Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegave til barnas far

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-19, 20:55   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Julegave til barnas far

Trenger hjelp av dere. Barnas far er alvorlig syk. Det har jeg skrevet om her før. Han hverken ønsker seg noe eller trenger noe sier han. Det er viktig for barna at han får gave. Han kommer seg ikke ut, naboer handler for ham. Jeg tenker vi kanskje kan lage en fin matkurv til ham med litt diverse, men hva?

Regner med vi tar turen bort før jul slik at vi kan ta med gaven.

Ullklærne han fikk i fjor ligger ubrukt, ellers hadde det vært noe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 20:59   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Hadde nytt sengetøy vært noe? Hvis han er mye sengeliggende? Evt ullpledd til å ha i sofaen?

I en matkurv bør det være ting dere vet han liker. Jeg fikk en flott matkurv en gang med bare ting jeg ikke spiser. Har kastet alt etter hvert som tiden gikk, det er jo helt ille.

Men ellers - elgpølse/rødvinspølse eller lignende påleggspølse? En flaske vin, et blad eller kryssordblad, litt sjokolade, en pakke te/kaffe?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 21:18   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Gode tips, Elise, og særlig sengetøy! Deilig med noe nytt.

Veldig usikker på hva han spiser nå så må nok sjekke litt med ham.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 23:05   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Gode og myke sokker?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 23:08   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Kan et fotoalbum være noe? Eller deler dere bilder med ham ellers? Jeg tenker det kan være noe å titte i og ha ungene nær seg på en måte selv om dere ikke er der?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 23:27   #6
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Kan et fotoalbum være noe? Eller deler dere bilder med ham ellers? Jeg tenker det kan være noe å titte i og ha ungene nær seg på en måte selv om dere ikke er der?

Med forbehold om at jeg ikke vet hvor dårlig formen er - kanskje det er en fotograf i området som tar hjemmebesøk, og så kan gaven være en fotosession for far og barna?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 23:54   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Kan et fotoalbum være noe? Eller deler dere bilder med ham ellers? Jeg tenker det kan være noe å titte i og ha ungene nær seg på en måte selv om dere ikke er der?

Vi har planer om å lage kalender med bilder, men album er også en ide.

Kjøper nok også noen store lerret så kan begge barna male noe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 23:55   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Med forbehold om at jeg ikke vet hvor dårlig formen er - kanskje det er en fotograf i området som tar hjemmebesøk, og så kan gaven være en fotosession for far og barna?

Også en god ide! Mannen til kusinen hans tar mye bilder og er flink.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-19, 00:42   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Tenkte også det ville være koselig med et album eller en scrapbook, kan være bilder, tegninger, tekster fra barna. Feks om de har skrevet en historie på skolen kan man ta kopi av den, dikt, hilsen, skrive et minne.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-19, 00:51   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Jeg har laget fotokalender hvert år siden det ble slutt med eksen - og som han har fått til jul, både til barnets far og til lillegutts besteforeldre på farssiden. Det blir utrolig godt mottatt! De synes det er skikkelig hyggelig å se.
Passer på å ta med noen bilder av dem sammen også, og siden vi har vært i litt konflikt er det vært lite fokus på bilder av meg <<<<<<<

En annen ting eksen her har satt pris på å "få" er ferdig pepperkakehus med pyntegreier (så det er lett å pynte sammen med lillegutt), aktivitetsgaver a la lille einstein eller hva det heter - forsøk å gjøre med barnet, eller julepynteesker fra Panduro, eller og oppskrifter på mat man kan lage sammen (Vafler, tomatsuppe, ... avhengig av alder). Også et besøk da.
Eller hva med en sånn "cookies in a jar" som ungene kan lage sammen med han/til han hjemme hos han (med litt hjelp kanskje fra en annen voksen) hvis de har mulighet?
Nå vet ikke jeg helt hva som finnes på "bilderamme-fronten" nå, men kunne det vært noe? Bilderamme som dere kan oppdatere med bilder fra hverdagen og sånt fra deres side, så han kan følge litt med på hvordan ungene har det? Oldemødrene til lillegutt hadde det (For lenge siden) og satte stor pris på når jeg oppdaterte med dagsferske bilder... her kan man også oppdatere med dagsferske tegninger og små beskjeder og historier. (lillegutt lagde små greier i powerpoint som vi la inn som bilde f.eks). Man kan jo selvsagt sende med SMS eller mail men for dem var det litt teknologisk utilgjengelig - det blir kanskje litt annerledes her. Men en ramme står framme er uansett hyggelig.

Ellers blir det jo sånn typ gavekort på itunes, netflix, HBO etc kanskje?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-19, 16:53   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Tenkte også det ville være koselig med et album eller en scrapbook, kan være bilder, tegninger, tekster fra barna. Feks om de har skrevet en historie på skolen kan man ta kopi av den, dikt, hilsen, skrive et minne.

Min mor og samboer lager fotobok til ham med bilder fra hele oppveksten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-19, 23:28   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Tenkte mer på noe barna selv kunne lage, kanskje med produkter av tekst og bilder fra barnehage/ skole, eller tekst/ tegninger de kunne lage sprsielt for julegaven. Men er farget av at mine skriver litt historier på skolen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 11:25   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegave til barnas far

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Tenkte mer på noe barna selv kunne lage, kanskje med produkter av tekst og bilder fra barnehage/ skole, eller tekst/ tegninger de kunne lage sprsielt for julegaven. Men er farget av at mine skriver litt historier på skolen.

Ja, kanskje vi kan få til noe i tillegg. De malte på lerret i høstferien og gav ham på sykehuset. Det ble godt mottatt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no