Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-14, 22:54   #301
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Jeg hadde en nesten hvit hund tidligere (Hvanaise) og jeg er veldig glad at jeg ikke har det nå. De blir jo like skitne som mørkere hunder, men det er ikke noe morsomt når man ser det så enkelt og så er det leit med striper ved øynene og mørkere flekker rundt munnen. Nå snakker jeg om pelstypen som allergivennlige hunder har.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 23:27   #302
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Pelen, det rundt øynene og munnen som både Bichon frisé og Havanaise kan ha,
kan kjapt fikses hos veterinær.
Vi har hatt begge raser og de fikk en eller annen antibiotika mener jeg å huske.
Enig i at lyse hunder av denne typen vises møkk og skitt fort, men vi tok de bare en
rask tur i dusjen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 09:45   #303
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Pelen, det rundt øynene og munnen som både Bichon frisé og Havanaise kan ha,
kan kjapt fikses hos veterinær.
Vi har hatt begge raser og de fikk en eller annen antibiotika mener jeg å huske.
Enig i at lyse hunder av denne typen vises møkk og skitt fort, men vi tok de bare en
rask tur i dusjen.

ok, det var jeg ikke klar over, men en del er jo bare sikkel og farge av maten. Det trenger jo nødvendigvis ikke være det rødfargete.

En kjapp tur i dusjen var utfordringen for meg, stell av pels i dusj gjorde meg ekstra allergisk og glemte jeg hansker så fikk jeg elveblest på hender og underarter. Men mørkere hund blir jo like skitten, men jeg trives kort og godt bedre med det.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 14:16   #304
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

ok, det var jeg ikke klar over, men en del er jo bare sikkel og farge av maten. Det trenger jo nødvendigvis ikke være det rødfargete.

En kjapp tur i dusjen var utfordringen for meg, stell av pels i dusj gjorde meg ekstra allergisk og glemte jeg hansker så fikk jeg elveblest på hender og underarter. Men mørkere hund blir jo like skitten, men jeg trives kort og godt bedre med det.

Ok, våre har aldri siklet og maten har aldri tatt farge, de fleste med rødt rundt øynene
og munnen er en slags betennelse som de visstnok ikke plages av.
Men greit å slippe å ha det.
Foreldrene mine har alltid pelsen forholdsvis kort.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 12:39   #305
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Vert i kontakt med en Havanaise-oppdretter nå. Hunden vil være aleine hjemme 3-5 timer tre dager i uken, og tror hun mente det var litt for mye for denne rasen?

Dere som har Havanaise; hva mener dere?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 13:06   #306
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Det tror jeg går helt bra! Vår var ofte hjemme 8 timer, 5 dager i uken.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 18:21   #307
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund?

Vi har også en liten hund, Lhasa Apso, og han er kjemperolig. Han var rolig fra første dag vi hentet han og ble fort vant til å være litt alene.
Vi hentet han på en fredag så var det pinse og fri mandagen. Etter det var han alene fra rundt 8.30 og så dro jeg hjem i lunchen og slapp han ut og satt hos han en halvtimes tid. Så kom storebror hjem 13.30.
3 ukers tid etter var det sommerferie og han hadde selskap med eldstemann hjemme.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 00:22   #308
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Vert i kontakt med en Havanaise-oppdretter nå. Hunden vil være aleine hjemme 3-5 timer tre dager i uken, og tror hun mente det var litt for mye for denne rasen?

Dere som har Havanaise; hva mener dere?

Har ikke hatt Havanaise selv, men uansett så tror jeg det der er bare tull. Jeg har forelsket meg helt i naboen sin Havanaise og kjenner flere som har rasen. Alle jobber vanlig full stilling, men har barn som kommer hjem litt tidligere. Så de er vel hjemme alene ca 6 timer hver dag. Har ikke hørt at noen av de har problemer.

Det er en utrolig flott rase. Hadde Dverg Schnauzer selv. Har alltid sagt at dersom jeg noen gang skal ha ny hund så vil jeg komme til å gå for samme rase. Etter å ha blitt kjent med flere Havanaiser (Havanesere?) så er jeg jammen ikke sikker på det lenger. Havanaise har Det et utrolig flott lynne og den er utrolig oppvakt, lett trent og leken.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 01:20   #309
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Min er alene ca 6 timer hver dag og det går fint. Når hun av og til er med på jobb, ligger hun og sover hele dagen bare avbrutt av en tissepause.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 22:25   #310
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Da står vi på venteliste! Ønsker en Havanaise tispe. Hundemamma har løpetid nå i januar.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 22:38   #311
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Spennende!!!

Ikke for at dete r så viktig, men hvilke farger har foreldrene? Havanaiser har så mange flotte fargemuligheter!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 22:49   #312
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Spennende!!!

Ikke for at dete r så viktig, men hvilke farger har foreldrene? Havanaiser har så mange flotte fargemuligheter!

Ikke sant? Vår er helsvart, mammaen er ferskenfarget med litt mørkere hårspisser og pappaen hennes er brun. Jeg har lyst på en til, og den skal helst være tofarget. sånn som denne.

http://www.mypetsmart.com/breeds/havanese.shtml

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 23:18   #313
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Sendte mail for å avklare nå. Oppdretter vipper mellom å parre en eller to tisper.

For oss er ønsket om tispe det som står høyest, men får jeg velge vil jef helst ha en sort eller brun.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 19:41   #314
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Spennende!!
Foreldrene mine sin havanaise var ganske sterk i fargene som valp, men det forandret seg.
Her er et bilde av henne som valp og voksen (litt dårlig bilde som voksen).
Men hun er vakker uansett, alle tror hun er valp (5 år).

1420742157590.jpg

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 22:58   #315
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Mor er sort med litt hvitt. Far er ikke 100% avgjort hvem blir enda. De andre på lista ønsker seg helt hannhund.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 09:24   #316
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Så bra! Min Havanaises mamma var sort med litt hvitt, pappaen litt sånn blandet i fargene og ut kom 5 hvite/creme og en med litt brunt. når man ser valgene så er farger plutselig ikke så viktig. Denne gangen var jeg bestemt på at jeg ville ha en med mørkere ansikt for å unngå mørkere striper fra munn og øynene og det holdt jeg.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 17:15   #317
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund?

Nydelig hund. Vi har samme type i størrelse. Det blir nok stas.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 01:26   #318
Megli
Returnert
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 25
Megli har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hund?

Vi får en Cockapoo fra Kennel Miwok. Herlig liten hund med gode gener fra både cocker spaniel og puddel. Mange fornøyde eiere i nærområdet, så vi gleder oss!

Megli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 10:07   #319
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Vert i kontakt med en Havanaise-oppdretter nå. Hunden vil være aleine hjemme 3-5 timer tre dager i uken, og tror hun mente det var litt for mye for denne rasen?

Dere som har Havanaise; hva mener dere?

Nå har jeg ikke den rasen, men en annen liten miniatyr hund. Hun må innimellom være noen timer alene når jeg er på trening o.l. Så jeg syns ikke 3-5 timer hørtes mye ut. Luftes godt før man drar fra dem og god tur når man kommer hjem og selvsagt øves opp litt å litt.

Lykke til med hund.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 10:48   #320
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Den ene broren min driver med oppdrett av Staffer. Nå skal vi snart en tur dit for å snakke om å evt bli fôrvert for en av tispene de akkurat har fått. Den skal da få valper selv når den blir eldre. Vi har aldri vurdert Staff, men de har vokst på meg det siste året. Den andre broren min skal også ha en tispe fra dette kullet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no