Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Glasurhjelp

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-11, 20:03   #1
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Glasurhjelp

Jeg har bakt ørten blåbæryoghurtmuffins, og planen var å pynte dem med kremostglasur. Men nå oppdaget jeg at smøret var gått ut på dato, og det smakte helt pyton. Jeg er litt usikker på om jeg kan erstatte meierismøret med Soft soya melk-og eggefri margarin, som er det eneste andre "smøret" jeg har i hus. Eller lage kremostglasur uten smør, bare med ost og melis, evt. litt vaniljesukker eller presset sitron? Har bare en pakke med ost, så det blir kanskje litt lite. Eller er det best å droppe hele kremostgreia og gå for enkel melisglasur?

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:00   #2
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glasurhjelp

Har du mye melis? Jeg hadde prøvd å blande ost og melis og se om det duger/ er nok, og så heller brukt melisglasur om det ikke funket.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:01   #3
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glasurhjelp

Eventuelt blande ost og melis med pisket kremfløte eller matyoghurt om du har. Begge deler har jeg prøvd med hell.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:20   #4
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glasurhjelp

Jeg lagde kremostglasur i alle år med vanlig margarin før vi innførte smør her i huset, og jeg kan ikke tenke meg annet enn at du kan bruke margarinen du har. Man skal jo ikke ha så mye av det i glasuren uansett.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:45   #5
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Glasurhjelp

Pia; jeg har litt over 1 pakke med melis, så det går kanskje an å eksprimentere litt.
C3PO; er rart hvordan smaken forandrer seg. Jeg brukte aldri annet enn melange margarin når jeg bakte før, uansett hva det var.

Takk for svar, jeg får bare prøve litt.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no