Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skallbukse

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-11, 13:10   #1
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skallbukse

Hvordan bruker dere den? Altså jeg vet hvordan man tar den på og så videre men bruker dere den som vanlig bukse med kun undertøy/stilongs under eller med en annen bukse innenpå?

Kan dere anbefale en god bukse til fritidsbruk, dvs daglige gåturer og noen fjellturer. Skall eller ikke skall.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 13:26   #2
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skallbukse

Jeg har ei Bergans Breheimen bukse. Den bruker jeg på fjellturer vår og høst uten noe under, med superundertøy eller ull under på fjellet på vinteren eller om jeg er ute og måker snø/annen uteaktivitet/på fotballcup i surt og kaldt vær osv.

Å bruke den utenpå vanlig bukse blir for klumpete. Jeg har ei gammel regnbukse som jeg kan trekke over vanlig bukse hvis jeg bare skal ut en snartur i øsende regn

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 13:38   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallbukse

Har også Bergans Breheimen. Om vår/sommer/høst bruker jeg den uten noe under (vel, jeg bruker undertøy, altså!). På vinteren har jeg gjerne ullstillongs og ullbukse (Janus ullfrotté f eks.) Den er vid i forhold til lengden, så jeg har god plass til vanlige bukser under, men jeg synes ikke det er behagelig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 13:48   #4
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallbukse

Jeg bruker min tynne skallbukse utenpå super- eller ullundertøy.

Tør nesten ikke ramse opp alle de ulike turbuksene mine, - utenom capris og shorts - men de blir mye brukt, da:

  • 2 papirtynne sommerbukser, en North Face og en Bergans
  • Norrøna Falketind Flex1 soft shell - tynn, deilig bukse som tåler litt regn
  • Norrøna Falketind Paclite gtx-bukse - tynn og best med longs under
  • Berghaus paclite gtx-bukse - enda tynnere enn den over, bruker den som rein regnbukse ettersom den kan puttes i lomma.
  • Bergans Breheimen Dermizax - veldig varm bukse, men kan bruker uten noe under.
  • Bergans Kikut bukse - middels tykk bomull, fin til skibukse og turer i noenlunde tørt vær.
Jeg ville beholdt disse to om jeg måtte strippe turgarderoben min. Kikut-buksa er ganske billig, mens Norrønabuksa sikkert ligger oppunder 2000 kr.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:31   #5
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Skallbukse

Jeg er superfornøyd med valget jeg tok før fjelltur i sommer. Skulle kjøpe Bergans breheimen, men syntes egentlig den var litt tykk, tung og klumpete. Falt pladask for Hagløfs mid-q flex. Den er supergod å ha på, lett og myk med stretch i knær og rumpe. Problemet var at den ikke er 100% vanntett. Etter noen runder med grubling og leting fant jeg en superlett dermizaxbukse fra Bergans som jeg kan ha over når det regner skikkelig. Den har lange glidelåser på bena, så jeg kan trekke den over støvlene. Kombinasjonen av disse to fungerte kjempefint på telttur på hardangervidda i sommer, og fungerer nok like godt på små turer, jobb osv. For meg er bruksområdet for disse buksene større enn det ville vært med Breheimen eller andre tykke fjellbukser.

Jeg har altså denne:

Hagløfs mid-q flex

Og denne:


Bergans Helium Lady Pant (dermizax)

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no