Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rektor forbyr strikking

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-19, 12:48   #101
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Spising mener jeg er innafor, så lenge en klarer å gjøre det uten masse bråk. Jeg var nettopp i et møte hvor to deltakere spiste, og det er helt vanlig i min ikke-lærer-hverdag at det skjer fordi møtene ligger tett i tett og en ikke nødvendigvis rekker å spise mellom dem. PC er arbeidsverktøy som jeg bruker til å notere i møter, så jeg er glad vi ikke oppfordres til å legge bort dem, slik noen mente tidligere i tråden at en burde. Strikking er verken nødvendig for jobben min eller for at jeg ikke skal besvime, så det kommer i en annen kategori for min del. Jeg lar meg ikke plage av strikking heller, personlig, men jeg forstår forbudet og tenker at det er helt greit.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 12:57   #102
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg klarer fint å konsentrere meg om lytting mens jeg strikker, men det er et feil signal å sende på jobb. På jobbmøter er man tilstede, konsentrert og oppmerksom. Jeg er ikke veldig happy med at sjefen min alltid drar opp PC eller telefon på avdelingsmøter, for det sender signaler om at det vi vi snakker om ikke er så viktig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 15:15   #103
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg ER jo tilstede, konsentrert og oppmerksom selv om jeg strikker, men ser at det ikke ser sånn ut, bare. (Så jeg gjør det aldri)

Jeg har begynt å notere i møter, etter at jeg måtte innse at jeg stadig oftere ikke klarte å tolke min egen håndskrift, og det ble også mye å holde orden på.

Men jeg syns jeg mister noe når jeg gjør det - det blir vanskeligere med øyekontakt og kjemi, eller hva jeg skal si. Å "mestre et rom" i møter, få folk til å dele og bidra, er en av kjernekompetansene mine, og jeg liker ikke å "pirke" i den metoden jeg har for å få det til.

Men (igjen), nå har jeg lært meg ganske godt å notere på PC i "blinde", slik at jeg stort sett holder blikkontakt over skjermen mens jeg noterer, og jeg har den litt på skrå foran meg og med skjermen litt flatt, slik at jeg har åpent kroppsspråk ut mot de andre. Da funker det ganske greit.

Folk som åpenbart gjør noe annet (leser eller skriver epost er vanlig) blir jeg dødsirritert av, for folk klarer faktisk ikke å multitaske på sånt, selv om de tror det. Jeg slutter ofte å snakke og venter med å fortsette til jeg har øyekontakt igjen...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 15:23   #104
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg tviler ikke på at folk klarer å fokusere selv om de strikker, men jeg skjønner heller ikke problemet med å la det være, når det viser seg at andre blir forstyrret av det, slik som var tilfelle med de som gruffet over forbudet i avisinnslaget (ingen her, så vidt jeg kan se). Det har jo ingenting med møtet å gjøre, slik som notater på pc eller papir åpenbart har.

Bunadsøm i møte. For et nek.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 17:20   #105
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg synes strikking under møter godt kan forbys. Jeg gjør det ikke selv, selv om andre rundt meg gjør det. Det sender ut signaler om at en ikke har full fokus på møtet (selv om en har det), og det kan virke uprofesjonelt. Samtidig synes jeg scrolling på telefonen og lesing av aviser/skriving av mail/generell surfing på PC’en er MYE verre. Det er nærmest demonstrativt i sin «jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva som foregår på dette møtet»-ånd.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 17:42   #106
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Altså, en ting som er ganske godt dokumentert, er at man ikke kan lese og lytte samtidig. Da bytter hjernen over til lesemodus. Så de som sier de kan jobbe og høre samtidig, har enten unike hjerner, eller tar feil.

Litt skremmende faktum, med tanke på hvordan presentasjonsslidene i vår bransje ser ut.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 22:38   #107
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Altså, en ting som er ganske godt dokumentert, er at man ikke kan lese og lytte samtidig. Da bytter hjernen over til lesemodus. Så de som sier de kan jobbe og høre samtidig, har enten unike hjerner, eller tar feil.

Litt skremmende faktum, med tanke på hvordan presentasjonsslidene i vår bransje ser ut.

Hm. Jobbe, høre og se da?. Jeg ble best i kullet på universitetet da jeg begynte å lese når jeg så såpeserier, istedetfor å bruke lesesalen. Da spacet jeg ikke ut slik, og fikk med meg både handling og teori. Jeg jobber også bra med TV i bakgrunn, men ikke med musikk!! Det forstyrrer noe veldig.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-19, 06:52   #108
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hm. Jobbe, høre og se da?. Jeg ble best i kullet på universitetet da jeg begynte å lese når jeg så såpeserier, istedetfor å bruke lesesalen. Da spacet jeg ikke ut slik, og fikk med meg både handling og teori. Jeg jobber også bra med TV i bakgrunn, men ikke med musikk!! Det forstyrrer noe veldig.

Vel, det er fysiologisk sett mer på tross av enn på grunn av. Jeg har dårlig nett, men det er bare å Google can we really multitask - her er en tilfeldig artikkel. https://www.google.no/amp/s/www.psyc...lti-task%3famp

Det korte svaret er nei. Hjernen din switcher mellom oppgavene, og du bruker 40 % mer tid. Men hvis alternativet er å stikke fra lesesalen og drikke øl, så lærer du seff mer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-19, 13:43   #109
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Interessant kronikk:

https://www.nrk.no/ytring/strikkedilla-1.14720632

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 21:15   #110
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg klarer fint å konsentrere meg om lytting mens jeg strikker, men det er et feil signal å sende på jobb. På jobbmøter er man tilstede, konsentrert og oppmerksom.

Det er en veldig fin tanke, og i møter med en håndfull mennesker er jeg enig med deg. Men "fellesmøter" i skolen er ofte kode for "rektor og andre i ledelsen holder monologer på rekke og rad i en time foran i et auditorie med 100 lærere". Omtrent sånn som man lærer på PPU at man ikke skal undervise.

Hvis de hadde visst hvor mye rart som foregår på pc-skjermene våre hadde de muligens foretrukket strikking.

På skolen min er det ikke noe uttalt forbud, men vi fikk eksplisitt beskjed om at vi hadde lov da det var oransje skjerf-strikkekampanje. Jeg tolket det som at det ellers er uønsket, så jeg lar hekletøyet ligge igjen hjemme. Selv om hekling bråker mindre enn strikking.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 21:34   #111
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er en veldig fin tanke, og i møter med en håndfull mennesker er jeg enig med deg. Men "fellesmøter" i skolen er ofte kode for "rektor og andre i ledelsen holder monologer på rekke og rad i en time foran i et auditorie med 100 lærere". Omtrent sånn som man lærer på PPU at man ikke skal undervise.

Slike møter har vel de fleste arbeidsplasser, ikke bare lærere, vi har i alle fall det. Leder og diverse andre innskremte orienterer om det ene eller det andre foran hele gruppa (vi er ca 80). Likevel er det utenkelig for meg å strikke. Når man står foran en slik forsamling og snakker er det mye lettere enn man skulle tro, å se hvem som er opptatt med andre ting (eller sover), og hvem som følger med.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 21:52   #112
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Slike møter har vel de fleste arbeidsplasser, ikke bare lærere, vi har i alle fall det. Leder og diverse andre innskremte orienterer om det ene eller det andre foran hele gruppa (vi er ca 80). Likevel er det utenkelig for meg å strikke. Når man står foran en slik forsamling og snakker er det mye lettere enn man skulle tro, å se hvem som er opptatt med andre ting (eller sover), og hvem som følger med.

Jeg tror de fleste lærere veit det, altså. Det er liksom sånn vi tilbringer arbeidsdagen vår.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 21:57   #113
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Nemlig. Derfor har ledelsen sikkert en viss ide om hva som foregår på skjermene til de ansatte også, og innlegget til HV er ikke bare en fin tanke. Faktisk litt pussig at det er nettopp lærere som synes det er greit å fokusere på andre ting når man sitter i fellesmøte.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 22:04   #114
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er en veldig fin tanke, og i møter med en håndfull mennesker er jeg enig med deg. Men "fellesmøter" i skolen er ofte kode for "rektor og andre i ledelsen holder monologer på rekke og rad i en time foran i et auditorie med 100 lærere". Omtrent sånn som man lærer på PPU at man ikke skal undervise.

Hvis de hadde visst hvor mye rart som foregår på pc-skjermene våre hadde de muligens foretrukket strikking.

På skolen min er det ikke noe uttalt forbud, men vi fikk eksplisitt beskjed om at vi hadde lov da det var oransje skjerf-strikkekampanje. Jeg tolket det som at det ellers er uønsket, så jeg lar hekletøyet ligge igjen hjemme. Selv om hekling bråker mindre enn strikking.

Akkurat dette tenkte eg også på, Acsa Eit møte er ikkje nødvendigvis eit møte.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 22:17   #115
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nemlig. Derfor har ledelsen sikkert en viss ide om hva som foregår på skjermene til de ansatte også, og innlegget til HV er ikke bare en fin tanke. Faktisk litt pussig at det er nettopp lærere som synes det er greit å fokusere på andre ting når man sitter i fellesmøte.

Hvis jeg hadde møtt uforberedt til halvannen times undervisning med elevene mine og bare stått og sagt ting de visste fra før, så hadde jeg synes det var helt naturlig at de holdt på med noe annet. Det er realiteten i en god del av våre fellestider. Rektor har ikke rukket å forberede seg, men tviholder på at møte skal vi ha. At man da bruker tiden på noe fornuftig (sende mail, lage lekseplan, gi tilbakemeldinger på Showbie, osv), blir en måte å unngå å bli gal. Så presset på tid som vi stort sett er, også skal man sitte å kaste bort så mye tid bare fordi rektor har rett til å bruke den tiden.

Reelle møter hvor det faktisk skjer noe konstruktivt er noe helt annet. Da er det fullt fokus - og notater for hånd. Det er nemlig det eneste som gjør at jeg husker ting.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 30-09-19 kl 22:36.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 22:26   #116
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jøss, slike fellesmøter er heldigvis vi forskånet fra. Vi har dem ikke så ofte og når de forekommer er de ganske konsise og informasjonsbasert. Det hindrer dog ikke at over halvparten av salen glor i en eller annen form for skjerm hele tiden. Jeg synes det er minst like uhøflig som å strikke.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 22:27   #117
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Slike møter som Acsa beskriver har jeg aldri vært på..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 22:35   #118
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jøss, slike fellesmøter er heldigvis vi forskånet fra. Vi har dem ikke så ofte og når de forekommer er de ganske konsise og informasjonsbasert. Det hindrer dog ikke at over halvparten av salen glor i en eller annen form for skjerm hele tiden. Jeg synes det er minst like uhøflig som å strikke.

Jeg håper virkelig at den typer møter er en sjeldenhet,ja. Det er utrolig demotiverende rett og slett.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 22:38   #119
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Vi har kun en strikker på fellesmøtene våre, og det irriterer mange. Meg inkludert.
Selv har jeg strikket på en del store felleskurs/møter når jeg sitter langt bak, men det har jeg bestemt meg for å slutte med. Jeg skjønner godt alle motargumentene ang. håndarbeid i arbeidstiden, og er i bunn og grunn enig. Problemet er at jeg lytter best når jeg har noe å holde på med, så jeg får begynne å tegne/drodle litt igjen slik at jeg klarer å holde fokus.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 00:18   #120
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg er kanskje rar, men jeg synes ikke det er noe galt i store fellesmøter hvor ledere orienterer. Det er heller ikke rart om ikke alt i et slikt møte er relevant for meg. Det er greit, vi er en stor arbeidsplass og det har aldri falt meg inn at møtene skulle skreddersydd mine behov. En gjør ikke andre ting for det. Det har vi annen bundet, og eller ubundet tid til i skoleverket.

Jeg regner med at ikke alle elever opplever 100% av det vi lærerne byr på i timene som relevant eller nyttig for seg. Da kan de kanskje tenke at de heller må få lov til å surfe på nettet mens vi prater. Men det er sånt elever ender opp med anmerkninger for. Mens lærerne selv tillater seg det på fellesmøter fordi ledere snakker om noe en ikke selv er interessert i. Det er uhøflig og uprofesjonelt, og jeg gremmer meg stadig over at lærere stiller høyere krav til barn og tenåringer enn en gjør til seg selv,

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no