Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-08, 09:40   #161
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jada. :sjokoholiker:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 20:48   #162
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Smørkrem.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 20:49   #163
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Ja, denne jula har i hvert fall jeg funnet ut at jeg aldri skal lage noe annet enn smørkrem.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 20:51   #164
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg heller vel også litt mot å synes at smørkremen passer best til akkurat disse kakene. Men de går ned de andre også altså, uten problem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 20:53   #165
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Ja, det var ikke kremen som var problemet. Det var mer det at fløtekremen sammen med bunnene ble en litt rar kombinasjon på disse kakene. Jeg laget litt for flate bunner og det smakte mye mer marsipan av dem med fløtekrem enn de med smørkrem. Dessuten var smørkremen i seg selv ubeskrivelig god!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 22:49   #166
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 22:49   #167
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

  Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:45   #168
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Og så er man ikke avhengig av fryserplass for å lage de med smørkrem, det holder å legge dem i en boks på verandaen. Når jeg gjorde det med trøffelkremkakene gjorde de bunnene så myke og soggy at de datt fra hverandre når jeg skulle dyppe dem i sjokolade.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 21:48   #169
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg trekker fram denne tråden igjen, jeg. Disse bakte jeg jo i fjor, og det var så stor suksess at jeg likegodt starter bakingen nå. Så får de ligge i fryseren frem til jul.

Jeg har fortsatt ikke prøvd de med smørkrem, men jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle gidde det, all den tid de smakte så fantastisk med fløte-krem i fjor!

Og i år skal jeg teste ut med hvit sjokoladetrøffel...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:00   #170
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:05   #171
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg skal bare lage dem med fløtekremen i år har jeg bestemt.

Mest fordi sukrin ikke løser seg helt opp i smørkrem, så da knaser det. I fløte blir det perfekto.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:36   #172
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Mmmmmm! Har nettopp smurt krem på kakebunnene, og det ble litt for lite kakebunner i forhold til krem. Jeg laget noen med Cointreau, og den kremen ble også god. Nå gjelder det å ikke blande sammen hvilke som er med og uten alkohol...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:39   #173
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Merkelig egentlig, men jeg prøvde å lage de med fløtekrem i fjor, og syns de ble mer mektige enn de med smørkrem, på en eller annen måte. (Smørkrem er liksom ikke kjent som det minst kvalmende man kan ha i seg...)
Men de med fløtekrem klarte jeg nesten ikke spise EN uten å føle at det var mer enn nok. De med smørkrem derimot ....

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 17:16   #174
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Merkelig egentlig, men jeg prøvde å lage de med fløtekrem i fjor, og syns de ble mer mektige enn de med smørkrem, på en eller annen måte. (Smørkrem er liksom ikke kjent som det minst kvalmende man kan ha i seg...)
Men de med fløtekrem klarte jeg nesten ikke spise EN uten å føle at det var mer enn nok. De med smørkrem derimot ....

Samme erfaringen jeg hadde. Jeg lagde begge deler, og skal bare lage smørkrem i år. :slafse: Jeg kjenner jeg må begynne julebaksten snart.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 17:21   #175
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Hvis man tenker at 7 dl og 700g er det samme, så kan SB opplevelsen bli ganske katastrofal!!

Ellers har jeg skjønt at jeg helst vil bli invitert bort og få det servert!! :kjappihue:

SB er hvertfall så godt at, en tar en til - selvom det ble pinlig ista!! Og kan spises til minuttet før en brekker seg!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 11:23   #176
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg har prøvd å fortrenge at Sarah Bernhard eksisterer...... Hvordan får jeg denne tråden ut av hodet?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 12:50   #177
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg har en venninne som lager en utrolig god krem. En slags sjokolade-eggekrem med Bailies. (skrives det sånn?) Den skal kokes da, så alkoholen går ut og det er ikke mye. Mon tro om den kan brukes?

Og kanskje med hvit sjokoladetopping?

Må vurdere dette!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
sarah bernhardt

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no