Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fjellturer med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-14, 10:15   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fjellturer med barn

Jeg elsker fjellet og ski. Men å ha med barna synes jeg er utrolig slitsomt. Koselig men slitsomt. Vi tok dem med i fjor i påsken og i vinterferien i år. Jeg er fullstendig utslitt når vi kommer hjem, etter å hjelpe dem når de faller, tråkke rundt i masse snø store deler av dagen og aktivisere innendrøsaktiviteter i en trang hytte. Men jeg gir ikke opp, for jeg ønsker at barna skal bli glade i fjellet og bli mer selvhjulpne etterhvert.

Er dere på fjellturer med barn? Hva er deres erfaringer?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 10:19   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjellturer med barn

HAHAHAHA!

Nei. Vi kommer noen få km før tålmodigheten min tar slutt. Dette hjelper jo ikke, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 10:33   #3
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjellturer med barn

Vi reiser mye på hytta på fjellet, men vi driver med svært enkle og lavterskel type aktiviteter. Ungene er fortsatt relativt små, og langturer utgår med høye kneløft. Både fordi jeg ikke orker å drive oppmuntring/pep-talk/løfting/draing/ skubbing fra og med 300 meter, og fordi jeg husker med skrekk turene fra da jeg var liten da det var om å gjøre å gå lengst mulig. Oppover. Det gjorde ikke akkurat underverker for skigleden.

Vi går typisk på ski fra parkeringen og bort til skileik bakken hvor vi benker oss med niste og kos.
Ellers er vi mye rett rundt hytta. Aker og koser oss. Og ser på film inne.

Vi bruker også hytta mye på sommer og høst, og det er nesten enda finere enn vinteren synes jeg. Vi kommer oss litt lenger på tur uten ski for å si det slik.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 10:46   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjellturer med barn

Når vi er på hytta går vi ikke så langt på ski. Målet er å komme seg ut, ikke å gå lengst mulig i løpet av påsken. Så vi tusler litt rundt, det hender jeg tar med eldste på en litt lengre tur, så er vi litt i bakken osv.

Det hjelper veldig at "hytta" er på et hotell. Svømmebasseng og barneshow er genialt. Det er også barnekino hver kveld, så det er bare å lempe dem i seng når de er ferdige for kvelden. Anbefales veldig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 10:52   #5
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fjellturer med barn

Vi har alltid tatt med barna på ski og til fots i fjellet. I mange år var det akkurat slik du beskriver, men det kommer bedre tider Nå høster vi fruktene av barn som har utviklet turglede!

Eneste aber er at de ikke lenger syns det er så stas med mindre turer, så "hverdagsturene" er mindre populære enn før. Hvorfor gå på Frænavarden (type 600 høydemeter) når man kan gå på Skålatårnet (1850 moh), liksom?? :ilandsproblem:

Du får bite tenna sammen og tenke på fremtiden!! Småbarnstiden har sin sjarm den også, det er en tid for 200 metersturer og pølsegrilling og det er en tid for toppturer.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 10:54   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.959
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjellturer med barn

Jeg har to forskjellige unger på dette. Snuppa (9 år) går gjerne og langt. Det har hun alltid gjort. Å gå skitur med henne er trening for meg. Det sier litt om min form også, men hun går godt over mila uten sutring.

Knerten (6 år) er ikke sånn. Han skravler og styrer. Ting tar en evighet og vi må forhandle mye underveis. Jeg er mentalt utslitt når vi er ferdige med turen, men ikke akkurat fysisk sliten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 11:02   #7
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjellturer med barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Knerten (6 år) er ikke sånn. Han skravler og styrer. Ting tar en evighet og vi må forhandle mye underveis. Jeg er mentalt utslitt når vi er ferdige med turen, men ikke akkurat fysisk sliten.

Sånn er det hos oss også.
Men etter 1-2 km på tur med ungene, er jeg faktisk nesten like sliten fysisk som om jeg hadde gått 10 km alene. Mulig det sier mer om min fysiske form enn noe annet.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 11:55   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjellturer med barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har to forskjellige unger på dette. Snuppa (9 år) går gjerne og langt. Det har hun alltid gjort. Å gå skitur med henne er trening for meg. Det sier litt om min form også, men hun går godt over mila uten sutring.

Knerten (6 år) er ikke sånn. Han skravler og styrer. Ting tar en evighet og vi må forhandle mye underveis. Jeg er mentalt utslitt når vi er ferdige med turen, men ikke akkurat fysisk sliten.

9-åringen er en engelsk setter, altså, han går gjerne langt og lenger enn langt. Men hun på snart 7...

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no