Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Elendig husmor

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-08, 10:28   #101
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er noe som er litt dumt da. Det er at denne stua er så svær at 1)det tat veldig lang tid å rydde opp 2) det blir litt sånn ekko-aktig her når det er ryddig.

Tiltak er 1) ikke rydde 2) kjøpe litt mer gulvtepper ol.

Hehe, er det noe galt med ekko-aktig nå da?

Jeg har tatt ned gardinene i stua så vi kun har persienner. Så utrolig lett og fint det ble. Og så slipper jeg å tenke på at gardinene må vaskes. :smart:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:31   #102
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er det som er problemet, vettu. Barnerommet er ryddig, og det er så usedvanlig sjelden at da tror sikkert jeg egentlig at da MÅ jo resten av leiligheten være ryddig også.

Mitt problem er at de 50 minuttene jeg har brukt på rydding omtrent ikke synes. og

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:33   #103
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hehe, er det noe galt med ekko-aktig nå da?

Jeg har tatt ned gardinene i stua så vi kun har persienner. Så utrolig lett og fint det ble. Og så slipper jeg å tenke på at gardinene må vaskes. :smart:

Jeg har hele fem vinduer i stua da. Har persienner på to av dem og sånne florletter transparente gardiner på resten. Stua er 45kvm tipper jeg. :ekko:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:44   #104
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har hele fem vinduer i stua da. Har persienner på to av dem og sånne florletter transparente gardiner på resten. Stua er 45kvm tipper jeg. :ekko:

Såpass ja. Det blir vel andre boller når vi flytter tenker jeg. Da får vi heldekkende vinduer langs "kort"veggen i stua som er 5 meter, pluss 2 vinduer til langs langveggen. :grøsser ved tanken på vindusvasking:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:44   #105
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Der minnet du meg på noe.. vindusvask..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:49   #106
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elendig husmor

:ønsker at jeg hadde like stor stue som Joika:

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:52   #107
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg hadde faktisk hvit sofa før jeg fikk barn.
Tror ikke hun helt har insett hvordan verden er ennå jeg. Barn roter og griser.. MYE!

Jeg hadde hvit sofa før jeg fikk barn jeg også.
Aldri mer.
20-30-åringer på fest griser og roter mye de også.
Har jeg hørt.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 13:42   #108
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Har vaska hele badet!! Tak, vegger, dør, dusjdører, do, vask, skap, gulv!!!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 13:55   #109
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Elendig husmor

Så godt å kjenne at man ikke er alene.

Jeg tok alt fra gulvet på rommet til jentene, opp i sengen til Storemor i går. Så nå er det i det minste mulig å gå der inne. Gjenstår nå "bare" å få disse tingene på plass, men har heldigvis 2 uker på meg til hun kommer hjem. Og så fikk jeg ut alt som var for lite fra skapene deres, og ryddet i gangen. Gjenstår nå stua, badet og kjøkkenet. Har satt meg som mål ut neste uke, men med dating og sånn så kan det holde hardt.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 19:57   #110
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elendig husmor

Jeg begynte å rydde minsten sitt rom idag. Da jeg skulle legge noe på plass inne på vårt rom, begynte jeg der. Så fant jeg ut at vi må ha ny garderobe. Og så måtte jeg rydde litt i boden for å få plass til ting fra soverommet. Og så var det kjellerstuen når jeg først var der. Og så skulle vi tømme en skjenk og da begynte jeg der også.


Resultat... ja gjett hvordan det ser ut i hele huset nå.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 20:11   #111
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Elendig husmor

Nå ble jeg i litt muggent humør kjente jeg. Jeg åpnet en ny pakke Sun tabletter, og klarte å ikke åpne etter perforeringen. Lurer på om det kanskje forsuret resten av ryddeprosjektet mitt.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 20:17   #112
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Jeg begynte å rydde minsten sitt rom idag. Da jeg skulle legge noe på plass inne på vårt rom, begynte jeg der. Så fant jeg ut at vi må ha ny garderobe. Og så måtte jeg rydde litt i boden for å få plass til ting fra soverommet. Og så var det kjellerstuen når jeg først var der. Og så skulle vi tømme en skjenk og da begynte jeg der også.


Resultat... ja gjett hvordan det ser ut i hele huset nå.

Det er ikke lurt å rydde.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 20:45   #113
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er ikke lurt å rydde.

nå er det helt rett og slett et katastroe område.

Nå setter jeg meg i godstolen med et glassrødvin. Det er tross alt siste kvelden i ferien. Og det blir hardt å begynne på an igjen etter 5 uker ferie.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 09:06   #114
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.


Måtte montere en stk bilbane underveis i tillegg til en stk masende femåring [...]


Hvorfor var femåringen demontert?
Skjønner i grunnen godt at h*n var masete da!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 09:12   #115
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Nå ble jeg i litt muggent humør kjente jeg. Jeg åpnet en ny pakke Sun tabletter, og klarte å ikke åpne etter perforeringen. Lurer på om det kanskje forsuret resten av ryddeprosjektet mitt.

Motivasjonen... den er så skjør så skjør..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 09:49   #116
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.010
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elendig husmor

Denne tråden er jo perfekt for meg! Godt å se at det finnes sjelefrender der ute. Jeg har brukt fire dager på å planlegge at jeg skal rydde ei skuffe på kjøkkenet som er så full at jeg ikke får den igjen. Men rydde den? Nei, det har jeg ikke gjort ...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no