Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Katy Perry med niåring

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-15, 14:25   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.611
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Katy Perry med niåring

Vi har fått en fin tradisjon med å gi eldstejenta konsertbilletter i bursdagsgave. Karpe i Spektrum var f.eks. stor suksess, og i år tror jeg Katy Perry ville vært stas. Men; så er det venue-issues. Jeg har ikke vært på Telenor på konsert før, men har hørt plenty av skrekkhistorier logistikk-wise. Er det i det hele tatt mulig å komme seg ut av området på en relativt fornuftig og effektiv måte når konserten er over? Det blir jo fort seint = trøtt frøken, og vi har et stykke hjem. Vi kommer til å kjøre bil ut av byen og hjem, men jeg har skjønt at det er lettere å komme seg ut fra Fornebu kollektivt. Kanskje vi kunne parkert i sentrum et sted og busset ut og inn til Fornebu? Høres det ut som et ok opplegg og ta med en (konsertelskende) niåring på? Andre lure ideer?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 17:05   #2
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Vi har fått en fin tradisjon med å gi eldstejenta konsertbilletter i bursdagsgave. Karpe i Spektrum var f.eks. stor suksess, og i år tror jeg Katy Perry ville vært stas. Men; så er det venue-issues. Jeg har ikke vært på Telenor på konsert før, men har hørt plenty av skrekkhistorier logistikk-wise. Er det i det hele tatt mulig å komme seg ut av området på en relativt fornuftig og effektiv måte når konserten er over? Det blir jo fort seint = trøtt frøken, og vi har et stykke hjem. Vi kommer til å kjøre bil ut av byen og hjem, men jeg har skjønt at det er lettere å komme seg ut fra Fornebu kollektivt. Kanskje vi kunne parkert i sentrum et sted og busset ut og inn til Fornebu? Høres det ut som et ok opplegg og ta med en (konsertelskende) niåring på? Andre lure ideer?

Vi skal ha med åtteåring til KP, og har vært på Telenor med storesøster på mange konserter tidligere. Mitt stalltips: sitt på den siden som er nærmest drosjeholdeplassen, og gå før siste sang. På den måten har vi kommet oss svusj unna med drosje bare fem minutter etter at vi reiste oss og gikk alle gangene. Så tar vi drosja til dit egen bil står. Det er venstre side nærmest scenen, hvis du tenker fra sceneperspektiv.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 18:42   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.611
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vi skal ha med åtteåring til KP, og har vært på Telenor med storesøster på mange konserter tidligere. Mitt stalltips: sitt på den siden som er nærmest drosjeholdeplassen, og gå før siste sang. På den måten har vi kommet oss svusj unna med drosje bare fem minutter etter at vi reiste oss og gikk alle gangene. Så tar vi drosja til dit egen bil står. Det er venstre side nærmest scenen, hvis du tenker fra sceneperspektiv.

Oooh, godt tips, takk!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 19:52   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.276
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Gå før konserten er ferdig? o.O

Sånn ellers har jeg intet å bidra med.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 20:46   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Er det annet enn ståplasser igjen til KP?

Syns bare jeg fant ståplasser sist jeg sjekket, så jeg droppet det. Vil gjerne ha sitteplass med barn. Eller? Men bra med tips om plassering! Vi tenkte egentlig å ligge over på det nærmeste hotellet, sånn for å velte oss i luksus.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 21:34   #6
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Gå før konserten er ferdig? o.O

Sånn ellers har jeg intet å bidra med.

I utgangspunktet helt enig, men når det gjelder konsert med barn gjelder det p svelge den kamelen. Da sparer man gjerne en time på en onsdagsnatt med skole dagen derpå.

Har ikke helt bestemt oss om vi skal gå før det er slutt på akkurat denne konserten, siden det avslutter med Fireworks og fyrverkeri, og unga elsker denne sangen.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 16:41   #7
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.611
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Er det annet enn ståplasser igjen til KP?

Syns bare jeg fant ståplasser sist jeg sjekket, så jeg droppet det. Vil gjerne ha sitteplass med barn. Eller? Men bra med tips om plassering! Vi tenkte egentlig å ligge over på det nærmeste hotellet, sånn for å velte oss i luksus.

Nei, det er ikke flere sitteplasser igjen i ordinært salg, såvidt jeg skjønner. Men det ligger en del ute på finn, og det blir sikkert mer når det nærmer seg og folk må avlyse. Men hotell var jo kanskje den aller lureste ideen, selv om det blir kostbart, så klart. Er det Radisson som er nærmest, tro?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 17:45   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.945
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Hmmmm. Hvis jeg skal være en supersnill, så tar jeg med meg Snuppa på denne konserten.

Da vi var på JB, så tok vi shuttlebuss til byen etter konserten (og derfra tok vi buss hjem). Det ble seint den kvelden, men hun takler sånt helt fint. Shuttlebussene var mange og gikk umiddelbart etter at den var fyllt opp. Det hele gikk veldig raskt. Men det var kanskje en spesialordning på JB?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 17:47   #9
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Er det noen som vet aldersgrense for barn å gå på konsert alene?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 18:03   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.945
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

På JB var aldersgrensen 13 år for å gå alene. Den konserten var unektelig spesiell, så jeg vet ikke om det var ekstraordinære regler.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 18:12   #11
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Vesla og et par venninner vil på konserten men da selvfølgelig uten voksene. Det er egentlig ikke greit for meg men hun påstår jo som vanlig at de andre får lov og at det ikke er aldersgrense.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 19:15   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.945
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Jeg var på min første store konsert alene som 16-åring. Siden jeg besvimte (mest av varme, men sikkert også star struckness) så er jeg veldig glad jeg ikke var yngre. Jeg hadde vært på en del konserter med moren min tidligere, men det var plutselig ganske mye å holde orden på da jeg var der alene med to mindre konsertvante venninner.

Vi var på Prince, hvis det var av interesse.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 20:26   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Vesla og et par venninner vil på konserten men da selvfølgelig uten voksene. Det er egentlig ikke greit for meg men hun påstår jo som vanlig at de andre får lov og at det ikke er aldersgrense.

Det står at det ikke er noen nedre aldersgrense, men at de ikke anbefaler noen under 15 år å gå alene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 20:39   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.104
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Er det noen som vet aldersgrense for barn å gå på konsert alene?

Jeg vet ikke, men selv var jeg 13 år når jeg var alene på konsert, for første gang. Dette var da i 89 og artisten var Alice Cooper. Jeg hadde vært "mer" bekymret for hvor enkelt det blir å hente ungene igjen etc, enn hva som skjer inne på selve lokalet tror jeg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 20:39   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Jeg var 13 tror jeg da jeg var alene på Aha. Og det var her i byen, ikke på noe store greier.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 20:57   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg vet ikke, men selv var jeg 13 år når jeg var alene på konsert, for første gang. Dette var da i 89 og artisten var Alice Cooper. Jeg hadde vært "mer" bekymret for hvor enkelt det blir å hente ungene igjen etc, enn hva som skjer inne på selve lokalet tror jeg.

Akkurat det bekymrer jeg meg ikke for. Dette er jenter som reiser rundt i byen alene og som tar den bussen til Fornebu hele tiden så selv om det blir mye folk tror jeg de fikser det greit. Pluss at en av oss foreldre selvfølgelig kan følge og hente. Men jeg tenker nok mer på inne i selve lokalet, trengselen, hvis de mister hverandre osv.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 20:59   #17
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det står at det ikke er noen nedre aldersgrense, men at de ikke anbefaler noen under 15 år å gå alene.

Ah, fant ikke det jeg, takk. Det er sikkert med god grunn og erfaring de sier det så da er det i alle fall helt uaktuelt å dra alene som 11 og 12 åringer.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 10:19   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Det står på Telenor Arenas nettsider om det er shuttlebuss eller ikke, og det er det helt sikkert på denne. Og folk må slutte å komme med skrekkhistorier om at det er så vanskelig å komme seg til og fra, det ER ikke det, men det ER fysisk umulig at alle 23 tusen publikummere kan dra hjem AKKURAT samtidig.

Trafikkavviklingen på Telenor Arena går stort sett som smurt nutildags.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 13:59   #19
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Jeg har vært på Telenor arena et par ganger siste året. Sist på Miley Cyrus.
Kjørte bil, og det var virkelig ingen problemer. Det går så greit både til og fra. Null stress! Og jeg er fra bøgda og kjører helst ikke innafor ring 3 i det hele tatt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 14:05   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katy Perry med niåring

Ja, og så kan folk godt droppe å kjøre bil til døra.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no