Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-18, 12:01   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Jeg reiser litt med jobben, og har stort sett bestilt det flyet som er billigst til enhver tid. Nå fikk jeg mail fra Norwegian om at jeg hadde gjort meg fortjent til noe reward, som i grunnen ikke så ut til å være noe å hoppe i taket over.

Er det noen som har erfaring med disse programmene? Har det noe for seg å være trofast mot et selskap? Og er det SAS eller Norwegian som har det beste programmet?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 12:11   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Jeg har vært medlem hos SAS og KLM i årevis og tjent opp mye poeng hos SAS. Har reist til USA et par ganger på bonuspoeng. Vil si det lønner seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 12:14   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Fordelene er større jo mer man flyr. "Å reise litt med jobben" er vanligvis ikke nok til å komme opp på en status som virkelig gir fordeler. Da må man nok reise mye eller i alle fall et par interkontinentale turer på business class. Jeg bestiller alltid billigste billett gitt at flytidene stemmer uansett om det er jeg eller arbeidsgiver som betaler. Likevel sørger jeg for å registrere med på de ulike programmene sånn for sikkerhet skyld. Tidligere da jeg reiste mye hadde jeg ofte gullkort, gjerne hos to flyselskaper samtidig. Mannen min har også hatt sorte kort, og da kan man virkelig snakke fordeler (mye poeng, lett å bestille reiser med poengene, adgang til lounger, ekstra bagasje, oppgraderinger, prioritet hvis flyet er overbooket etc.) Jeg vil si at SAS generelt har et bedre program enn Norwegian, særlig fordi det er lettere å tjene opp flere poeng med SAS fordi man også får poeng når man reiser med andre Star Alliance medlemmer. De har også flere lounger og man får ekstra bagasje/slipper å betale for bagasje/sitteplass, men jeg har aldri hatt noen høy status på Norwegian, så det er mulig de trår til etterhvert de også. Uansett skader det ikke å registrere seg, det verste som skjer, er at poengene forfaller før man får brukt dem.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 13:06   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Jeg bestiller også billigste fly (lite selskap, vi har ikke flust med penger), men syns jo det er greit å tjene opp en krone her eller der som jeg kan trekke fra på en privatreise senere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 13:27   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Vi har SAS Eurobonus kredittkort og samler poeng på alt. Nå skal vi, alle fire, fly gratis til Mallorca på sommerferie i sommer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 13:41   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi har SAS Eurobonus kredittkort og samler poeng på alt. Nå skal vi, alle fire, fly gratis til Mallorca på sommerferie i sommer.

Hva samler dere poeng på, fortell.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 13:52   #7
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Vi må benytte arbeidsgivers avtale og avtalepriser, og kan ikke bestille privat (avtale med reiseselskap som ordner slikt). Litt irriterende, for innimellom kunne jeg virkelig fått både reise og hotell billigere altså! Statlig institusjon.

Og, var det ikke noe for noen år siden om at man ikke kunne benytte slike fordelskort/programmer på jobbreiser? Eller er det jeg som husker feil?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 13:55   #8
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Vi får visst ikke lov ser det ut ti;

Sitat:

Statlige sektor
Statlige ansatte har ikke lov til å benytte bonuspoeng opptjent gjennom tjenestereiser. Dette følger av kommentarene til Særavtale for reiser innenlands § 4, og Særavtale for reiser utenlands § 4:

«Arbeidstaker kan ikke privat benytte bonus eller andre lignende fordeler opparbeidet gjennom tjenestereiser. Privat bruk anses som brudd på arbeidstakerens tjenesteplikter.»

https://www.visma.no/blogg/ma-du-ska...og-hotell-vsw/

FOr andre skattlegges bruk, forutsatt at dette fremdeles gjelder?

Både jeg og mannen min reiser en del, så det hadde vært fint om vi kunne brukt fordelsprogrammene på slike reiser, men da må det være endret siden 2013 i så fall...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 21:58   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva samler dere poeng på, fortell.

Alt. Bruker det som vanlig kort, så handler mat, gaver, restaurantbesøk osv på dette kortet. Mastercard, altå. Betaler alt på forfall slik at vi ikke får renter på det. Men flyreisene gir jo mest poeng, da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 22:06   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Alt. Bruker det som vanlig kort, så handler mat, gaver, restaurantbesøk osv på dette kortet. Mastercard, altå. Betaler alt på forfall slik at vi ikke får renter på det. Men flyreisene gir jo mest poeng, da.

Smart. Jeg hadde et slikt kort knyttet opp til Continental da jeg bodde i USA. Det ble nok poeng til tur/retur Norge.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-18, 22:08   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Har hatt et sånt kredittkort og brukt det aktivt. Ja, det gir mye poeng, nei, det har ikke vært noen særlig god deal. Grunnen til det er at det finnes lite bonusbilletter, og det er til destinasjoner og tider som uansett er billige og lett tilgjengelige. Destinasjoner som ihvertfall jeg hadde lyst på var umulige å oppdrive. Det kortet kvittet jeg meg med, det var jo en årsavgift involvert foruten at kredittkort gjør at man mister litt oversikt. Veldig skuffende å sitte med en shitload av poeng, og alt du får er en tur som uansett hadde vært rasende billig å kjøpe direkte.

Hvis man uansett reiser, så registrer gjerne kortet, absolutt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 10:43   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har hatt et sånt kredittkort og brukt det aktivt. Ja, det gir mye poeng, nei, det har ikke vært noen særlig god deal. Grunnen til det er at det finnes lite bonusbilletter, og det er til destinasjoner og tider som uansett er billige og lett tilgjengelige. Destinasjoner som ihvertfall jeg hadde lyst på var umulige å oppdrive. Det kortet kvittet jeg meg med, det var jo en årsavgift involvert foruten at kredittkort gjør at man mister litt oversikt. Veldig skuffende å sitte med en shitload av poeng, og alt du får er en tur som uansett hadde vært rasende billig å kjøpe direkte.

Hvis man uansett reiser, så registrer gjerne kortet, absolutt.

Enig i at det ofte er vanskelig å få brukt bonuspoengene på bonusbilletter. Det var det som var største fordel da min mann hadde sort kort hos Lufthansa. Da var nemlig reglene slik at man fikk bruke poeng på billett uansett så sant det var ledige plasser (ikke ledige bonusbilletter som jo ofte er veldig begrenset) på flyet. Nå har vi ikke sånt kort lenger og en haug med poeng som vi ikke får brukt. Sjekker alltid, men vi er jo ikke fleksible på datoer og destinasjon, så da funker det stort sett ikke. I stedet bruker vi poeng til å oppgradere til business class. Det er jo en herlig luksus å få "gratis".

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 10:48   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Vi har eurobonuskort hos SAS som brukes når vi flyr, 90 % av tida privat. Jeg booker nesten alltid SAS uansett, fordi det stort sett er billigere eller omtrent samme pris som Norwegian for oss som flyr fra Nord-Norge, og jeg liker selskapet bedre.

Det blir jo ikke supermange poeng, særlig fordi vi bare tjener dem opp via flyreiser, men vi hadde nok poeng til å fly Frøkna hjem på juleferie på bonuspoeng. For meg er det nok til at jeg synes det er greit å ha kortene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 11:29   #14
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har hatt et sånt kredittkort og brukt det aktivt. Ja, det gir mye poeng, nei, det har ikke vært noen særlig god deal. Grunnen til det er at det finnes lite bonusbilletter, og det er til destinasjoner og tider som uansett er billige og lett tilgjengelige. Destinasjoner som ihvertfall jeg hadde lyst på var umulige å oppdrive. Det kortet kvittet jeg meg med, det var jo en årsavgift involvert foruten at kredittkort gjør at man mister litt oversikt. Veldig skuffende å sitte med en shitload av poeng, og alt du får er en tur som uansett hadde vært rasende billig å kjøpe direkte.

Hvis man uansett reiser, så registrer gjerne kortet, absolutt.

Et tips der er å kjøpe billett for poeng. Altså vanlig billett, ikke bonusbillett. Har man mange poeng er det en måte å få brukt de. Jeg skal til Lisboa i sommer for 80.000 poeng, og kunne velge fritt i tider og dager.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 13:46   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Mannen et den som reiser mest her så han samler på sas, KLM og Norwegian. Våre Norwegian kontoer er slått sammen til familiekonto. Han må alltid bestille der det er billigst så å satse på en er vanskelig. Vi har kunne reist en del med poengene hans. Men Norwegian poengene er det som er enklest å bruke siden de går direkte over i penger og kan delbetale biletter. Så selv om man bare får spart opp 500kr så kan man bruke de. Nå har vi mange tusen stående og tenker å bruke de på en tur til USA. Han får og gratis bagasje, fast track osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 16:05   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Jeg har bare Norwegians visa og bruker det som privatperson. Sparer rewards på netthandling og ellers hver gang kortet blir brukt.
Synes det gir bra bonus og gir et avslag på rundt 2000 når vi har bestilt flybilletter.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 13:11   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lojalitetsprogram fly - hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Et tips der er å kjøpe billett for poeng. Altså vanlig billett, ikke bonusbillett. Har man mange poeng er det en måte å få brukt de. Jeg skal til Lisboa i sommer for 80.000 poeng, og kunne velge fritt i tider og dager.

Ja, det er sant - men de koster også mer poeng. Hadde SAS AmEx hvor man fikk Companion ticket (DVs bestill en bonusreise, ta med en venn gratis) og da mener jeg det måtte være vanlig bonusbillett. Men husker ikke helt sikkert.

Det er alltid greit å registrere poeng på reiser man uansett foretar seg. Men jeg hadde med nåværende erfaring ikke giddet å f.eks. betale for et kredittkort bare for utsikten til poeng på handling, hvis man betaler årsavgiften selv. Bare prisen på årsavgiften gir jo nettopp en billig lavsesongbillett, som bonusbillettene ofte er.

Skal man velge et selskap, er det naturligvis lurt å velge et man reiser ofte med. Jeg bruker hovedsakelig SAS, også fordi de er i Star Alliance, og det er flere andre selskaper i den alliansen som er aktuelle for meg, som også kan registreres på SAS Eurobonus. Har kortet til Air France/ KLM og registrerer det når jeg drar med dem, men det er så lite jeg reiser med dem at det er så og så aldri jeg kan ta ut noe før poengene forfaller.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no