronistuing uten melk? (Og brukte du erstatningsost på pizzaen du la ut i en annen tråd?)

Det er lurt å passe på at barna får det de har behov for. Jeg kjenner et barn som fikk mangeltistander på bla. jern, fordi han levde på morens veldig begrensede diett.

Vi har forskjellige dietter i heimen. Jeg og Poden spiser melk og glutenfritt. Jeg og Admini spiser uten fruktose (ganske mange grønnsaker og frukter, og også en del melsorter), og han tåler melk. Mannen kan spise alt, og jeg har i tillegg en del proteinintoleranser, så det er begrenset hvilke proteinkilder jeg kan ha. Taco er jo en klassiker å spise sammen, da kan jo alle bare ta det de tåler. Noen ganger spiser alle med kalkun eller lam, som jeg tåler, og andre ganger spiser de andre med kjøttdeig, og jeg har varmet fra fryseboksen til meg.

Ellers, så lager vi en del gryteretter med ting alle tåler (det går feks fint å bytte løk og hvitløk med fennikel), og så kan vi jo spise ris og pasta til.
Spaghetti, fårikål, lammestek med grønnsaker og kraftsaus, pinnekjøtt med kålrotstappe, laks med ovnstekte poteter og grønnsaker.

Vi lager ofte taco og gryter i store porsjoner, og fryser ned til meg, så spiser jeg det, mens barna spiser melkefrie pølser, hjemmelagde karbonader uten melk, og innimellom kjøper vi noe lettvint til dem fra varmdisken, som lunsjkaker eller kylling.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 18:12   #37
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg spiser lavkarbo (light) og bytter ut tilbehør som potet, pasta og ris med grønnsaker.
Mann og barn spiser karbohydrater, de tenker ikke over at jeg ikke gjør det noe særlig.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 18:39   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg "tåler ikke" melk, og halvparten av tiden er jeg alene og bruker ingen melkeprodukter. Når barnet er her drikker hun melk som vanlig, og hvis jeg da lager melkebasert mat så bruker jeg laktoseredusert melk. Det er typisk i sauser, pannekaker, vafler og slikt.

Grøt og annet som er ren melkemat har jeg vennet meg til å ikke like, men kan godt lage grøt som kveldsmat til barnet likevel. Eller hun er så stor at hun lager det selv nå.

En fin ting er også at jeg har vennet meg av å like rømme og fløte, men det går i laktosefrie varianter dersom jeg en sjelden gang skal bruke det likevel (vaflene igjen).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 18:48   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Vi har et barn med alvorlig egg og nøtteallergi. Det er ikke de verste allergiene å håndtere i forhold til vanlige måltider. Litt verre med tanke på kaker og julebakst (han tåler ikke kanel heller).

Vi andre spiser kokt egg og speilegg og spiser nøtter, men når vi lager blandet mat lager vi det eggefritt og nøttefritt stort sett slik at vi kan spise det samme alle sammen.
Vi kjøper ikke ferdigprodukter med egg og nøtter hvis det er noe vi skal spise sammen. Det er i grunnen sjeldent et problem.
Jeg tror ikke besøkende hos oss ville merket at vi tilpasser maten til en allergiker. Maten er veldig vanlig og variert.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 19:29   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Vi har det ganske enkelt i og med at så og si alle i familien vår er veganere. Jeg, mannen, ungene, min mor, bror, tidligere svigerinne, et par venninner, tante og kusine, og min svigerfar lever nesten vegetarisk og de spiser vegansk hjemme hos oss uten problemer (jeg lager sabla god mat, om jeg får si det selv).
Vi lever ikke på slankekost, vi spiser ganske godt og koser oss med maten. Spiser vel egentlig stort sett som folk flest men bruker litt andre produkter. Feks soyamelk i stedet for kumelk, veganske oster i stedet for kuost, mye bønner og linser, men også kjøtterstatninger av diverse slag, både sunne og sikkert mindre sunne. Jeg har alltid julaften hjemme hos meg, og serverer utelukkende vegansk, noe alle setter pris på. Spiser venner hos meg, får de vegansk mat, og de elsker maten. Eldste har ei venninne som ikke tåler kumelk, og hun kan alltid spise alt hos oss og setter stor pris på det. Så vi har det veldig greit.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no