Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Floksas California-tråd

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-17, 17:23   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Floksas California-tråd

Jeg driver å søker og googler og stjeler andre tråder.
Så da kan jeg heller lage min egen.
Vi skal avgårde i påsken 2018. Hele familien.

Utover ca datoer og en tur innom familie i området har vi ingen konkrete planer.

Vi skal leie bil og prisene varerer noe enormt. fra 7000 kr for 14 dager til 16000kr...
Og samme med overnatting. Fra 4500kr for ei natt til 850kr med frokost (og basseng).

Mens Everglades koster 230 kr, så ligger Disney World på 10 gangen....
Universials ligger på rundt 1000 kr.

Her trenger vi rett og slett tips for å ikke drite oss ut.
Greit å bo billig, men ikke i bytte mot flatslus og veggdyr....

Dette er Den Store Ferien, men vi har ikke ubegrensede midler.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 10-06-17 kl 17:48.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:28   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Floksas Californiatråd

Everglades? Er ikke det sumpen i Florida? Er det dit dere skal, pluss Orlando eller Californiakysten?
Om det er Californiakysten så snoker jeg for tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:35   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Floksas Californiatråd

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Everglades? Er ikke det sumpen i Florida? Er det dit dere skal, pluss Orlando eller Californiakysten?
Om det er Californiakysten så snoker jeg for tips.

Hæ? Må jeg sjekke kartet? Ha kontroll på hvilke stater som inneholder hva?

Vi har bil, så vi skal både hit og dit tror jeg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:38   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Floksas Californiatråd

Disney World er i Florida altså, men det finnes Disney i California også.

San Diego er fin!

Hvor flyr dere til?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:41   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Floksas Californiatråd

Det er sikkert Florida du mener. Everglades og Disney World ligger der. Disneyland ligger i California. Du kan jo kjøre i mellom, men da går mesteparten av påsken med til roadtrip. Sikkert fint det også!

Det er høysesong i Florida i påsken, så jeg ville ordnet bosted og bil ganske kjapt. Vi har droppet hotell og bodd i hus/leilighet når vi har vært der. Det er mye å velge i og i mange prisklasser. Bil er et must da avstandene er store og kollektivtrafikk omtrent fraværende. Vi har brukt en amerikans leiebilsøkemotor og fått leie fine biler rimelig der (mener vi har betalt 3-4000-ish for to-tre uker).

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:42   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Floksas Californiatråd

Det er heller ikke avklart hvor vi flyr til, eller fra. Flexible mao

Fort Lauderdale er mest sannsynlig. I Florida

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:45   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Floksas California eller/og Florida tråd

Jammen, faen i helvete. De ligger jo på hver sin side. Vi skal til California. Drit i Everglades!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:48   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Floksas California eller/og Florida tråd

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:50   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Floksas California tråd

Da bør dere holde dere i California. Lange avstander. Det finnes Sea World i San Diego.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:50   #10
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Floksas California tråd

Nå er jeg forvirret, men kan for så vidt komme med tips både for Cali og Florida. Har dere bestemt dere?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:50   #11
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Floksas California tråd

Jeg har aldri prøvd dette selv, og aner ikke om man kan stole på dem, men før vi innstilte planene om USA-tur kikket vi på https://turo.com/ for å leie bil. Det ser ut til å fungere som nabobil i Norge, altså at man leier fra privatpersoner. Prisene ser veldig bra ut, og man får tak i elbiler (som var et kriterium for oss).

For overnatting fant vi mye fristende på AirBnB.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:52   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Floksas California tråd

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Nå er jeg forvirret, men kan for så vidt komme med tips både for Cali og Florida. Har dere bestemt dere?

Siden slekta bor i California, og Florida er langt unna, så tenker jeg vi holder oss i California. Herre fred, jeg tror jeg ler meg ihjel!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:54   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Floksas California tråd


Er ikke bare å svinge innom en kveld nei.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:56   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Floksas California tråd

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Siden slekta bor i California, og Florida er langt unna, så tenker jeg vi holder oss i California. Herre fred, jeg tror jeg ler meg ihjel!

No lo eg litt høgt. Du er morsom, og eg er ca like god i geografi som deg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 17:58   #15
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Floksas California tråd

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Siden slekta bor i California, og Florida er langt unna, så tenker jeg vi holder oss i California. Herre fred, jeg tror jeg ler meg ihjel!

Dagstur til Everglades er litt optimistisk ja.
Men hvor i california?? Staten er jo enorm.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 18:07   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Floksas California tråd

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Dagstur til Everglades er litt optimistisk ja.
Men hvor i california?? Staten er jo enorm.

Du, jeg har nettopp landet staten lizzm....

Neida.
Slekta bor i Granite Bay.
Men San Fransisco og Los Angeles står på planen.
Derfor vi skal ha bil.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 18:17   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Floksas California tråd

Anbefaler deg å søke opp reiseruter i Google. Avstanden mellom granite Bay og Disneyland (som det heter i California), er som å kjøre Oslo-Trondheim pluss litt til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 18:22   #18
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Floksas California tråd

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Anbefaler deg å søke opp reiseruter i Google. Avstanden mellom granite Bay og Disneyland (som det heter i California), er som å kjøre Oslo-Trondheim pluss litt til.

Ja, har familie som har kjørt rutene mange ganger. Trondheim-Oslo er ikke langt

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 18:27   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Floksas California tråd

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, har familie som har kjørt rutene mange ganger. Trondheim-Oslo er ikke langt

Nei, det er jo slett ikke en umulig reiserute og amerikanske veier er bedre enn norske. Men siden du virker litt usikker på geografi så er det jo greit å planlegge såpass nøye at ikke hele ferien går bort i bilkjøring.

Tror forresten Disneyland er billigere enn Disneyworld, det er mye mindre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 18:35   #20
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Floksas California tråd

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er jo slett ikke en umulig reiserute og amerikanske veier er bedre enn norske. Men siden du virker litt usikker på geografi så er det jo greit å planlegge såpass nøye at ikke hele ferien går bort i bilkjøring.

Tror forresten Disneyland er billigere enn Disneyworld, det er mye mindre.

Ja, jeg ser den altså.
Men ruta er kjørt opp flere ganger av nær familie, tanken er å gjøre kjøringa til en del av turen. Ser på priser nå og det er en litt annen verden ja. Og med bil så trenger vi ikke bo i gang avstand.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no