Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pavlova - hva slags krem?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-13, 13:06   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Pavlova - hva slags krem?

Jeg skal lage Pavlova til 17. mai. Jeg har aldri laget den før, aldri smakt eller sett den, hadde aldri hørt om den før jeg leste om den her inne - men da jeg mumlet noe om å lage en var resten av familien svært begeistret, så da blir det det, da.

Uansett, jeg har googlet etter oppskrifter, og ser at mange enten har vaniljekrem eller en slags sitronkrem. Jeg liker friske kaker og synes umiddelbart at sitronkrem høres best ut, mens ungene vil ha vaniljekrem.

Har noen erfaring med Pavlova med sitronkrem? Er det godt, eller bør jeg gå for vaniljekrem?

Jeg tar også gjerne imot oppskrifter; vanskelig å vite hva som blir best av alt jeg finner når jeg googler.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:10   #2
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg har alltid servert min Pavlova med O'boy-krem. (Fløte+Oboy+ en dæsj vaniljesukker. Easy-peasy.) Ikke det du spurte om, men.

Jeg ville nok valgt sitronkrem av dem du nevner over.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:10   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg blander vaniljekrem og fløtekrem.
En annen krem som er god er fløtekrem med 3-4 kokosboller blandet inn. Sjokoladestrø over bærene...

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:12   #4
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg pleier å vispe kremfløte, og så rører jeg inn vaniljekrem. Veldig godt. Topper kaken med en haug med blårbær, jordbær, bringebær, bjørnebær og rips.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:12   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg bruker gjerne eggeplommene som blir til overs og lager eggekrem. Og så blander jeg den med pisket krem, eller jeg legger et lag meg eggekrem, og så vanlig krem før frukt på toppen.

Eggekrem finner du mange fine oppskrifter på om du googler. De fleste er relativt like syns jeg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:13   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Eg har planer om å prøve meg på limekrem.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:14   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg pleier å ha pisket kremfløte med vaniljekrem rørt inn. Jeg har googlet limekrem og det høres også godt ut.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:17   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg prøvde denne som hel pavlova for litt siden, og det er den beste jeg noen sinne har smakt. Mye bedre enn med bare vaniljekrem synes jeg.



http://www.abcnyheter.no/livet/2012/...-og-bringebaer

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 13:40   #9
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg har bare piske fløte på, har flere i familien som reagerer på vanilje.

Kaka er veldig populær, sjelden det er rester og det er alltid den kaka på kakebordene som forsvinner først.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 14:00   #10
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

1 pakke piano vaniljekrem blandes med en liten boks pisket krem. Ha gjerne i litt ekte vanilje i tillegg. Jeg pensler bunnen med smeltet hvit sjokolade før jeg har på kremen. Da blir den ikke så fort soggy, og det smaker kjempegodt!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 14:03   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg prøvde denne som hel pavlova for litt siden, og det er den beste jeg noen sinne har smakt. Mye bedre enn med bare vaniljekrem synes jeg.



http://www.abcnyheter.no/livet/2012/...-og-bringebaer

Den er rågod!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 14:18   #12
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Blander pisket krem og vaniljekesam.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 15:45   #13
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Min oppskrift på Pavlova (den forsvinner før den blir laget omtrent):

Pavlova med frisk frukt (til 6-8 personer):
4 eggehviter
250 g sukker
3 3/4 dl kremfløte, pisket
1 banan i skiver
125 g bringebær
125 g blåbær

Du kan bruke hva du vil av frukt og bær.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2013-05-09 15.37.53.jpg (398,0 KB, 82 visninger)
Filtype: jpg 2013-05-09 15.38.22.jpg (333,7 KB, 31 visninger)
Filtype: jpg 2013-05-09 15.38.54.jpg (416,2 KB, 26 visninger)
Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:16   #14
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg synes det er best med sitronkrem, bunnen er veldig søt og kaken blir friskere med sitronkrem.
Det er også godt med vaniljekrem, og de siste gangene jeg har laget den så har jeg brukt eggeplommene, som blir til overs etter marengsbunnen, til å lage eggekrem (sånn som er på suksessterte). Da har jeg først ett lag med vaniljekrem, så eggekrem oppå der, og masse frukt og bær på toppen. Dette er også veldig godt!

På toppen bruker jeg ofte jordbær, bringebær, blåbær, kiwi, stjernefrukt, pasjonsfrukt og mango (ikke nødvendigvis alt på en gang, men det funker det og).

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:25   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Her var det mange - og motstridende - forslag. Jeg tror jeg må gruble litt og kjenne på magen ift. hva jeg har mest lyst på, rett og slett.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:27   #16
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Det er veldig greit å få brukt opp eggeplommene syns jeg da. Det blir mye å kaste tenker jeg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:51   #17
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Min oppskrift på Pavlova (den forsvinner før den blir laget omtrent):

Pavlova med frisk frukt (til 6-8 personer):
4 eggehviter
250 g sukker
3 3/4 dl kremfløte, pisket
1 banan i skiver
125 g bringebær
125 g blåbær

Du kan bruke hva du vil av frukt og bær.

Den hørtes veldig enkel ut. Er det sånn langpannekake eller rund form? Jeg synes det høres enklere ut å bare klæsje alt opp i en langpanne. (Jeg har en liten langpanne.) Har du oppskrift?

Edit: Der så jeg at du hadde lagt ut oppskriften.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:54   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg blir snart av denne tråden. Etter seks uker nesten helt uten søte saker har jeg fått et slags anfall der det svirrer fristende Pavlovaer rundt hodet mitt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:55   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg skal holde meg til 17.mai, men da er jeg nesten forpliktet til å lage en kake.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 18:56   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Uff ja, da blir jeg også nesten nødt kjenner jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no