Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Orlando og Miami - tips ønskes!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-16, 23:02   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

De 3 mest spektakulære berg og dalbanene i Orlando ligger i SeaWorld...

Sånn var det ikke i gamle dager. Mye har skjedd siden jeg bodde der. Kanskje på tide med en tur?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:25   #22
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Da tror jeg SeaWorld utgår. Siden vi har vært der, og det aller mest spektakulære nok ikke appelerer til mine barn like mye som meg. Barna mine er ikke så store av seg, heller litt under gjennomsnittet, og de liker heller ikke det aller mest tighte av forlystelser.. Det vil si at jentungen på straks 8 ikke er den tøffeste i trynet. Men berg- og dalbaner digger vi, så Universal kan høres veldig aktuelt ut, iom. det er større sjans for at vi kan og vil ta det de har å by på.

Vi reiser 17. desember, millact, lander i 14-tiden på ettermiddagen og durer mot Orlando rett fra flyplassen ser det ut til (i etterpåklokskapens lys burde vi muligens ha flydd til Orlando og hjem fra Miami, men men ...gjort er gjort). Så tenkte park 18. eller 19. Ser ut til vi blir i Orlando til 20. desember og lenger sør rundt FL 20.-23. Det blir mest naturlig selv om park nok hadde vært å foretrekke mot slutten av den uken, men siden vi reiser på cruise lille julaften, så må vi være i FL siste natten, og da kan vi like godt ta Orlando først, så det ikke blir så stykkevis og delt med ei natt her og ei natt der. Vil ha mest mulig ut av den tiden vi har, og da tenker vi at det er like greit å bare komme seg til Orlando først som sist og heller kule ned litt når vi reiser ned til Miami igjen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 16-07-16 kl 23:31.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:33   #23
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Universal er veldig mye bedre enn Disneyworld (synes vi som elsker berg- og dalbaner). Hvis jeg måtte velge hadde jeg helt klart prioritert Universal.

Vi var i parkene fra de åpnet og til de stengte, og hadde "hviledag" dagen etterpå.

Høres greit ut. Jeg ser for meg typ en dag hvor vi er der fra det åpner til det stenger, så det blir intensivt, men heller roe ned litt dagen etterpå og bare ta det som det kommer. Kan se ut til at vi prioriterer Epcot og Universal.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:38   #24
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.357
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Vi elsket Kennedy Space Center, alle fem! Anbefales!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 12:58   #25
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Nå har vi rett og slett booket tre netter i Orlando, her: Floridays Resort Orlando

Hyggelig pris, ser jo veldig bra ut, fått suite med tre soverom og fri kansellering tom. 14. desember, så da slo vi bare til. Noen som har vært der?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 13:45   #26
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Aldri bodd på hotellet, men veldig sentral beliggenhet. International Dr har mye å by på. Veldig enkelt og raskt å ta seg rundt når dere bor der. Dere bor 5 min kjøring fra Orlando Pointe og der er det mange restauranter, butikker og b.la Orlando Eye. I enden av International Dr ligger Universal. Dere bor også rett ved Premium Outlet Vineland Ave. Vi kjører veldig ofte den veien når vi skal til Universal siden det ofte er kø på I4. (Motorveien)

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 18:09   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Det høres jo bra ut - da tror jeg vi sier oss fornøyd. Takk for tipsene om det som ligger i området rundt, en bonus for oss som overhode ikke er kjent.

Nå starter jakten på bosted i FL/Miami, se om vi finner noe som er like attraktivt der, men har fått med meg at Miami fort er dobbelt så dyrt, så får se hva som er.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 18:47   #28
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Du kan få bra dealer på Homeaway.co.uk (.com) og airbnb.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 19:37   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Det høres jo bra ut - da tror jeg vi sier oss fornøyd. Takk for tipsene om det som ligger i området rundt, en bonus for oss som overhode ikke er kjent.

Nå starter jakten på bosted i FL/Miami, se om vi finner noe som er like attraktivt der, men har fått med meg at Miami fort er dobbelt så dyrt, så får se hva som er.

Har kun vært en gang i Miami (faktisk etter at jeg flyttet fra USA) og hadde et par netter i Miami, men klarer ikke å huske navnet på hotellet, men husker det hadde svømmebasseng ganske høyt oppe slik at når man så over kanten så det ut som man så rett ut i sjøen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 22:29   #30
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Vi endte opp med dette: Hilton Fort Lauderdale Marina

Gratis avbestilling tett opptil ankomst og ingen betaling før evt. utsjekking, så vi kan fint ombestemme oss om vi finner noe billigere eller som frister mer, men det ser jo fint ut (mener vi faktisk var innom der for å spørre om rutetider på kanalbåt sist vi var i FL). Begynner å tette seg ifht. fullbooking her og der, så greit å vite at man i alle fall har noe i bakhånd om ikke annet.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
disney, everglades, florida, miami, orlando

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no