Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-08, 17:22   #1
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Lær meg


Hvordan skal jeg lære meg det?
Hvordan vet man hva som blir finest?


Når jeg skal ha hatt sminke på meg så har bestevenninna mi sminket meg.Eks til bryllupet vårt. Julebord og sånt.

jeg selv klæsher bare lipglos på å håper på det beste



sånn her ser jeg ut:

sminket:


skal finne et med ok hår og ikke sminke

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 04-03-09 kl 20:56.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 17:23   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Kommmer sterkere tilbake etter at barna har lagt seg. :gammal sminkør:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 17:32   #3
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Jeg vil og lære, så denne må jeg abbonere på

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 17:36   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

*følgermed*

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 17:42   #5
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Psst: Honda: Spør om sotete øyne også.

Så kul du var på håret på sminka-bildet!

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 17:53   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Jeg og vil lære....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 17:57   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Jeg har tatt turer innom parfymerier som har sminkører eller hva man kaller dem til rådighet et par ganger. Da har jeg fått hudanalyse og lært mye. Det vil si - jeg har fått et idiotsikkert opplegg som duger på meg.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 18:31   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Finn en god foundation som passer perfekt med hudfargen din, det er et veldig godt grunnlag. Jeg ville ikke hatt eyeliner inne på våtkanten, det får øynene til å se mindre ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 18:54   #9
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Jeg fant denne da :
http://www.kk.no/php/art.php?id=314047

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 18:55   #10
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Og festmakeup:
http://www.kk.no/php/art.php?id=358701

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:02   #11
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Du har et pent ansikt, flotte øyne, øyebryn og lepper.

Foundation i rett farge er et must.
Dropp kajal på våtlinjen, som Maxi sier får det øynene til å se mindre ut.
Har du ujevnheter, bruk en Concealer under foundation.

Brynene dine var fine, så de trenger du ikke gjøre noe med.

Dropp pudder om du bruker det, det fremhever hår i ansiktet som alle har og porer.

Riktige toner på øyenskygge og rouge er viktig. Brunt fremhever det blå i øynene, lilla fremhever det grønne.
Legg en lys øyenskygge over hele øyenlokket, men ikke så langt opp. Evt litt hvit kajal langs våtkanten. Det åpner blikket. En litt mørkere skygge i ytterkant av øyelokket er prikken over i-en.
Evt kajal på øyelokket, helt nede i vipperoten, ikke på selve lokket.

En lett fersken farget rouge eller kun litt solpudder får frem gløden i kinnene.

Smink leppene dine større ved å velge lyse farger, gjerne gloss.

Sørg for å bytte ut mascaraen i tide, den skal ikke være for tørr eller klumpe.


Sist redigert av Anne : 30-12-08 kl 19:07.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:06   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

God foundation, jeg liker de mineralpuddergreiene fra L'Oreal, de er lette å få jevnt. Rouge med kuler i forskjellige farger, god kost, nennsom hånd.

For ikke så hard øyesminke, brun(?) kajal som du kan gni pittelitt utover på oversiden av øyevippene, mascara. Ev. en baseøyeskygge i en nøytral, litt varm farge over hele øyelokket.

Sotede øyne: Grå øyeskygge over hele øyelokket, svart øyeskygge på oversiden og undersiden av øyevippene (altså, under øyet også!), hele veien rundt, bruk sånn svampeapplikator. Dra utover på øyelokket. Greia er at det skal være mørkest rundt øynene og så graderes utover. Jeg bruker også en eyeliner på oversiden av øyevippene, og halvveis (fra utsiden av øyet og til rett under pupillen-ish) under øyevippene. Svart kajal på våtlinjen(E!) kan få øynene til å se mindre ut, men gir også et intenst blikk. Svart mascara, IKKE klumpete!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:07   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Æh, jeg suger på å forklare.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:08   #14
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Æh, jeg suger på å forklare.

Jeg forsto det. Da suger jeg og.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:42   #15
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Du er jo kjempesøt, Honda. Jeg ville også ha droppet kajal innerst på øyet. Og så tror jeg du passer brun maskara og kajal bedre enn svart. God foundation er et must.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:46   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Da suger jeg og.


Nå venter vi på Mauser, dere!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:56   #17
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Du har et pent ansikt, flotte øyne, øyebryn og lepper.

Foundation i rett farge er et must.
Dropp kajal på våtlinjen, som Maxi sier får det øynene til å se mindre ut.
Har du ujevnheter, bruk en Concealer under foundation.

Brynene dine var fine, så de trenger du ikke gjøre noe med.

Dropp pudder om du bruker det, det fremhever hår i ansiktet som alle har og porer.

Riktige toner på øyenskygge og rouge er viktig. Brunt fremhever det blå i øynene, lilla fremhever det grønne.
Legg en lys øyenskygge over hele øyenlokket, men ikke så langt opp. Evt litt hvit kajal langs våtkanten. Det åpner blikket. En litt mørkere skygge i ytterkant av øyelokket er prikken over i-en.
Evt kajal på øyelokket, helt nede i vipperoten, ikke på selve lokket.

En lett fersken farget rouge eller kun litt solpudder får frem gløden i kinnene.

Smink leppene dine større ved å velge lyse farger, gjerne gloss.

Sørg for å bytte ut mascaraen i tide, den skal ikke være for tørr eller klumpe.

Hvis du også følger globallinjen ("søkket" over øyelokket, rett under benet til øyehulen eller hva pokker det heter) med den litt mørkere nyansen, får det øynene til å virke større.

Også synes jeg du kler brillene dine skikkelig godt, så du trenger ikke nødvendigvis ta av deg de når du skal på fest. (Tenkte at du kanskje pleier det, siden du ikke har briller på på det bilde med sminke.)

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:58   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Hvis du også følger globallinjen ("søkket" over øyelokket, rett under benet til øyehulen eller hva pokker det heter) med den litt mørkere nyansen, får det øynene til å virke større.

Jepp. Og man føler seg som en klovn første gangen man gjør det, men det SER bra ut.

Dog gir jeg meg ikke på at blikket blir mer intenst med svart kajal på våtlinjene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:59   #19
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Hvis du også følger globallinjen ("søkket" over øyelokket, rett under benet til øyehulen eller hva pokker det heter) med den litt mørkere nyansen, får det øynene til å virke større.

Det er helt rett, men det er viktig at den ikke kommer for langt opp, skal liksom bare ligge inni søkket der som en skygge.
Ha gode pensler og en sånn skumdings til å få den jevnt utover med.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 20:00   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Enig i at blikket blir mer intenst, men for Honda sin del tror jeg det ville være fint å "åpne opp" og forstørre øynene istedet for å gjøre dem mindre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no