Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Disneyland Paris

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-11, 19:46   #1
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Disneyland Paris

Noen som har bodd på ett av hotellene inne der på området ?

Anbefalinger ? Har sett litt på div og funnet ut at dette blir ikke så mye dyrere enn noe annet men vi får sjå...

Er det ok å fly til Paris Vatry Airport ?

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 19:52   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disneyland paris

Vi bodde på Magic Circus i fjor. Det ligger ca ti minutter fra parken med shuttle-buss. Bussene server alle hotellene, og følger faste ruter, går hvert tiende minutt i "rushtida". Hotellet hadde svømmebasseng/småbarnsplaskebasseng, noe som ikke akkurat var noe badeland, men en avkjølende avveksling fra trasking i parken. Maten var OK der. Rommet haddet dobbeltseng samt en køyeseng med forheng foran. De solgte 4-for-3-dagers parkbilletter i skranken.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 20:38   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disneyland paris

Vi bodde også på Magic Circus i fjor. Må innrømme at jeg ikke visste at det var svømmebasseng der, men jeg lette ikke etter det heller.

For 100 år siden bodde jeg på et hotell inne på området, Newport Bay. Jeg var 13 år da, og vant til sydenstandard, men jeg husker jeg syns det var utrolig luksuriøst. Det var det året det åpnet, så kanskje det var det. Snipp og Snapp sa jeg ikke fikk lov å spise pannekaker til frokost husker jeg

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 20:41   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disneyland paris

Og forresten, vi fløy til CDG, toget til Disney tok bare 10 minutter. Vi vurderte Vatry, men det virker litt kronglete. Mulig det er bedre nå, men det er et stykke unna. Du kan lese her: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic...de_France.html

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:08   #5
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Disneyland paris

Jeg ser at det går shuttlebus fra Vatry til Disneyland paris så det er nok det rimeligste og enkleste for oss.

Takk for tips - så langt

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 19:30   #6
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Disneyland paris

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Jeg ser at det går shuttlebus fra Vatry til Disneyland paris så det er nok det rimeligste og enkleste for oss.

Vi skal dit i sommer og sånn jeg ser det må vi betale 1500NOK for å komme oss til og fra vatry, og det er med en buss vi må bestille på forhånd? Litt stiv pris da eller....

__________________
2003-2007-2012

Sist redigert av 2ne : 22-06-11 kl 16:16.
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:57   #7
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.035
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Disneyland paris

Vi har bodd på Newport Bay Club og Sequoia Lodge. SL er litt nærmere parkene, og er ganske koselig. Vi har tidligere sett på hoteller utenfor anlegget fordi de i utgangspunktet er mye billigere, men når du legger til parkbilletter, blir det ganske likt i pris. For å ikke snakk om at Extra Magic Hours er verdifullt - spesielt hvis du reiser på et tidspunkt der mange andre skal være der.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 21:00   #8
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disneyland paris

Vi bodde på Explorers hotel. Det var billig, det var bra, det var rent og vi var strålende fornøyde. Vi er fem, og for en meget billig penge fikk vi et rom med to dobbeltsenger, et tilstøtende rom med køyeseng og bad. Det var svømmebasseng på hotellet (lite, men det var moro for ungene å leke der). Vi forhåndsbetalte halvpensjon og var veldig godt fornøyd med det også, både når det gjald kvalitet og pris.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 16:13   #9
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Disneyland Paris

Vi skal også bo på explorer, er det langt å gå til disneyland?

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 17:05   #10
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disneyland Paris

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Vi skal også bo på explorer, er det langt å gå til disneyland?

Det er ikke kjempelangt, men like greit å ta shuttlebussen som går hele tiden (koster ingenting).

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:15   #11
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disneyland Paris

Vi skal bo på Newport Bay Club i sommer. http://www.ving.no/frankrike/disneyl...wport-bay-club
Noen som har bodd der (ser at C3PO har bodd der)? Fornøyd med stedet?

Noen tips man bør ta med seg når man skal i Disneyland?

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:56   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disneyland Paris

Opprinnelig lagt inn av eka, her.

Vi skal bo på Newport Bay Club i sommer. http://www.ving.no/frankrike/disneyl...wport-bay-club
Noen som har bodd der (ser at C3PO har bodd der)? Fornøyd med stedet?

Noen tips man bør ta med seg når man skal i Disneyland?

Jeg bodde der for hundre år siden, det året det åpnet. Jeg var vel 13 eller noe, og veldig imponert. Men hotellerfaringen min dengang var syden-hoteller av varierende kvalitet, så det var kanskje derfor. Jeg husker de hadde valet parkering, det hadde jeg jo bare sett på film. Også løp det en mann rundt og kostet gulvet etter deg når man gikk gjennom resepsjonen husker jeg. Det var alt som skulle til for å imponere et tenårings-nek, gitt.

Andre tips til parken: maten er for det meste dyr og dårlig. Litt bedre i den handle/spise-gata utenfor parken. Bruk fast-track billetter, det er lurt å hente billett til en av de mest populære attraksjonene med en gang parken åpner. Hold deg unna den Aerosmith-greia i Disney studios, jeg trodde jeg skulle dø. (8-åringen syns derimot den var utrolig festlig)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:43   #13
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Disneyland Paris

Vi reiser om en uke og skal bo på Hotel l'Elysée. Greit med et hotell som er i nærheten av shoppingsenteret, men også nært Disney. Regner med å ta shuttlebussen til Disneyområdet for å gå i parkene. Vi skal en dag i hver av parkene - tror det er nok siden vi har vært i DisneyWorld flere ganger før.

Vi skal fly til CDG og tar enten bussen (45min) eller TGV toget (12min) til Marne de Vallée Chessy. Toget koster det dobbelte av bussen, men vi tar det som går først når vi kommer dit.

Ser de har Rainforest Cafe i Disney Village så da blir det lunsj der første dagen da vi ikke skal i noen park. Kanskje vi får tid til å besøke Sealife Aquarium i kjøpesenteret Val d'Europe også. Åh som jeg gleder meg til ferie

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 10:55   #14
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Disneyland Paris

Jeg og barna bodde på Newport Bay for 2 år siden. Fint fornøyd, uten at det nå var whoaaaaaa. Vi var innstillt på at alt var kommersielt og dyrt, så ingen skuffelser der. Lekre indoor og outdoor svømmebassenger. Sparte masse ved å bestille fra nederlandsk adresse (men engelsk adresse hadde vært enda billigere). Fyrverkeriet ser man ikke fra noen av rommene på NB. Noe må det dobbelt så dyre Disneyland Hotel jo ha.

I resepsjonen prøvde de å få meg til å kjøpe oppgradering til Captain's Class. Da jeg takket nei fikk vi likevel et Captain's Class rom.

Vi kjørte ditt i bil (jeg har familie i Nederland som vi besøkte). Hadde med elektrisk kjøleboks med masse mat og drikke på rommet, sparte masse på det. Is o.l. i parken er vanvittig dyr, mens buffetrestaurantene er mer OK, spesielt siden de har pristilbud hvis man spiser kl. 19. Jeg hadde også lest på Tripadvisor at det var så lange køer til frokost, men det var faktisk ikke så galt (hadde jo med mat så vi eventuellt kunne spise frokost på rommet).

Kos dere ! Guttene mine ønsker seg fortsatt tilbake til Disneyland Paris...

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:53   #15
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disneyland Paris

Takk! Her var det mange flotte tips å ta med seg.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 13:02   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.861
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disneyland Paris

Ja, her var det mye flott tips!

Hvorfor lønte det seg med nederlandsk adresse? Blir billetter el.l. sendt dit rent faktisk, eller holder det å kjenne noen i et annet land som man kan låne adressen til (etter avtale, of cårs)?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 15:05   #17
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Disneyland Paris

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ja, her var det mye flott tips!

Hvorfor lønte det seg med nederlandsk adresse? Blir billetter el.l. sendt dit rent faktisk, eller holder det å kjenne noen i et annet land som man kan låne adressen til (etter avtale, of cårs)?

Ja, det kan du spørre om. Ganske dårlig gjort. Jeg fikk ihvertfall opp helt forskjellige priser alt etter hvilket flagg jeg trykket på oppe i hjørnet. Og hadde jeg først klikket inn på det norske flagget, kunne jeg ikke bestille som nederlandsk/engelsk mer. Det var tilbud som kun gjaldt hvis man bestillte med adresse i bestemte land. Siden jeg var usikker på, i hvorvidt de sjekket bopæl o.l. brukte jeg adressen til foreldrene mine i Nederland. Min mor har i kortversjonen samme navn som meg. Men endelig tror jeg ikke at det var så farlig, siden vi kun fikk sendt bekreftelser og dokumenter per epost. Har du f.eks. en @mac.com adresse, ser de jo ikke hvor du har bestillt fra. Og kjenner du noen i England hvis adresse du kan bruke som c/o burde alt jo være OK.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 08:59   #18
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disneyland Paris

Noen som vet om det finnes expressbilletter i Disneyland? Vi kjøpte det i Legoland og det var jo kjempesmart. Hadde aldri rukket gjennom alt uten de.
Ser på hjemmesiden at de selger ekstra tid, men det er ikke aktuelt.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 09:07   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disneyland Paris

Jeg tror ikke de har ekspressbilletter, nei. De har fast access (? Tror det var det det het), men det er bare for en attraksjon av gangen. Man tar en billett, får en tid, så kommer man rett inn uten å stå i kø på det tidspunktet. Fast access på de mest populære attraksjonene var brukt opp ganske tidlig, så det kan lønne seg å hente billett til en av de største med en gang man kommer inn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 17:35   #20
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disneyland Paris

Takk for svar, Neket. Vi har inngangsbillett 4 dager, så da kan vi evt prøve det ut et par av dagene.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no