Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg blir engstelig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-12, 17:50   #1
mamma72
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
mamma72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg blir engstelig

Hei
Jeg har en samboer som lar sin 8 år gamle sønn måke snø og klippe gresset med en stor sitte klipper, denne monterer han skjær på om vinteren og lar gutten kjøre rundt meg Jeg synes det er uforsvarlig da sønnen på flere områder har vist seg og være svært umoden.
Jeg mener at det 16 år på sitteklipper og lurer på følgende. Hvis en nabo ser seg lei på dette og melder min samboer til politiet, hva kan han da forvente seg av straff?
Jeg har sakt hva jeg mener, men da bare fnyser han og sier at det kan de bare prøve på for da skal han jaggu ta dem. Jeg mener det er uansvarlig av min samboer og la sønnen på 8 kjøre rundt med en doning som faktisk kan drepe katten til naboen.
Hva mener dere, synes dere jeg er over reagerende når jeg sier jeg blir engstlig?

mamma72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 18:02   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg blir engstelig

Han skal jaggu ta dem?

Jeg synes det er flere ting som er problematisk med det du forteller, og særlig at du og din samboer ikke klarer å ha en konstruktiv samtale om hvordan dere skal samarbeide om å sette grenser for sønnen deres.

Hva politiet ville foreta seg ved en anmeldelse, vet jeg ikke. Jeg vil anta en eventuell sanksjon i like stor grad vil ramme deg som foresatt som din samboer.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 18:08   #3
mamma72
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
mamma72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg blir engstelig

Det er ikke vårt felles barn, det er barn han har fra tidligere forhold.

mamma72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 18:13   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir engstelig

Det har vært dødsfall flere ganger i forbindelse med slike gressklippere. Jeg kan ikke fatte hva han tenker med! Jeg hadde faktisk nektet han det, og ville truet med å anmelde han.

http://www.dagbladet.no/2010/08/07/n...rige/12870763/

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 18:17   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir engstelig

Du overreagerer ikke, en 8-åring har ingen ting å gjøre på en slik doning. Verken moden eller umoden.

Samboeren din sin reaksjon er heller ikke OK.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 19:26   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir engstelig

Selvfølgelig er det uansvarlig. Nå er jo dette din samboer så det gjør det kanskje litt vanskeligere, men der jeg bodde før ringte jeg lensmannen da naboens 8-9-årig fikk rælle rundt på grusveien oppe hos oss der vi bodde da med bilen (!) som han ville. Spant sirkler og greier. Flere ganger.
Da jeg endelig var så sint at jeg ringte ble jeg så lei av å vente på at de skulle komme også, at jeg gikk ut og skjelte ungen huden full
Men lensmannen kom, snakket med foreldrene, og det ble en slutt på det. Og det _lovte_ meg at de ikke kom til å si hvem som hadde ringt. At det var helt greit å få være anonym. Jeg ringte dem jo og spurte om råd om hvordan jeg skulle håndtere situasjonen, ikke for å nødvendigvis anmelde noe. Og de tilbød seg villig å ta seg turen tilfeldigvis innom.

Kan du ikke prøve deg på en telefon til lensmannen da, hvis du er bekymret? Høre hva de mener og om de kan legge turen forbi huset? Om du vil gjøre det lettere for deg selv kan du jo late som du er den nysgjerrige nabodama Jeg vil forøvrig påstå at det er større sjans for at 8-åringen kvester seg selv eller andre før den dreper katten til naboen. Men det gjør det jo bare enda verre.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 19:26   #7
mamma72
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
mamma72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg blir engstelig

Takk, god og vite at ikke alle mener jeg er et over-hysterisk kvinne menneske. Selv om det ikke her er snakk om fellesbarn bekymrer det meg at han gjør det. Han signaliserer også til min 14 år gamle sønn at det faktisk er helt greit å bryte lover og regler som er satt opp for og gjelde for motoriserte kjøretøy.
Ja jeg har hatt oppe til vurdering om jeg skal politi anmelde forholdene selv. Fordi jeg synes at dette strider i mot en hver form for ansvar fra ett voksent menneske.

mamma72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 19:30   #8
mamma72
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
mamma72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg blir engstelig

Ja det gjør det vanskelig, men har bestemt meg for at neste gang dette skjer. Så ringer jeg anonymt til lensmann. For jeg er ganske sikker på at en dag skjer det noe. Og den dagen har ikke jeg lyst til å være vitne til og vite at en samtale fra meg, kunne ha hindret det.

mamma72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 19:32   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir engstelig

Opprinnelig lagt inn av mamma72, her.

Ja det gjør det vanskelig, men har bestemt meg for at neste gang dette skjer. Så ringer jeg anonymt til lensmann. For jeg er ganske sikker på at en dag skjer det noe. Og den dagen har ikke jeg lyst til å være vitne til og vite at en samtale fra meg, kunne ha hindret det.

Gjør det
Ring og bare spør deg til råds. Sannsynligvis kjeder de seg uansett (hvis du bor litt ikke-urbant til hvertfall) og tar seg mer enn gjerne turen for å rødde opp i noe lokalproblematikk Eller de kan gi deg noen tilbakemeldinger om hvordan du kan gripe det an. Uansett kommer _du_ til å føle deg bedre.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 22:24   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir engstelig

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Selvfølgelig er det uansvarlig. Nå er jo dette din samboer så det gjør det kanskje litt vanskeligere, men der jeg bodde før ringte jeg lensmannen da naboens 8-9-årig fikk rælle rundt på grusveien oppe hos oss der vi bodde da med bilen (!) som han ville. Spant sirkler og greier. Flere ganger.
Da jeg endelig var så sint at jeg ringte ble jeg så lei av å vente på at de skulle komme også, at jeg gikk ut og skjelte ungen huden full
Men lensmannen kom, snakket med foreldrene, og det ble en slutt på det. Og det _lovte_ meg at de ikke kom til å si hvem som hadde ringt. At det var helt greit å få være anonym. Jeg ringte dem jo og spurte om råd om hvordan jeg skulle håndtere situasjonen, ikke for å nødvendigvis anmelde noe. Og de tilbød seg villig å ta seg turen tilfeldigvis innom.

Kan du ikke prøve deg på en telefon til lensmannen da, hvis du er bekymret? Høre hva de mener og om de kan legge turen forbi huset? Om du vil gjøre det lettere for deg selv kan du jo late som du er den nysgjerrige nabodama Jeg vil forøvrig påstå at det er større sjans for at 8-åringen kvester seg selv eller andre før den dreper katten til naboen. Men det gjør det jo bare enda verre.

I det du har kjeftet ungen huden full så har du kanskje avslørt deg selv som angiver en smule.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 22:42   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir engstelig

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

I det du har kjeftet ungen huden full så har du kanskje avslørt deg selv som angiver en smule.

Ja, det slo meg og

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
angst, beskytte, hva, hvorfor


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no