Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-09, 18:08   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Jeg er så lei av mannelegger. Jeg pleier nemlig å bruke høvel på dem, og det blir fint. En hel dags tid før de ikke er lekre å ta på lenger. Dermed skal jeg vel innse at jeg må skaffe meg en ny teknikk for å hårfjerne bena da.

Voks ble veldig mye styr synes jeg. Spesielt fordi jeg ikke ønsker å spare til langt hår på bena for hver gang jeg skal fikse dem. Poenget er jo å ikke ha hår på bena - ikke å ha langt hår mesteparten av tiden. :krisemaksimerer:

Så ble jeg sittende og lure på om epilator kan funke? Gjør det det? Er det forskjell på de dyre og de billige?

  Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 18:18   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Epilator hadde jeg aldri hørt om før jeg leste om dette fantastiske redskap i en tråd her inne i fjor en gang. Jeg kjøpte toppmodellen til Philips (gammelrosa, lekker sak) på Elkjøp siden de har 30 dagers åpent kjøp, jeg tenkte at jeg ville teste ut og heller levere inn igjen. Men det gjorde jeg da ikke.

Min epilator kom med en tilleggsdings man kan putte i frysen som skal lindre smerte mens man holder på. Jeg har nå kastet denne, for jeg syns ikke epilering gjør det spor vondt. Og jeg epilerer legger, bikinilinje og under armer.

Men om det er forskjell på billige og dyre modeller vet jeg ikke siden jeg kun har prøvd en modell.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:05   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Men epilering drar jo også ut hårene slik som voksing, så du må jo la det vokse endel før det nytter.

Hva med krem? Det blir jo som barbering, men hårene som kommer ut er ikke så stikkete.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:08   #4
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Jeg vil absolutt anbefale epilering! Har gjort det i mange år nå og har nesten ikke hårvekst igjen verken på legger eller under armene.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:22   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Jeg greier ikke lukta fra kremene. Synes det lukter hårfjerning av meg omtrent til hårene er tilbake. :sær:

Hvor langt må det bli for å bruke epilator da?

  Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:24   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Trenger ikkje å vera så langt for å bruka epilatoren ? Har aldri tenkt over det. Fjerner det som skal fjernast og trenger ikkje å tenkja noko meir på det, dei neste to vekene sånn ca.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:24   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.070
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Ikke langt Jeg synes epilator funker på like korte hår som man barberer vekk.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:25   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Jeg kjenner at jeg kanskje må ha en sånn en jeg. Tar det lang tid å epilere (hvis det heter det?) i forhold til å barbere?

  Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:26   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.070
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Ikke spesielt lang tid, nei Litt lenger enn barbering, men ikke mye.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:32   #10
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Det kan ta litt tid til å begynne med når ein ikkje heilt er vant til det. Men det ordner seg fort.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:35   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Epilator fungerer på mye kortere hår enn voks.

Men jeg har ett stort problem med det - jeg får så mange inngrodde hår.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:39   #12
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Epilator fungerer på mye kortere hår enn voks.

Men jeg har ett stort problem med det - jeg får så mange inngrodde hår.

Eg berre skraper dei opp eg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:42   #13
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

oh, dette vil jeg prøve.. Men det høres fantastisk vondt ut!

Jeg napper øyenbryna, og noen takler jo ikke det. Kan man si det er "like" vondt? Det må jo kjennes, for man tar jo ganske mange hår om gangen. :Usikker:

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:43   #14
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Hvor bruker dere epilatoren, kun leggene?

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:45   #15
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Legger og bikinilinja. Litt problemer under armane, men det ordner seg alltids.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:45   #16
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

oh, dette vil jeg prøve.. Men det høres fantastisk vondt ut!

Jeg napper øyenbryna, og noen takler jo ikke det. Kan man si det er "like" vondt? Det må jo kjennes, for man tar jo ganske mange hår om gangen. :Usikker:

Finn fram ein pinsett og napp ut nokre hår på leggen. Og tenk så at 10 hår blir dratt ut samtidig.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:49   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eg berre skraper dei opp eg.

Det er litt for mange til at jeg vil bruke ordet "bare".

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:50   #18
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Finn fram ein pinsett og napp ut nokre hår på leggen. Og tenk så at 10 hår blir dratt ut samtidig.

gale, gale menneske

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:51   #19
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kjenner at jeg kanskje må ha en sånn en jeg. Tar det lang tid å epilere (hvis det heter det?) i forhold til å barbere?

Det tar bittelitt lenger tid enn å barbere. Og timer mindre enn voks og krem og slikt.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 19:51   #20
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er litt for mange til at jeg vil bruke ordet "bare".

Eg får aldri tatt alle. Men eg prøver å vera litt flink no og skrubbe huden 2 gonger i veka og litt slikt. Har eit håp om at det skal hjelpa litt.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no