Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kostnad lakkskade på bil ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-12, 22:15   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Jeg rygget inn i en BMW en gsng. Så ingen verdens ting, men la lapp i ruta. Etter to måneder ringte han meg og skulle ha 8000. Jeg tror egentlig han lurte meg, men jeg orker ikke tenke på det mer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 22:16   #42
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg rygget inn i en BMW en gsng. Så ingen verdens ting, men la lapp i ruta. Etter to måneder ringte han meg og skulle ha 8000. Jeg tror egentlig han lurte meg, men jeg orker ikke tenke på det mer.


Etter to mnd? Det hadde jeg aldri akseptert.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 22:19   #43
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Hvis mannen til venninnen er som mannen min, så vet han garantert om skaden er gjort da.
Her sjekkes bilen nøye hver gang vi har parkert borte og en eventuell bulk vil bli oppdaget umiddelbart,
nå har ikke jeg lappen så da er det kanskje lettere å holde kontroll(med en sjåfør).

Surt er det uansett, håper dere får dekket noe med en eller annen forsikring.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 22:28   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Etter to mnd? Det hadde jeg aldri akseptert.

Det er lenge siden, og jeg tror kona ringte en liten stund etter og sa mannen var i Kina eller noe sånt, og skulle ringe når Hsn kom hjem. Det var vel to måneder etter.

Mrn hvilket valg har man da? Hvilken sak har man i et Evt forlik?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 22:29   #45
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mrn hvilket valg har man da? Hvilken sak har man i et Evt forlik?

Det aner jeg ikke, men jeg vil tro man har et rimelig godt argument for at det ikke nødvendigvis var en selv som forvoldte skaden når det har gått to måneder?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 22:31   #46
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

I et forlik så blir man jo enige.
I en rettssak vil jeg tro det vil være av avgjørende betydning at ingen har sett skade på bilen før etter to måneder.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 22:41   #47
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Jeg hadde ikke lagt igjen lapp om jeg ikke så noen skade, og jeg hadde vært svært skeptisk til at uhellet kunne forårsake skade på døra som var i bevegelse. Det lukter litt at noen ønsker å benytte anledningen til å fike gamle bulker, spør du meg. Dessuten syns jeg SR får i overkant mye pes for å ha gnidd på bilen man kom borti. Har man ikke lappen og ikke kjører bil, er det ikke sånn at man nødvendigvis tenker på at støv og skitt kan gi riper på den måten. Ærlig talt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 22:46   #48
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Helt enig, MokkMokk! Det er en bil. Jeg hadde helt sikkert gnidd på flekken selv.
Jeg får helt spader av de som behandler bilen bedre enn ungene (ja, satt på spissen!) og kjenner jeg blir ordentlig sur hver gang mannen snakker om bilen som om det skulle være..tja, jeg vet ikke jeg. Mulig jeg er i overkant andre veien, men selv om bil koster, så er det fortsatt bare en ting.

Og nei, jeg har aldri bulket borti noen sin bil. Verken med døra eller i fart.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:20   #49
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Jeg behandler ungene bedre enn bilen. For en teit ting å si. Men jeg prøver å ikke ødelegge noen av delene.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:24   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Så fordi man synes det er irriterende å betale 5000 kr for noe andre har ødelagt, så behandler man bilen bedre enn ungene? Strålende logikk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:31   #51
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Jeg hadde lagt igjen beskjed dersom det var en skade, men dersom jeg var helt sikker på at det ikke var en skade på bilen, så hadde jeg heller ikke lagt igjen lapp. Jeg hadde med andre ord gjort som deg, SR.

Håper regninga ikke blir for ille.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:36   #52
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Og jeg hadde hvert fall ikke krevd penger av aleneforeldervennina mi for en lite ripe på kanten av døra.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:37   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Håper det ordner seg, SR, at det ikke blir dyrt eller at du helst slipper unna å betale noe som helst.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:38   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Og jeg hadde hvert fall ikke krevd penger av aleneforeldervennina mi for en lite ripe på kanten av døra.

Nei, det er jeg enig i. Jeg hadde nok heller ikke tatt imot de pengene.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:44   #55
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Hvorfor er en liten ripe slik en big deal egentlig? Jeg skjønner jo at siden "folk flest" er så opptatt av riper, vil det reflektere seg i bruktbilprisen. Så derfor ville jeg også blitt sur for en ripe. Men utover det gir jeg jo beng i hvordan bilen ser ut.

Hva er problemet med at noe som bare skal frakte deg fra A til B har noen riper eller en liten bulk i seg?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:46   #56
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Så fordi man synes det er irriterende å betale 5000 kr for noe andre har ødelagt, så behandler man bilen bedre enn ungene? Strålende logikk.

Selvfølgelig ikke! Det var snakk om alt peset SR fikk for å ha sjekket om det var skade.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:50   #57
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hvorfor er en liten ripe slik en big deal egentlig? Jeg skjønner jo at siden "folk flest" er så opptatt av riper, vil det reflektere seg i bruktbilprisen. Så derfor ville jeg også blitt sur for en ripe. Men utover det gir jeg jo beng i hvordan bilen ser ut.

Hva er problemet med at noe som bare skal frakte deg fra A til B har noen riper eller en liten bulk i seg?

Hvis den går gjennom lakken så vil det ruste. Samme hvis det er en bulk der. Det må med andre ord fikses - og det er dyrt. Man må lakkere hele karosseridelen. Dermed er det innmari dumt. Dernest har du at bilens verdi synker og til sist at det finnes en del av oss som har interesse for bil og bryr oss om at bilen er i orden og betaler en del - for noen ganske mye - ekstra for å ha en bil vi liker. Da er det surt om noen står og gnir lakken i filler med et lag sand for å se om det har påført den skade.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:51   #58
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Jeg hadde nok også gnidd litt på det for å sjekke om det var en skikkelig ripe. Hadde ikke falt meg inn at det var galt, og jeg har bil selv. Ville gjort det samme på den.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:53   #59
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Mens jeg ville klippet en tyggis ut av håret på en jente på besøk og ikke syntes det var noe problem. Men så er det sånn at jeg vet at mange der ute syns det er et problem, og da må man nesten ta hensyn til det så lenge det er deres ting og ikke mine.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:54   #60
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil ...

Man kan faktisk betale ganske mye for og ha interresse for bil uten å gå i fistel om noen sjekket etter skade også. Personlig hadde jeg syns det vært mye verre om personen ikke sjekket og bare dro sin vei. Jeg tviler i grunn på at SR stod og gned sand ned i lakken, men sjekket det forsiktig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no