Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-12, 11:43   #1
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Estelle Silvia Ewa Mary



http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10078665

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:45   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Esem, altså? Nesten Esme, det!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:50   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Esem, altså? Nesten Esme, det!

Esem?!

Jeg burde vite bedre enn å la knugen ordne det som den dyslektikeren han er. Men Silvia skulle ha så mye mer penger for å gjøre det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:52   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Dronning Estelle av Sverige. Er ikke det litt snodig?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:02   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:


Eh, hva er hverdagsnavnet?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:03   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Estelle er hverdagsnavnet!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:06   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Estelle er hverdagsnavnet!

Hm. Noterer meg at det står at dette vil bli populært i Norge også. Ikke aktuelt hvis vi får flere barn.
Jeg synes de tre andre navnene var fine og hyggelige, hyggelig med oppkalling fra begge sider, men jeg sliter med hovednavnet. Nå er jeg ikke akkurat forkjemper av utenlandske navn inn i det nordiske språk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:08   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Hun blir sikkert kalt stella.
jeg synes navnet var ok ja. - Eller: Way over hva jeg anser som fint, men som kongelig er det helt som forventet.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:12   #9
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Ok, må vist tygge litt på det navnet, var ikke helt i min gate.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:12   #10
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Navnet er greit nok til kongelige å være, men jeg synes personlig navnene vårt eget kronprinspar har valgt til sine barn er langt finere. Svenskene er jo kjent for å lage kjælenavn på alt og alle, så jeg tipper hun allerede blir kalt for Stella.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:13   #11
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Hva er poenget med alle de navnene når de ikke brukes uansett? Å om de kaller henne Stella kunne de like gjerne gitt henne det navnet, men det hadde vell blitt feil for da hadde det ikke vær direkte oppkalt.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:15   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av amanas, her.

Hva er poenget med alle de navnene når de ikke brukes uansett? Å om de kaller henne Stella kunne de like gjerne gitt henne det navnet, men det hadde vell blitt feil for da hadde det ikke vær direkte oppkalt.

Det har vel en del med tradisjon å gjøre, så det kan jeg forstå.

Dersom de har planer om å kalle henne Stella, synes jeg faktisk det er helt ok. Jeg innrømmer at jeg er litt der at slik det fungerer innen kongehuset idag, hvor de har venner og et "normalt" liv er det fint at de har et navn som klinger noenlunde i ett med dem de er sammen med.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:20   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Det ble litt tungekrøll med Estelle for min del, men jeg regner med at de gjør som svensker flest og bruker forkortet kallenavn på henne. De andre navnene var fine.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:22   #14
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det har vel en del med tradisjon å gjøre, så det kan jeg forstå.

Dersom de har planer om å kalle henne Stella, synes jeg faktisk det er helt ok. Jeg innrømmer at jeg er litt der at slik det fungerer innen kongehuset idag, hvor de har venner og et "normalt" liv er det fint at de har et navn som klinger noenlunde i ett med dem de er sammen med.

Forstår jo at det er tradisjon, men hvorfor har det blitt en tradisjon med så mange navn? Det er jo rett å slett ingen poeng i det, viss det ikke er for å tilfredsstille familie ved å kalle opp barnet da.

Jeg er glad jeg ikke er kongelig og slipper å gi barnet mitt mange navn som uansett ikke blir brukt

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:25   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av amanas, her.

Forstår jo at det er tradisjon, men hvorfor har det blitt en tradisjon med så mange navn?

Fordi det var veldig strenge regler for hvem som skulle kalles opp etter hvem.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:28   #16
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Jaja. Ikke noe jeg hadde valgt, men etter å ha møtt på voksne navnemobbere i barnehagegarderoben så har jeg blitt ganske mye flinkere til å la folk være i fred med valgene sine.

Nå kommer det sikkert en haug med folk som skal diskutere hvor feil, fælt og grusomt det er. For å ikke snakke om de skal mase om igjen og om igjen om hvor teit det er med navn som ikke blir brukt.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:31   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Bedre enn Tallulah og Angelica, hvis jeg skal si hva jeg mener ...

Helt etter forventning, og ikke noe jeg reagerer sterkt på, selv om det slettes ikke er noe jeg ville valgt selv.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:37   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Dumt med navn som ikke blir brukt? Hvis man heter Emmy Gremzilla er det jo helt klart en fordel om det siste blir brukt.

Det er uhøflig å si noe om foreldres navnevalg, f.eks i en barnehagegarderobe ( ) men jeg innrømmer gjerne at jeg fniser litt når jeg ser navn av typen Pricilla Antoinette Bjørkelangen på klasselisten. "Ser" jeg for meg en typisk bergensk uttale i tillegg, blir det jo ekstra morsomt: Prrrisilla Antonætt, de e middag!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:39   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Estelle var litt for usvensk for meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:43   #20
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Jeg likte best de tre siste navnene, det må jeg si. Men jeg klarer ikke å hoste fram det helt store engasjementet, kjenner jeg.

Mine barn har dobbeltnavn, men bruker som regel bare det første. Med mindre det er noen som heter det samme, da er det praktisk med et navn til. Så hvis prinsessen havner i en omgangskrets med flere Estelle, kan hun jo bruke de andre navnene også.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no