Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du kontakt med skytsengelen din?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Jeg har kontakt med min skytsengel
Ja, denne/disse hjelper meg stadig. 10 6,02%
Nei, jeg tror ikke på/har ikke slike evner. 52 31,33%
Tull, tøys og fiskesprøyt. 104 62,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-12, 22:44   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Har du kontakt med skytsengelen din?

Overskriften sier seg selv.

Det blåser rundt Märta igjen omdagen. Og jeg klarer ikke helt å engasjere meg i hennes sak, men jeg kjenner at jeg syntes det er respektløst at man latterliggjør hennes meninger og tanker. Hun er ihvertfall tøff nok til å stå for sine meninger og er ikke redd for å ytre disse. Jeg ser folk håner henne i de fleste medier og ikke minst på Facebook - så tenker jeg - er det ikke rom for annerledes tenkning i samfunnet vårt?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:47   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg håner henne ikke offentlig, men Tenker Mitt for meg selv.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:49   #3
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg syns det er totalt bortkasta avisplass, det er vel stort sett det.
Hun skal få gjøre, tro og tjene penger på akkurat det hun vil.

Jeg nekter å tro at hun er dum, langt derifra, så jeg regner med at hun hver gang hun står frem i avisen med et eller annet englefjas forstår at folk kommer til å være kritiske og kjipe.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:49   #4
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Fiskesprøyt.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:50   #5
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Chamonica hjelper meg stadig vekk. Spesielt når høretelefonene har vaset seg skikkelig til. :tsktsk:

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:52   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jo, men en ting er hva hun mener. Det er mange mennesker som mener mye rart. Men er det OK å henge latterliggjøre henne? Og som Kitty sier her, er dette ett førsteside oppslag?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:54   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg har ingen evner i den retningen, men jeg mener hennes tro ikke er så veldig annerledes enn religion som er mye mer stuerent. Det handler om å tro på en mer åndelig tilværelse. Jeg syns ikke det er fortjent med alt peset bare fordi hun tror på noe jeg ikke har du forhold til. Jeg kan ikke motbevise det hun sier heller.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:55   #8
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg tenker vel egentlig at de som ønsker å presentere noe som er uprøvd for den gjengse borger, må tåle å bli satt på prøve i forhold til det de ønsker å presentere som virkelighet.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:56   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har ingen evner i den retningen, men jeg mener hennes tro ikke er så veldig annerledes enn religion som er mye mer stuerent. Det handler om å tro på en mer åndelig tilværelse. Jeg syns ikke det er fortjent med alt peset bare fordi hun tror på noe jeg ikke har du forhold til. Jeg kan ikke motbevise det hun sier heller.

Så bra svar Robyn! Det er akkurat dette jeg tenker også. Det blir jo en "tro" for henne, på lik linje som noen tror på Allah og Gud.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:56   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Nå tror jeg ikke på skyttsengler, så nei, skulle jeg ta feil, så har de i hvertfall ikke gjort stort for å overbevise meg om at de eksisterer til nå.

Men, jeg har fått påvist mine skyttsengler, av en person som hadde evnen og midlene. Jeg har en engel ved hver side, og en bak meg, og engelen bak meg er veldig høy.

Hm... Jeg skal tilstå jeg syntes jeg følte meg litt overvåket et øyeblikk etterpå, da jeg gikk på do, men etter det, har jeg humret godt, tenkt på det som en artig opplevelse, og skulle gjerne likt å vite en naturvitenskapelig forklaring på energien som fikk disse stålpinnene til å røre på seg. For jeg fikk prøve sjøl, jeg skulle finne englene til hun med evnen. Jeg fikk utdelt to pinner av kirurgisk stål, og det er banna bein, jeg hadde overhodet ikke mulighet til å styre dem selv, da de fant hva hun påsto var engelen hennes. Pinnene levde sitt eget liv i hendene mine.

Godt planta på jorda som jeg er, tror jeg ikke et pøkk på at det var en engel jeg fant, men som sagt, jeg vil gjerne ha en forklaring på hvilke krefter som var i sving.

Nok om det. Jeg syns Martha må tåle kritikk av sin virksomhet, på linje med at kristne, muslimske og andre religiøse-/livssynssamfunn må tåle at deres virksomhet blir stilt spørsmål ved, men uthenging og latterliggjøring, bare fordi man ikke deler samme tro, har jeg ikke sans for.

(Beklager skrivefeil og store bokstaver i hytt og gevær, skriver på padda, og steike, det er litt av en jobb å rette opp i etterkant.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 17-02-12 kl 23:02.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:56   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Og det tror jeg hun tåler helt fint.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:07   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg kan ikke svare på pollen. Man kan jo sikkert ha evne til å komme i kontakt med eventuelle skytsengler selv om man ikke har kontakt med de per i dag? Jeg har ikke prøvd.

For øvrig rangerer jeg Märtas engler på lik linje med all annen religion, og prøver å utvise respekt for alle disse selv om jeg har mindre tro på de alle.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:08   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Eh. Nei. Men nå skal det sies at jeg har samme forhold til alle religioner.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:12   #14
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg har heller ikke svart i pollen,for jeg vet ikke om jeg har kontakt med skytsengelen min,men jeg tror ganske sikkert at min mormor ble "en som passer på meg" da hun gikk bort for to år siden. Jeg kjenner vel ikke akkurat noe fysisk,men jeg føler på en finurlig måte at hun passer på meg,uten at jeg egentlig vil kalle det noen skytsengel. Det er akkurat som når jeg har en litt dårlig periode,slitsom hverdag eller noe,så er hun der og holder meg oppe. Jeg klarer ikke forklare det,egentlig. Men Märtha skal få ha sine fjær og engler helt for seg selv,eller,sammen med medforfatter og venninne for min del.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:13   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Stemte ikke for det var ikke noe som passet. Jeg avviser ikke noe som jeg ikke vet noe om, men jeg TROR ikke heller. Jeg er bare åpen for at det KAN finnes mye jeg ikke vet.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:15   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Hvis hun sier at jeg har skytsengler så sier jeg at hun er en tulling. Så får jeg heller leve med at det kanskje er respektløst av meg. Min respekt må i grunnen fortjenes.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:18   #17
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Jeg er åpen for at det kan være noe i det, og jeg tror vel på endel selv, men med en stor smule skepsis også.

I det store og hele så synes jeg kritikken mot Märta er litt slem. Hun er ikke alene om å tro på, og jobbe aktivt med slike ting, men hun får all oppmerksomheten pga den hun er.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:21   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Og det tror jeg hun tåler helt fint.

Ja, jeg er ikke i tvil om at hun har selvtillitt til å ry denne stormen. Men det er jo flere med henne som har samme tro. Jeg syntes man latterliggjør en "menighet" ved å latterliggjøre det hun står for, og det syntes jeg faktisk er slemt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:23   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Det mangler et alternativ; nei jeg har ikke kontakt med noen skytsengel såvidt jeg vet, men jeg avfeier ikke sånt konsekvent heller. Jeg avfeier svært lite fordi man verken kan vite om det finnes eller ikke. Stiller meg åpen for det meste så får jeg heller se når jeg dør.

Jeg synes forresten det er kvalmende teit av folk å disse Martha pga. dette. Jeg sjokkeres litt over at oppegående mennesker sitter og "baksnakker" og gjør narr av andre menneskers tro på den måten. La henne få tro på det hun vil. For alt vi vet KAN det finnes, men uansett om det ikke gjør det så er det hennes valg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:24   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvis hun sier at jeg har skytsengler så sier jeg at hun er en tulling. Så får jeg heller leve med at det kanskje er respektløst av meg. Min respekt må i grunnen fortjenes.

Jeg er nok skrudd sammen litt annerledes, for jeg respekterer mennesker til de viser at de ikke er verd min respekt.
Og det skal litt mer til enn at de bare føler, tenker og tror litt annerledes enn meg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no