Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-15, 20:29   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Ser at mange her inne bruker eller har brukt det. Fortell litt hva det går ut på og hva dere har likt evt ikke likt.

Kan det hende man får en leilighet/hus for seg selv eller er utleier alltid hjemme?

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 15-07-15 kl 21:27.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 21:38   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ser at mange her inne bruker eller har brukt det. Fortell litt hva det går ut på og hva dere har likt evt ikke likt.

Kan det hende man får en leilighet/hus for seg selv eller er utleier alltid hjemme?

Du bruker filter for å søke privat rom, delt rom eller hel bolig. Jeg har kun søkt og lagret hel bolig. Ser at filter kunne vært bedre, for det skilles ikke på rekkehus, villa eller hus i hagen. Ellers rikelig med valg.

Ser det er bruker erfaringer og at noen utleiere har grønt for verifisert.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 21:55   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Skal jammen vurdere det til neste sommerferie. Mye bedre med leilighet/hus enn hotell når man reiser med barn (synes jeg).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 22:38   #4
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Jeg kan fortelle om noen uker, skal prøve det for første gang nå i ferien. NY og Miami.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 00:37   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Vi bor i airbnb-leilighet i Berlin akkurat nå, det er vår tredje gang. Vi har bare valgt "hel bolig", dvs. at vi ønsker hele boligen selv, og vi har ikke engang møtt utleier noen av stedene. (Alle har organisert nøkkeloverdragelse på annen måte enn å være til stede selv.) Jeg synes det har fungert topp; det er fint å ha en egen leilighet, og stedene vi har valgt har vært bra. To av dem (begge i Berlin) har åpenbart vært privatboliger, mens den i Paris nok helt sikkert drives som et slags hotell. På de to private stedene har vi fått tips fra eier om butikker, kafeer og annet interessant i nærheten. Vi har vært fornøyd med alle tre stedene, og neste uke skal vi bo i en ny airbnb-leilighet, denne gang i Hamburg.

Ulempe? Tja, det er jo ikke hotell, så det er ingen service mens man bor der. Man risikerer selvsagt at stedet ikke er så fint som bildene antyder eller at sengen er klumpete, men det risikerer man jo strengt tatt på hotell også. Det ligger en viss sikkerhet i å lese omtaler fra tidligere besøkende.

Etter å ha søkt ganske mye både på airbnb og billige hotellsider, ser det for meg ut til at den typen steder vi ønsker oss - sentralt, helst litt rolig gate, billig - er lettere å finne til en rimelig pris på airbnb, i alle fall i større byer. Og så er det fint å kunne krysse av for fasiliteter man ønsker seg, som vaskemaskin, wifi eller svømmebasseng.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 02:27   #6
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Vi leier igjennom dem nå i Florida. Vi har vært 1 måned i samme hus, og det er 3.dje gang vi leier igjenom airbnb. Vi har bare gode erfaringer. Husene vi har leiet har vært i topp stand. Rene og godt utstyrt. Har aldri møtt eier, men har hatt kontakt via email. Fungerer kjempeflott. Nøkkelen har hver gang lagt i en nøkkelsafe ved døren. Får tilsendt koden på mail. Vi leser alltid igjennom tilbakemeldingene de har fått.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 07:13   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Høres jo veldig flott ut.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 08:43   #8
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Vi har brukt dem flere ganger, har vært veldig fornøyde. Langt bedre enn hotell for oss som er opp til 6 personer, det blir så mye styr med flere hotellrom, dyrere også. Godt med mye plass. Dessuten synes vi det er morsommere å bo der folk bor, utenfor de vanlige og ofte litt kjedelige turistområdene. Vi velger utelukkende steder med flere anmeldelser og topp rating, og jeg gjør masse research før vi velger bolig. Betaler gjerne litt ekstra for å få noe ekstra bra også.
Har en skikkelig dårlig erfaring med airbnb også, men da var det en venn som hadde ordnet alt. Det skjer ikke igjen, for å si det sånn. Jeg ville aldri valgt det stedet, hverken ut i fra beskrivelser, bilder eller anmeldelser. Leiligheten var helt bedriten og vi kunne rett og slett ikke bo der. Klagde til eier på stedet og fikk tilbake pengene våre med en gang.
Det skremte meg egentlig ikke altså, jeg var bare dum som overlot alt til noen andre som ikke er like skeptisk og omstendig som meg selv.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 11:00   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Betaler man på forskudd, eller?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 11:06   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Betaler man på forskudd, eller?

Ja, airbnb trekker fra konto når bestillingen er akseptert av utleier. Utleier får pengene tilgjengelig 24 timer etter ankomst.

"Hvordan behandler Airbnb betalinger?
Slik behandler Airbnb betalinger:
Airbnb belaster gjester når reservasjonen er bekreftet
Airbnb frigjør penger til vertene 24 timer etter at gjesten sjekker inn
Det er nødvendig å bruke Airbnb's betalingssystem for å gjøre en bestilling, og det bidrar til å sikre at begge parter er beskyttet av våre Tjenestevilkår, Kanselleringsregler, Refusjonsregler for gjester og andre sikringstiltak.

Utbetalinger til verter

For å sjekke status på din utbetaling, gå til Transaksjonshistorikken.

Når Airbnb har sendt din utbetaling, vil en linje med "Utbetaling" dukke opp for den reservasjonen. Det kan ta betalingsbehandleren din opptil en uke å fullføre transaksjonen etter at Airbnb frigjør midlene.

Betalinger fra gjester

Du vil bli belastet for den totale kostnaden for reservasjonen din når den er bekreftet.

Reservasjonsforespørsler blir bekreftet når de er akseptert av verten; Øyeblikkelig bestilling-reservasjoner blir bekreftet umiddelbart.

Beslektede emner"

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 12:29   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Vi har aldri tenkt på å bruke Airbnb før, men jammen ser det jo egentlig ganske genial ut! Noe å tenke på til neste sommer!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 13:00   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Nettopp, Fibi, tenker på neste sommer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 13:39   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Jeg skal også sjekke det ut neste sommer. Jeg må bare finne ut hvor vi evt skal reise.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 16:42   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Jeg har brukt de en gang, og var veldig fornøyd

Jeg, kjæresten og et vennepar dro til Amsterdam i fjor høst, og da leide vi en leilighet. Den hadde to soverom, to bad og et enkelt kjøkken og stue. Beliggenheten var super, og man følte seg liksom litt mer som en «del av» hverdagslivet i Amsterdam ved å bo sånn, istedet for et hotell. Så vi har ingenting å utsette på å bruke Airbnb.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 19:25   #15
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Veldig god erfaring her også! Søker utelukkende på "helt hjem", og gjør god research.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 19:57   #16
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Vi har gode erfaringer. Har prøvd i Barcelona, Paris og nå i Berlin (der vi bodde sammen med leietaker, ingen problem for oss, masse privatliv). Les godt og tenk over hva som følger med og ikke. AC mangler ofte, men det trenger ikke å bety noe.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 20:47   #17
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Aldri hørt om før men vært innom og tittet og siden folk virker til og være fornøyd og prisen er såpass bra forhold til hotell men man ikke har lyst til og gå ned til vandrerhjem standard for og få noe tilsvarende er det faktisk noe jeg virkelig skal prøve neste sommer.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 20:55   #18
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Veldig interessant å lese erfaringene deres! Vi er nemlig ferske airbnb-verter. Vi leier ut hytta/sommerhuset vårt, og vi bruker det veldig mye selv også. Hittil har vi hatt tre sett gjester, så vi er ganske uerfarne, men det går veldig fint! Vi vil være der selv og levere ut nøkler, for det er en del info vi har, blant annet forklare litt om båten etc. Og så liker vi å "se an" folkene. De som har vært her har ryddet etter seg og alt har gått knirkefritt.

Jeg har laget en informasjonsperm, og etter nyttige innspill her så har jeg skjønt at det er smart å reie opp sengene med sengetøy.
Vi rydder og vasker slik at det er strøkent her, og i permen så står det at vi forventer at man rydder opp etter seg, og støvsuger etc.

Ellers har vi tømt klesskapene våre, og kjøleskapet. Litt klær har hengt igjen i gangen, og crocs-ene våre står på verandaen. Tørr-Matvarer i skapet og olivenolje på benken, selvsagt til bruk hvis det trengs.

Jeg har bakt et brød til gjestene våre før de kommer, det har slått an.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 10:02   #19
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.


Jeg har bakt et brød til gjestene våre før de kommer, det har slått an.

Å, det var veldig kjekt! Et sted vi kom, stod en en kurv med frukt og vannflasker.(Vi har bare leiet i Florida) Kjempekoselig!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 10:13   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om airbnb og deres erfaringer

Vi brukte airbnb noen dager i New Orleans i mars. Der fikk vi et stort rom, eget bad, tv-stue og et superhygglig vertskap. De ordnet frokost og frukt til oss og kunne prates med, men var ikke påtrengende. Jeg syns det var veldig hyggelig å få snakket med fastboende på et sted jeg aldri hadde vært før. Kan anbefales på det høyeste.

Vi vurderer å legge hytta vår ut til airbnb, men da er vi avhengige at noen andre i bygda overleverer nøkkel og gjør rent etterpå. Må tenke mer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no