Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie i Italia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-18, 10:00   #1
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferie i Italia

Vi er så vidt i gang med å planlegge sommerferien og jeg tror at vi har landet på Italia. Men hvor vil vi?

Vi har vært i Italia en gang før, da var vi i Sorrento og Roma.

Mannen vil til Sicilia for å se på vulkaner.

Storesøster vil til Roma eller andre byer med masse ruiner og historie.

Lillesøster vil kunne trene, bade og slappe av

Jeg har lyst til å være på ett litt lite sted med mulighet til å ta tog til storby. Jeg tror ikke at jeg har lyst til å bo i en storby i Italia om sommeren.

Vi vil helst kunne klare oss uten bil og har ingenting i mot å ta buss og tog.

Hvor har dere vært i Italia som var veldig bra?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 11:28   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Italia

På Sicilia får en jo både vulkaner og ruiner og historie. Jeg ville nok leid leiebil noen dager om jeg var på Sicilia da, for da er det lettere å komme seg rundt til små landsbyer (som den der de spilte inn Gudfaren) og finne strender litt utenfor allfarvei.

Jeg har vært i Siracusa, koselig by helt syd. Var der i høstferien, så det var ganske rolig der. Og så har jeg dratt på pakketur med Startour en gang til Giardini Naxos en gang i august. Det var litt vel mye folk da og skikkelig stappfullt på strendene. Men det er jo rett ved siden av Taormina som er en veldig fin by.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 11:36   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Italia

Det går jo an å forflytte seg i løpet av ferie, f.eks. fly til Sicilia og bevege seg nordover med tog (og naturlig nok en ferge til å begynne med) og fly hjem fra Roma. Da får dere gjort litt av det alle vil.

Det gir ikke den store "roen", men jeg vet ikke hvor viktig det er for dere. Vi synes sånn forflytningsferie er veldig ålreit. Da rekker ingen å gå lei.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 11:38   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Italia

Takk begge to.

Vi har ofte delt ferien i to og vært en uke hvert sted. Vi vil helst ikke forflytte oss så veldig mye mer enn det.

Men da jeg så på muligheten for å kombinere Roma og Sicilia så var det ti timer med tog og båt og det virket litt voldsomt. men er det noen som har gjort det og syntes at det var fint?

Jeg ser ellers for meg en uke på Sicilia og en uke på fastlandet, men kanskje mer noe som ligger nærmere Sicilia enn Roma.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 12:22   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie i Italia

Det er stor vulkan i Napoli også, Vesuv. Og vulkanske øyer som Ischia en snau times båttur fra Napoli Beverello havnen.

På Sicilia bodde vi i Letojanni nær Taormina, vi hadde leiebil og besøkte Taormina og Savoca som er Gudfaren byen. Men sto over å kjøre til fjellet. Fine turer, men bilkjøring blir fort stress når en ny Toyota Yaris piper for veiskulder, midtstripe og stort trekantvarsel med lyd for objekt foran bilen, det piper i ett og det er trangt på veien. Men det går tog og Sicilia kan kombineres med Lamezia Terme, by Tropea eller Napoli, men da ville jeg bodd på øyene. Napoli togstasjon og flyplass er stress, mye tyveri og ting tar tid.

Fra Roma går det tog til Anzio og Nettuno. Særlig Anzio er fin by, med blått flagg strand og gode restauranter. 50 min med sakte tog til Roma Termini, det går tog en gang i timen.

Fra ca 23/7 er det fellesferie og høysesong, det er både trangt om plassen og dyrt å leie solstoler.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 12:25   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Italia

Takk

Vi har allerede vært på Vesuv. Det var forresten veldig fint. Anbefales.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no