Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som har oppskrift på gode kjeks? Gjerne sunne varianter også

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-06, 12:46   #1
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Noen som har oppskrift på gode kjeks? Gjerne sunne varianter også

Etter å ha fått installert verdens beste komfyr, føler jeg meg bakelysten Nå har hu mor tenkt å fylle opp diverse kakebokser!

Noen som har oppskrifter på gode kjeks? Kunne også tenkt meg å prøve noen grove/sunne varianter.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 13:09   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på gode kjeks? Gjerne sunne varianter også

Jeg har desverre ikke noen oppskrift, men hva er verdens beste komfyr?
Jeg skal kjøpe ny nå og trenger innspill.

Kanskje du kan finne noen oppskrift her? http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift5986.asp

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 13:42   #3
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på gode kjeks? Gjerne sunne varianter også

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg har desverre ikke noen oppskrift, men hva er verdens beste komfyr?
Jeg skal kjøpe ny nå og trenger innspill.

Kanskje du kan finne noen oppskrift her? http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift5986.asp

AGA...verdens dyreste også tror jeg Gjorde at oppussingsbudsjettet sprakk kraftig. Har den varianten med 3 stekeovner i. Fungerer som varmeovn også forresten. http://www.aga-ranges.com/_store/Scr...p?idproduct=74


Takk for link

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 14:25   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på gode kjeks? Gjerne sunne varianter også

Hei!

Her kan du søke på kjeks og få en del svar. Jeg er dog usikker på om man må være medlem for å få svar. http://forum.lavkarbo.no/

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 14:30   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på gode kjeks? Gjerne sunne varianter også

Her er noen gode havrekjeks som jeg fant oppskriften til på denne siden:

Havrekjeks

1 kg havregryn
1 liter lunken melk
500 g smør
200 g sukker
1 kg hvetemel
4 ts hornsalt

Smelt smør og sukker i den lunkne melken og hell over grynene. La stå til neste dag. Rør inn mel og hornsalt. Kjevle til passe tykkelse og stek dem lysebrune.


Tror jeg stekte dem på 200 grader, jeg husker ikke hvor lenge, det kommer også an på hvor store og hvor tynne de er.

Et barnevennlig tips er ellers å bruke pepperkakeformer. Mye morsommere enn å bare stikke ut med glass.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 14:32   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på gode kjeks? Gjerne sunne varianter også

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

AGA...verdens dyreste også tror jeg Gjorde at oppussingsbudsjettet sprakk kraftig. Har den varianten med 3 stekeovner i. Fungerer som varmeovn også forresten. http://www.aga-ranges.com/_store/Scr...p?idproduct=74


Takk for link

Den er alt for stor for mitt kjøken. Flott er den i allefall !!

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 15:04   #7
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på gode kjeks? Gjerne sunne varianter også

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Her er noen gode havrekjeks som jeg fant oppskriften til på denne siden:

Havrekjeks

1 kg havregryn
1 liter lunken melk
500 g smør
200 g sukker
1 kg hvetemel
4 ts hornsalt

Smelt smør og sukker i den lunkne melken og hell over grynene. La stå til neste dag. Rør inn mel og hornsalt. Kjevle til passe tykkelse og stek dem lysebrune.


Tror jeg stekte dem på 200 grader, jeg husker ikke hvor lenge, det kommer også an på hvor store og hvor tynne de er.

Et barnevennlig tips er ellers å bruke pepperkakeformer. Mye morsommere enn å bare stikke ut med glass.

Denne skal jeg lage røren til i kveld

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no