Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Deler i dag. Oppskrift på pizzasnurrer

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-11, 15:31   #1
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Deler i dag. Oppskrift på pizzasnurrer

Jeg er så sulten. Her har vi hatt omgangssyke i hus siden mandag. Og ingen av oss har vel spist noe særlig siden da. Nå er vi så sultne så sultne her, og friske igjen håper jeg så jeg må slenge ihop noe skikkelig godt.
Og så tenkte jeg å dele, om noen vil prøve mine.

Til deigen bruker jeg
50 gram ferks gjær
ca 1 liter vann
6 ss olje
litt salt
jeg fyller på med mel til deigen er passe, har først i ca 3 dl grovt mel, resten hvitt hvetemel.

Pizzafyllet
800 gram kjøttdeig stekes og blandes så med
1 glass tomatpure, 3.5 dl kokende vann med utblandet buljongterninger (4 stk) og en boks hvitløkssmør fra synnøve finden.
Jeg lar dette koke i panna i ca 10 minutter.

Kjevler ut deigen som jeg deler i to først. Har på halvparten av fyllet, 1 boks mais og revet ost.

Jeg lar de etterheve litt og steker på 225 grader i ca 10-15 minutter.
De blir nydelige. Og så greie og ha i fryseren. Dette blir mange snurrer, 5-6 brett i ovnen så det går fint an å halvere oppskriften om man ikke vil fylle fryseren samtidig.

:løper og baker:

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no