Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi bygger terrasse

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-08, 00:49   #21
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Dette blir bra!

Kjempeflink er du.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:39   #22
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Graveduden™ hadde jaggu en åpning i morgen tidlig, gitt. Da er jeg en snartur i Sverige og får unna service på bilen, så da kom han like godt bortom en tur nå i kveld for å kikke på sakene, sånn at han er helt sikker på vi har samme forståelse av hva som skal gjøres.

Og siden vi er inne på fagfolk: Jeg snakket med en ytterst engasjert konsulent hos betongleverandøren på fredag, og han inviterte meg bortom for å kikke på ulike betongmikser og tilslag (stein), så skulle han personlig sørge for at jeg fikk en perfekt miks. Planen er å slipe betongen etter at den er herdet, sånn at overflaten blir polert med steinmønster. For å øke kontrasten mellom steinen og limet kan man ha titandioksid i limet, så blir det lysere. Eller fargepigment, eller farget stein - mulighetene er legio. Det koster seff ekstra, men det blir likevel billigere enn å legge flis. Og helt vedlikeholdsfritt!

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:53   #23
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Herlighet, du er effektiv, Mauser!
Den terrassen blir nok flott. Høres ut til å være en veldig fin løsning med slipt betong - og så kjekt med noe vedlikeholdsfritt, da!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:55   #24
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Jeg må tenke vedlikeholdsfrie løsninger nå, hvis ikke vokser det meg fullstendig over hodet.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 22:01   #25
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Herlighet hva du får gjort!

Jeg er supermegaveldigsinsykt imponert!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 22:05   #26
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

The point of no return nærmer seg. Etter jobbehelg (og -uke) har jeg komprimert og rettet av massen innenfor ringmuren, bygd støpeform og lagt ut armering. Forhåpentligvis går nå alle fall riktig vei (ie bort fra huset og ned fra terrassen). I morgen kommer betongen, lett hvitpigmentert med naturtilslag (<16 mm gneis og granitt). Gutta på jobben kommer ned og hjelper til med å dra ut, og det blir en smule arbeid - siden jeg skal slipe er betongen ekstra seig, slik at ikke grovsteinen skal synke ned under overflaten når den rettes av.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 22:14   #27
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Kanskje dette hadde vært noe utenfor hos meg også?
Jeg venter litt og ser hvordan det blir hos deg.
Du jobber effektivt.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 22:43   #28
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Planen er å slipe betongen etter at den er herdet, sånn at overflaten blir polert med steinmønster. For å øke kontrasten mellom steinen og limet kan man ha titandioksid i limet, så blir det lysere. Eller fargepigment, eller farget stein - mulighetene er legio. Det koster seff ekstra, men det blir likevel billigere enn å legge flis. Og helt vedlikeholdsfritt!

Er dette omtrent det samme som terasso? :nysgjerrig:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 23:45   #29
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Så flink du er. Skikkelig stå-på-vilje. Og superheldig som har en så stor og fin hage.

Vi har et skotråkk til hage og sliter med utnyttelsesgrad og kommer ingen vei for vi har en pikk av en nabo som nekter oss å bygge garasjen i tomtegrensen - enda han fikk lov til å bygge sin garasje mot samme tomteområde av mannen for 15 år siden. Grr..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 23:53   #30
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Jeg blir helt stum av beundring, spesielt når jeg leser tidsangivelsene dine på det første innlegget. Hvordan er det mulig?

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 23:58   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

:aC, denne er vel din?:




Karamell, Mauser kommer nok gjerne. Med en gang. Nesten litt vel fort?

Menneh, Mauser? Jeg skal bygge hems. Lyst til å, eh, komme?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 00:18   #32
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Wow, det må jeg si. Veldig flink er du. Blir nok herlig neste sommer.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:11   #33
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Er dette omtrent det samme som terasso? :nysgjerrig:

Jepp. Bare mye sterkere, siden terrazzo er basert på marmortilslag, og jeg har god gammeldags gneis og granitt som tilslag.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:53   #34
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Jeg er imponert over byggeaktivitetene dine!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 16:45   #35
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Ferdig komprimert og armert:







Betongbilen hadde ingen problemer med å rygge 20 m opp på plenen:





Tjo-bing!

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 25-10-12 kl 19:10.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 17:52   #36
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Så flott!

Det der blir jo en helt super uteplass!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 18:07   #37
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Kanon! Får vi se bilde når det er slipt? Var spennende dette med forskjellige steiner i betongen.

Idiotspørsmål: Når betongen er så seig, kan man få problemer med hellingen?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 18:11   #38
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Idiotspørsmål: Når betongen er så seig, kan man få problemer med hellingen?

Tvert i mot, vil jeg si - jo seigere, jo mer helling kan man få til. Men det avhenger først og fremst av støpeforma, at den er satt opp riktig.

Betongen min var langt mer tyntflytende enn hva jeg hadde regnet med, så det var ikke noe problem å trekke den ut og rette av. Så får vi se om grovsteinene har sunket for mye nedi etterhvert, når jeg begynner å slipe. Men først må den herde en ukes tid.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 19:19   #39
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Wow!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 01:37   #40
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi bygger terrasse

Dritkul!
Jeg har vært og sett masse slipt betong i dag.
:utover det vanlige opptatt av gulv:

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no