Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbodamer

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-14, 22:00   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Lavkarbodamer

Har akkurat startet med lavkarbo og er usikker på om jeg spiser greit. Spiser jo mye fettrik mat og føler meg veldig sånn "ulovlig" mett.
I dag har jeg spist:
Frokost: 2 hjemmelagde knekkebrød med jarlsberg, paprika og agurk
Mellommåltid: en halv skyr. Ikke helt lovlig men det var det jeg hadde før jeg fikk handla

Middag: denne kyllingsalaten http://fotballfrue.no/2013/06/19/opp...to-og-honning/

Kvelds: mandelgrøt http://fotballfrue.no/2013/02/18/man...-treningsplan/

Sov lenge idag så dermed utgikk et mpltid men hadde nok spist et måltid til med knekkebrød dersomjeg sto opp til vanlig tid.

Er dette ok kost? Har lest mye om det og funnet frem oppskrifter og mat som er lov. Målet er ikke ketose eller å gå ned i vekt ( selv om det ikke hadde gjort noe ) men å prøve å se om jeg kan bli kvitt muskel og leddplager samt få mer energi. Er bare så redd jeg spiser for mye slik at jeg legger på meg.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 22:41   #2
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbodamer

Du spiser når du er sulten og stopper når du er mett. Er du sprekkmett har du spist for mye. Da skal du i prinsippet ikke gå opp.

Maten ser grei ut. Ville nok hatt mer grønnsaker til alle måltid, men er kanskje vanskelig til grøt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 22:46   #3
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbodamer

Ser greit ut, husk mye vann. Spis til du ikke er sulten lenger og stopp da.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 23:06   #4
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Lavkarbodamer

Ok da skal jeg prøve å spise litt mindre går man ned i vekt om man ikke er i ketolyse?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 23:42   #5
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbodamer

Ketolyse er en retning innenfor lavkarbo, det er ketose du mener. Man går ned uten å være i ketose. Noen trives ikke i ketose og du må selv finne ut hvor din kropp trives, jeg har det best mellom 40 -70 karbohydrater om dagen, andre igjen må ha rundt 100.

Kjenn på kroppen og bruk gode fettkilder som avacado, fet fisk, stek mat i smør osv.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 00:27   #6
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbodamer

Jeg gikk fint ned uten å være i ketose. Lykke til og håper det hjelper på muskel og leddplagene dine!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no