Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvis du hadde én dag i Paris ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-14, 11:53   #21
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg ville, i pent vær, sittet på en benk i Luxembourg-hagen og sett på barna som lekte med båtene i dammen.

Men da vil jeg jo savne barna mine.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 22:41   #22
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Om du bestemmer deg for å se Eiffeltårnet så kan du kjøpe billetter på forhånd til en bestemt dag og tidspunkt og dermed unngå alle køer. Det gjorde vi for noen år siden, og det gjorde besøket meget vellykket. Koster ikke noe mer enn vanlig billetter.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 23:42   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Som sagt: går du trappene er det ikke noe kø. Og det er virkelig en flott opplevelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 23:52   #24
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

...så ville jeg blitt med Tallulah .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 23:54   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

...så ville jeg blitt med Tallulah .

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 19:14   #26
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Som sagt: går du trappene er det ikke noe kø. Og det er virkelig en flott opplevelse.



Vi endte med å ta en tur opp, ja. Gikk opp 670 trappetrinn, fantastisk utsikt og null kø. Og for en konstruksjon! Det var vakrere og mer storslagent enn jeg trodde. Ellers rakk vi både Montmartre og Sacre-Cour (kjøpte et nydelig maleri på et galleri på Montmartre), spasertur langs Seinen, solte oss og spiste is i Louvre-parken, shoppet litt, gikk og gikk og gikk, og nøt deilig mat og vin. Fantastisk by!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 19:18   #27
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.



Vi endte med å ta en tur opp, ja. Gikk opp 670 trappetrinn, fantastisk utsikt og null kø. Og for en konstruksjon! Det var vakrere og mer storslagent enn jeg trodde. Ellers rakk vi både Montmartre og Sacre-Cour (kjøpte et nydelig maleri på et galleri på Montmartre), spasertur langs Seinen, solte oss og spiste is i Louvre-parken, shoppet litt, gikk og gikk og gikk, og nøt deilig mat og vin. Fantastisk by!

Åh, Paris in a nutshell! Regner med det gav mersmak?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 22:19   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 22:21   #29
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Åh, Paris er bare rett og slett favorittbyen min!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 22:43   #30
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Jeg må bare abonnere siden vi skal dit i august! Så mange gode tips her.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 22:46   #31
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Jeg kunne hatt en måned i Paris og fortsatt ikke vært forsynt, tror jeg. Det er noe med atmosfæren der som jeg bare elsker. Å gå Champs-Elysèes fra den ene enden til den andre, bare nyte folkelivet og alle butikker,restauranter,biler,tuting, alle inntrykk, det er bare magisk!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 23:03   #32
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Musee d'Orsay, Notre Dame på Venstre side av byen, så trikken opp til Montmartre, så Sacre Coer, tusle ned trappene og tilbake mot byen, spise på kvelden på La Cupole i Montparnassedistriktet - vakker, vakker restaurant med masse søyler håndmalt, hele restauranten er i Art Noveau stil og virkelig verdt et besøk, bestill bord for kveld.

Derfra er det en ganske kort tur ned til Louxemborg parken, og den er fin å vandre gjennom tilbake mot sentrum, gå innom Louvre og se på de fine pyramidene og oppover langs Champs Elysee på kvelden mot Triumfbuen.

For eksempel...

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no