Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-13, 09:08   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Jeg har ikke lest hele tråden, men hva med å gå til frisør dagen bryllupet er og få det satt opp?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 20:44   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Det er en bitte liten grann uaktuelt når jeg skal stille i kirken med to barn sånn ca klokka 11, eller i alle fall før 11.30, og det tar oss nok minst 45 minutter å kjøre til kirka, kombiner dette med en bil, og..ja... nei, jeg orker ikke.
Jeg har ikke en frisør her, for jeg har ikke klippet meg siden vi flyttet, og mamma anbefaler sin, men hun har allerede mamma og brudens "ekstramor" den morgenen. Jeg kan finne meg en annen, det er ikke noe problem det heller, men burde nok bestilt timen for lenge siden, og ville nok helst hatt den svæææært tidlig på morgenen.

Mamma nevnte nettopp når jeg snakket med henne at jeg kunne komme til henne, så kunne hun gjøre noe. Etter at hun er ferdig hos frisøren klokka 10. As if, det er jo sånn rett og slett ikke teoretisk gjennomførbart om jeg var julenissen engang.

Nei, jeg skal ordne noe selv, det blir helt sikkert bra nok. Om jeg ikke får til en eller annen sånn "bun"-oppsetting ed pynt, så går jeg får en av de andre i det glitterheftet som jeg syntes var fint. Eller rett og slett ruller det opp så det BLIR krøller, og ordner noe med det.

Det er bare kombinasjonen av en bil, distanser som tar tid, to unger som skal kles, må møte tidlig pga han som skal dele ut program, og meg som ikke akkurat digger frisøren, og i alle fall ikke dem jeg ikke "kjenner", så gjør jeg det enklere.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 01:33   #23
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Lag en glatt stram hestehale bakover, ikke høy. Rett og slett. Muligens bruk litt mer sminke ( nå vet ikke jeg hva du bruker til vanlig når du pynter deg) og har litt stor ørepynt. Både stilrent og stilig

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 08:05   #24
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Viktig å prøve ut før dagen, tenker jeg. Jeg støtter det å gjøre det enkelt. En donut som er passe stor til din hårtykkelse og lengde, feste med hårnåler eller det du får best til å bruke, bruk krølltang på det du ikke får med i oppsatsen. Velg noe du føler deg vel med, som er deg, så du ikke skvetter hver gang du ser deg i speilet :btdt:.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 18:46   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Lag en glatt stram hestehale bakover, ikke høy. Rett og slett. Muligens bruk litt mer sminke ( nå vet ikke jeg hva du bruker til vanlig når du pynter deg) og har litt stor ørepynt. Både stilrent og stilig

Håret mitt oppfører seg ikk ei en glatt hestehale, rett og slett....

Jeg kan bruke skum og spray til å få det relativt glatt (og etterglatte med mer spray etter middag f.eks) bak til strikket, men resten? Nei, det er ikke glatt.

Dvs, jeg kan få det til å være kontrollert, "glatt med bølger". Dersom jeg ikke vasker det på 4-5 dager i forkant. Det lukter ikke helt friskt da, men det oppfører seg igrunnen best da...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 18:49   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Viktig å prøve ut før dagen, tenker jeg. Jeg støtter det å gjøre det enkelt. En donut som er passe stor til din hårtykkelse og lengde, feste med hårnåler eller det du får best til å bruke, bruk krølltang på det du ikke får med i oppsatsen. Velg noe du føler deg vel med, som er deg, så du ikke skvetter hver gang du ser deg i speilet :btdt:.

Muligens se litt mer på dette med donuts, om jeg kan finne en som er bittelitt større, sånn siden det hadde ikke gjort noe det, men ikke FOR stort, sånn at det blir for mye for håret mitt å dekke i tykkelsen, tenker jeg.

At håret er "stramt bort fra ansiktet" kvepper jeg ikke av, jeg går med håret i en strikk 95% av tiden uansett (bare ikke helt STRAMT, det er løshår overalt etter litt...) så om det er i en donut eller en annen type oppsats bakpå hodet, så er det egentlig bare en litt penere variant av at jeg tar håret bak, uten strikk, samler som i en hestehale som jeg snurrer rundt en penn som jeg fester det med... Jepp, de dagene jeg ikke har hårstrikk rundt håndleddet når jeg kommer på jobb, "setter jeg det opp" med en kulepenn. Tenkte noe med litt mer klasse over seg enn det...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 08:59   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Nå tror jeg at jeg begynner å nærme meg noe. Håret tredobbelt gjennom smultringen...

I gårkveld begynte jeg å styre med håret dobbelt gjennom, at jeg ikke trakk hestehalen helt gjennom strikket siste gangen før jeg satte den på, men det ble for lange ender fortsatt, og nå som de var doble var det ikke lett å snurre de elegant på plass... I dag morges trakk jeg den rett og slett enda mindre gjennom, og tok den tredobbelt gjennom, den "enkle" delen fordelte jeg over nedre del av smultringen, og den doble spredde jeg over den øvre (den dekket mer enn halve da, mer hår som det jo var) og nå nærmer vi oss bare korte små ender som jeg har festet med hårnåler.

Ja, "dommen" kommer når mannen står opp, han ser bedre hvordan det egentlig ser ut (å styre med to speil hjelper meg, men jeg har dessverre bare et lite speil som er løst, og synes uansett ikke jeg får sett såååå godt)

Tenker uansett jeg skal få tak i noe "pynt", stener, perler eller blomster eller noe (når jeg har bestemt meg for smykke, så jeg vet hva som passer)
Jeg har også forsøkt med et bånd rundt (hadde ikke noe som passer da, så det ble et marineblått skråbånd, jeg skal selvsagt få tak i et mer passende om det blir aktuelt. Jeg forsøkte med å snurre et smykkekjede rundt mange ganger også, det så ikke for dumt ut det da, men det er et av smykkene jeg vurderer å bruke, og kan jo ikke ha det både i håret og i halsen da...

Vel, jeg forsøker meg frem, så får vi se om jeg får taket på det, evt kjøper en sånn som en ruller håret opp i i stedet. Jeg har bestilt en pakke med slik i to størrelser, smultring i tre størrelser, nåler, strikk, og div andre greier på ebay til den nette sum av ca 40 kr, men det sendes fra kina og er nok ikke ventet å komme før kaaaaaaaaanskje tidsnok til det andre bryllupet jeg skal i et par uker senere, men ikke garantert et heller.

Jeg er ikke helt sikker på om tredobbelt gjennom var helt ideelt, for da ble det et litt mer "uryddig bilde" synes jeg, så de er mulig jeg napper med meg en sånn der snurreopphåret-dings fra glitter, dvs, det gjør jeg om jeg nok bare kommer meg innom der. Det er bare ei uke til bryllupet, og i morgen skal vi ha barneselskap (og familieselskap på selve dagen på mandag) så denne helga her går med til å bake kake og muffins, koke gele, rydde lekeloftet og bursdagsfeiringer og denslags, og så er det hektisk på jobb hele uka (og jeg skal jo bake kake til bryllupet også)

Men dette er ikke så langt unna brukbart, så jeg skal vel komme i mål. Hente kjolen fra sydama må jeg snike innimellom kakebakst og husrydding i dag, var sant ja... Ja, det blir bryllup!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 15:50   #28
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Men når lengden tydeligvis er så "ukurrant", - det er da virkelig bare å stikke innom en frisør å klippe endel cm. Hvilken som helst frisør bør jo klare det

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 18:35   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

For å få en passe "korrekt" lengde til denne her tror jeg at jeg burde klippe minst 20 cm av håret mitt, kanskje mer, og det er litt mer enn "bare stikke innom en frisør og fikse" i forhold til at jeg skal jo ha håret andre dager enn i bryllupet også... Om det var snakk om 5-10 ja, men når det er snakk om 20-30 så vil jeg heller ha det klippet i en frisyre, litt oppklippet og skrådd og sånn, og da blir det lett en del hår som blir for korte igjen, så det blir bare vanskeligere, og vil kreve enda en del dager med øvelse...

Jeg satte det altså opp tredobbelt i dag, samt at jeg da jeg lette etter perlene mine fant et mørkeblått "perle"-smykke jeg hadde glemt av, med tilhørende armbånd på strikk. Armbåndet, med litt store, mørkeblå perler, var akkurat passe å ta rundt håret, innerst mot hodet, og dekker greit der jeg har festet hårender. Toppers.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 23:12   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

I tillegg til at armbåndet passer fint rundt håret (og jeg uansett ikke hadde kommet til å trives med det på hånden) fant jeg fine øredobber som passet til til en helt overkommelig pris i går.

Smykket passer dog egentlig ikke til kjolen, det blir å gå for dypt, men det skal jeg se om jeg får ordnet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 20:41   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

To dager til neste bryllup.

Hair bun-opplegget var suksess sist, men selv om jeg hadde fått det til prikkfritt selv ei uke før, så stressa jeg og fikk det ikke til selve bryllupsdagen, og endte med å få min svigermor til å hjelpe meg.

Jeg har lyst til å gjøre noe annet denne gangen, både fordi
1)gjøre noe annet
2)hadde blått armbånd rundt håret sist, har ikke noe armbånd som passer til det lilla smykket og kjolen jeg skal ha nå
3Har ikke svigermor her i tilfelle jeg ikke får til.

Jeg lurer derfor på å utnytte det jeg fant ut når jeg tok ned igjen håret etter ist bryllup. KRØLLENE!

Jeg har jo egentlig krøller jeg, men de forsvinner når jeg grer håret, og det må jeg jo liksom gjøre for å være presentabel. Etter en hel dag satt opp med den smultringen, masser av skum og spray holdt håret pent på plass.... ja, så hadde jeg virkelige krøller den kvelden altså! Store, men fint egentlig. (Og så var klokka fire på natta, så jeg krabba til sengs, neste dag tok jeg en dusj og borte ble de)

Derved tester jeg følgende i kveld/natt/morgen:
Vasket håret og satte det opp i en slags sånn ring, uten fokus på at det ser pent ut denne gangen. (og ikke satt opp med smultrin, men med en sal som jeg putter håret inni, nederst ved tuppene, og snurrer det opp mor hodet og fester. Jeg har ikke gjort det pent, men fokusert på å få den litt langt oppe på hodet, og ikke brydd meg om at det ellers er rufsete. Jeg skal nemlig sove med den, og se hvordan håret da ser ut i morgen tidig, og det er store, fine krøller jeg kan style.

Alternativt blir det å vri hodet i morgen og finne på noe lurt. Ja, aller bare gjøre det enkelt, og gå mer eller mindre som jeg er.

(Og ja, neste helg er det tredje bryllup, så sannelig må jeg egentlig finne på noe da også...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 21:48   #32
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Kjøp en krøllstav, det er enkelt å få til.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 22:00   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Jada, i det er det nok, men saken er altså den at jeg kom på denne ideen i dag.

Jeg dro fra jobb, via min mor for å levere tilbake lånte smykker, observerte hennes elendige form (hun har fått virus på balansenerven, fastslo legen tidligere i dag.) fort innom butikken for å dra med meg middag, og hentet ungene rett før stengetid, spiste middag og luftet dyret, fikk ungene i seng, og snakket med min far på telefonen.

Og da kom jeg til å spørre om jeg skulle bake ei kake så mamma slapp (dama som ikke kan se på deg mens hun snakker fordi hun ikke klarer vri hodet i den retninga hadde nemlig lovet å bake to kaker...) så derved har jeg nå fått levert vaniljekrem, fløte og bringebær, må skaffe egg i morgen (for det tenkte hun ikke på at jeg aldri har, siden jeg har en eggeallergiker) og altså forte meg hjem fra jobb i morgen for å spise kjapp middag, og deretter bake og pynte kake til bryllupet. Som er på lørdag.

Det eksisterer ikke tid til å dra meg innom en plass som selger slikt. Det hadde nok vært lurere, og vurderes vaaaaaaagt opp mot neste bryllup, men igjen sliter jeg med å finne tid rett og slett. Min bror drar på bryllupsreise, og mine foreldre skal passe deres to barn fra søndag. Ja, min mor i denne tilstanden. Vel og merke går de i bhg, men... jeg har tilbydt meg at vi kan hjelpe, ha dem her litt, eller noe, så da blir det fort at jeg ikke akkurat finner tid til å gå på shopping.

Men går det ikke, så blir det antakelig rett og slett "slik er håret mitt, og sånn er det", dradd sammen med en klype midt bak eller noe sånn, funker det også, det er ikke min bror denne gangen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no