Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Romantikk i New York

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-17, 15:37   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Romantikk i New York

Jeg og sambo skal være en hel uke i NY første uka i august. Ingen av oss har vært der før og vi gleder oss fordervet! For det første reiser jeg alene bort siden han allerede er i USA uken før i et ærend, så jeg er litt nervøs for jeg er ikke vant til å reise så langt alene haha. *3 år gammel* Hva gjør man på et fly så lenge og er flyene som går til USA (fra Oslo) litt mer romslige og gode? Det er Norwegian.
For det andre vil vi ha en skikkelig klisseromantisk tur. Vi er jo ekkelt forelsket og vil ha en skikkelig kosetur. Tips? Piknik i Central Park er jo en selvfølge. Åh, som jeg gleder meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 15:43   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantikk i New York

Hvis det er veldig varmt ville jeg reist ut av byen og et stykke utover Long Island og brukt en dag eller to langs de flotte strendene der. Jeg synes NYC kan bli veldig tett når det er hett.

Du må regne med å ha det ganske trangt på flyet. Jeg har ikke reist med Norwegian på den strekningen, men synes langdistansefly ofte er ganske så trange. Lese bok, sove, spise og se film er vel sånt man bruker tid på.
Ikke vær veldig romantiske ombord på flyet hjem. Jeg har litt dårlig erfaring med å sitte ved siden av et par som ble i overkant romantiske.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 15:45   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantikk i New York

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg har litt dårlig erfaring med å sitte ved siden av et par som ble i overkant romantiske.



Haha, jada, vi har folkeskikk altså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 15:46   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantikk i New York

På flyet kan man lese, sove, høre på musikk, se film, spise mat.
Min erfaring er at også langdistansefly er ganske trange.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 15:48   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantikk i New York

Ja og så lurer jeg på et par ting i forbindelse med reisen siden jeg er så dum og uerfaren når det gjelder sånt. :nervøs:
Jeg skal først til Oslo, så videre til NY derfra. Når man bytter fly i utlandet er det vanlig at bagasjen overføres fra fly til fly uten at man trenger å sjekke den inn på nytt. Men i Oslo er det vel sånn at jeg må hente bagasjen og så sjekke inn på nytt, gjennom ny sikkerhetskontroll osv? Årh. Eller, er det ikke sånn lenger? Mener å ha lest at det nettopp ble lettere der også. Jeg har litt over 3 timer på Gardermoen så da har jeg vel uansett nok tid.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 15:49   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantikk i New York

Langdistansefly er ikke mer romslig enn andre fly - men de er jo større da. Synes det går helt fint, men ikke forvent luksus (med mindre dere er på oppgradert klasse da)

Vi var i New york for 13 år siden - jeg ble veldig overrasket/tatt på senga av intensiteten i byen. Fikk litt panikk og ville bare hjem

Central Park var supert! - Sånn ellers så angret jeg veldig på at vi ikke kjøpte en slik "hop on- hop off"- billett. Veldig greit å bli geleidet litt rundt og følge impulsene for hoppe av om man finner noe.

jeg likte NewYork bedre etter noen dager, da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 18:40   #7
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Romantikk i New York

Ville også spandert hop-on/offtur tidlig i oppholdet, få bitte litt oversikt. Anbefaler tur ut til Coney Island, strand, boardwalk, lange pirer, tivoli. Går t-bane helt ut. Brooklyn Bridge i solnedgang. Jazzklubb, om dere liker det. Heldige dere!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 19:10   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Romantikk i New York

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ja og så lurer jeg på et par ting i forbindelse med reisen siden jeg er så dum og uerfaren når det gjelder sånt. :nervøs:
Jeg skal først til Oslo, så videre til NY derfra. Når man bytter fly i utlandet er det vanlig at bagasjen overføres fra fly til fly uten at man trenger å sjekke den inn på nytt. Men i Oslo er det vel sånn at jeg må hente bagasjen og så sjekke inn på nytt, gjennom ny sikkerhetskontroll osv? Årh. Eller, er det ikke sånn lenger? Mener å ha lest at det nettopp ble lettere der også. Jeg har litt over 3 timer på Gardermoen så da har jeg vel uansett nok tid.

Det med å hente bagasjen og sjekke den videre gjaldt bare på hjemveien fordi man da må gå gjennom tollen. På utreisen er bagasjen sjekket gjennom til NY. (Og du har uansett rett i at det er forandret nå for hjemreisen, også).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 19:12   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantikk i New York

Åh så bra, tusen takk!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 19:12   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Romantikk i New York

Av romantiske ting, er Central Park nevnt. I tillegg kan man gå på Cerendipity cafeen og dele en diger is, gjerne se filmen først, den er jo også kjempesøt og romantisk - sikkert flere romantikk-tips i den filmen, forresten.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-17, 20:41   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Romantikk i New York

Synes det var supert med plass på Dreamliner, og merkbart mye bedre enn andre fly jeg har flydd med. Komfort, støy, luft etc. Supert in flight entertainment center. Mange filmer å velge i.

Toppen av Rockefeller ville jeg fått med meg på en fin dag. Ellers har jeg kun vært der med sønnen og derfor ikke gjort romantiske oppdagelser

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-17, 22:22   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Romantikk i New York

Forvent deg varme og tett, dårlig luft. Men NYC er også fantastisk flott. Ta båt ut til Statue of Liberty. Det er generelt dyrt der. Gå innom Grand Central Station og se hvit flott en jernbanestasjon kan være. Gå så mye dere kan og sug inn inntrykk og lukter og føl på stemningen. Wall Street, Central Park, Rockefeller Center og Brooklyn Bridge.

Gra

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 10:20   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantikk i New York

Jeg synes helt klart Dreamlineren er mer komfortabel enn andre tilsvarende fly. Bedre sete og helt klart bedre luft.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 10:58   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Romantikk i New York

Hvis du liker østers, er det en kjempebra østersbar i kjelleren på Central station. http://www.oysterbarny.com Den er over 100 år gammel, så definitivt en institusjon. Det var til og med ganske romantisk der.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 17:35   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantikk i New York

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis du liker østers, er det en kjempebra østersbar i kjelleren på Central station. http://www.oysterbarny.com Den er over 100 år gammel, så definitivt en institusjon. Det var til og med ganske romantisk der.


Takk for tipset, men vi er begge veganere, hehe. Heldigvis sulter man ikke ihjel i NY, det er visst virkelig vegan heaven der borte.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 17:36   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantikk i New York

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Forvent deg varme og tett, dårlig luft. Men NYC er også fantastisk flott. Ta båt ut til Statue of Liberty. Det er generelt dyrt der. Gå innom Grand Central Station og se hvit flott en jernbanestasjon kan være. Gå så mye dere kan og sug inn inntrykk og lukter og føl på stemningen. Wall Street, Central Park, Rockefeller Center og Brooklyn Bridge.

Gra

Ja er forberedt både på varmen og intensiteten. Men vi kommer til å gå mye ja, vi er generelt veldig glad i å bevege oss mye til fots og kommer til å gå veldig mye rundt overalt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 22:04   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Romantikk i New York

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis du liker østers, er det en kjempebra østersbar i kjelleren på Central station. http://www.oysterbarny.com Den er over 100 år gammel, så definitivt en institusjon. Det var til og med ganske romantisk der.

Ja. Og toalettene er uansett nede.

Junior's har nydelig ostekake. De ligger også i kjelleren.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no