Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bananbrød

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-06, 14:33   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bananbrød

Har lyst til å dele en oppskrift med dere som er perfekt om man har noen skikkelig BRUNE bananer liggende.

BANANBRØD

4-5 dl hvetemel
1 egg
3 små eller 2 store godt modne bananer
0,75 dl smeltet smør
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
Evt spe med melk til passe konsistens (om dette er nødvendig avhenger av hvor rennende bananene er)

Det er veldig godt med kanel, kardemomme og rosiner i også.

Stekes i brødform ved 200 grader til den er gylden (varierer).


Sist redigert av Storm : 03-05-10 kl 20:47. Årsak: Glemte smøret.. og fjernet tidsangivelsen, og la til tilleggsinfo
Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 14:40   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bananbrød

Hva spiser man slikt brød til/med da?

Hørtes interessant ut.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 15:01   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bananbrød

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hva spiser man slikt brød til/med da?

Hørtes interessant ut.


Man trenger ikke noe til, den er kjempe-god helt alene. Kake er kanskje et riktigere ord, den blir jo ganske søt med de modne bananene i.

Og så må jeg legge til at den er veldig enkel å lage, man rører sammen ingrediensene på 1-2-3.


Sist redigert av Storm : 27-12-06 kl 15:06.
Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 15:06   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bananbrød

Åh, det hørtes kjempe godt ut! Mamma's banankake er også utrolig digg, iallefall når den er rykende fersk og med sprø kanter :sikle:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 17:55   #5
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bananbrød

Fantastisk god idé, og jeg som var på vei til å kaste de bananene. Da blir det baking i kveld.

Ps er dette noe poden kan ha i matboksen, eller lukter det snop og kake lang vei?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 18:00   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bananbrød

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Ps er dette noe poden kan ha i matboksen, eller lukter det snop og kake lang vei?

Det er vel en slags mellomting mellom en kake og et brød. Så lenge ikke hele matpakken består av bananbrød, ville jeg synes det var helt greit å sende med junior et stykke i barnehagen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 20:00   #7
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bananbrød

Nå står det i ovnen. Jeg gleder meg!

Måtte modde litt på oppskriften, siden jeg oppdaget underveis at jeg manglet litt greier.
Derfor er vaniljesukker byttet ut med honning, det ble nesten tre spiseskjeer. Og melken ble til biola. Og når det først var gått så langt, heiv jeg liksågodt oppi en teskje av kanel og kardemomme også.
Så er det bare å vente og smake om det går an å gjøre sånt..

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 14:46   #8
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bananbrød

Ble det bra, søster?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 15:26   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bananbrød

Hm, så god idé! Vi kjøper alltid masse bananer fordi vi lager så mye smoothie, men greier nesten aldri å bruke dem opp. Er de altfor modne er de ikke så gode oppi smoothie.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 16:48   #10
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bananbrød

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Ble det bra, søster?

Ja, det ble superbra! Serverte ferskt fra ovnen med is til i går. Og i dag innom brødristeren og med smør på. Begge deler var herlig.

Men jeg måtte steke det mye lenger. Kanskje 40 min. Er det surmelka som gjør det? Eller kanskje ovnen min. Godt ble det uansett. Også så lett å lage, det tok jo bare 5 min å få det i ovnen!

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 17:05   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bananbrød

Jeg har bakt bananbrød, men må ha gjort noe feil, det smakte pyton. Det vil si, det smakte BARE banan, og det var klissete.

Sikkert: stekt for kort, for mye banan i. :S

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 18:13   #12
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Bananbrød

Å NEI!!! At jeg ikke kunne kikke på denne tråden litt før. Jeg kastet 3 skikkelig brune bananer i går....

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 17:19   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bananbrød

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har bakt bananbrød, men må ha gjort noe feil, det smakte pyton. Det vil si, det smakte BARE banan, og det var klissete.

Sikkert: stekt for kort, for mye banan i. :S

Jeg prøvde denne i dag, og hadde samme resultat. Når jeg tenker meg om, så vet jeg hvorfor. Dette er nemlig omtrent samme ingredienser som det er i amerikanske muffins, og der står det spesifikt i oppskriften at du ikke må røre veldig. Det skal såvidt røres sammen før det has i formene, ellers blir det seigt og jæ**** resultat. Jeg rørte veldig, for jeg skulle jo spe med melken...

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 17:23   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bananbrød

Jeg lager bananmuffins av overmodne bananer, og de blir kjempegode. Ekstra gode med litt kanel i. Lager røren først, skjærer så skiver av bananen og rører forsiktig før jeg har de i formene. Det duger finfint som lunsj.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 18:08   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bananbrød

Jeg smakte en skikkelig kakevariant av denne forelden. Med sjokoladekrem på :sikler:
Banankake er kjempegodt. Skal man ha den som kake til kaffen, kan man drysse på tørr melis oppå.

  Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:00   #16
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bananbrød

Denne har jeg bakt i dag. Og rørt for mye. Den ble seig, men smakte kjempegodt.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:03   #17
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bananbrød

Vi lager ofte bananbrød. Kjører bananene i blenderen. Bruker også litt kanel i røra. Det blir litt seigt og tungt, men ungene elsker det. Vår oppskrift er med brunt sukker og rapsolje.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:25   #18
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.867
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bananbrød

Banankake er godt. Har 3 godt modne bananer på benken nå. Tror det blir bananmuffins i morgen

Har brukt å ha sjokoladebiter i før, men kanel hørtes også godt ut.

venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:26   #19
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bananbrød

Jeg har begynt å ha i kardemomme, kanel og rosiner.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:31   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bananbrød

Denne oppskriften var jammen mer sunn enn den jeg har. Jeg har MASSE brunt sukker i mitt bananbrød. Neste gang skal jeg forsøke denne oppskriften isteden, for det må være bedre for både kropp og sjel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no