Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-16, 14:47   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg har mistet tall på nyhetshendelser knyttet til vold og terror i sommer. Det har vært mange, både i Europa og i resten av verden. Jeg merker at jeg både blir motløs og litt avstumpet av dette. Sjokkeffekten avtar og det er mer "der i dag ja" som blir den første tanken. Er terror og voldshendelser i ferd med å bli en "vanlig" nyhet som derfor ikke preger deg på samme måte? Og er det i så fall med på å gjøre terroren mindre effektiv?

Denne kronikken om hvordan vi responderer følelsesmessig på terror synes jeg var interessant. Jeg synes forslaget om at terror bør rapporteres på en mindre følelses-appellerende måte er fornuftig, selv om jeg ikke vet hvordan der skulle kunne iverksettes. Det krever vel i så fall en samlet vilje fra media.
https://www.nrk.no/ytring/en-vaksine...ror-1.13053334

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 15:06   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Det er nok lett å anta at man blir mer avstumpet av at det skjer så mye i verden nå, men for min del er det ikke det at jeg blir vant til det, jeg velger heller å la være å forholde meg til det. Jeg klikker meg ikke inn på slike saker lenger og jeg unngår helt å se nyheter på TV, fordi det påvirker meg så veldig. Jeg merker likevel at jeg tenker mer og mer på hvordan jeg vil reagere dersom noe skulle hende på jobb, hvis jeg plutselig må få en gruppe elever i sikkerhet.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 15:08   #3
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Måtte lete frem noe jeg leste for en tid tilbake, som understreker det jeg føler rundt terroren i dag: https://www.nrk.no/urix/terroren-i-e...for-1.12671503

I artikkelen du viser til står det at samfunnet blir tryggere, og stadig færre blir drept i terror. Det som likevel gjør at jeg føler meg mer utrygg, er følgende (hentet fra artikkelen jeg referer til):

Sitat:

– Det som er nytt nå er at volden ikke er begrenset til ett spesielt område. Folk opplever derfor at terroren kan ramme hvor som helst. Det er en betydelig plottaktivitet i Europa i dag fra jihadistmiljøer, sier han.

Jeg tar meg selv ofte i å tenke "hvor treffer det neste gang". På 70-tallet, som man statistisk sammenligner seg med, var terroren i hovedsak lokalisert i mer avgrensede områder, og det var kanskje lettere å distansere seg litt mer enn i dag, siden terroren treffer "hvor som helst".

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 15:11   #4
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg kan heller ikke skyve foran meg, da det er viktig for meg å holde meg oppdatert pga. min jobb. Så jeg er nok også litt "yrkesskadd" når det kommer til informasjonsbehovet rundt dette.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 15:48   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg kjenner at jeg er der Albertine er - jeg velger å ikke lese om slike saker lenger, velger bort nyhetssendinger etc. Jeg tror det er en metode for å skjerme meg sjøl, ikke la det gå inn over meg lenger.

Men jeg blir jo også påvirka, og samfunnet blir påvirka, for, for eksempel, aldri før i min karriere som barnehageansatt har jeg vært med på, i fullt alvor, å legge beredskapsplan for hva vi gjør ved evt gisselaksjon eller skyteepisode i barnehagen, og det kjenner jeg at skremmer meg litt - vi har mista mye av uskyldigheten i livet, på et vis.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 16:17   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Ja, jeg er nok også der at jeg skjermer meg, og jeg tror på et vis det er sunt og nødvendig. Samtidig gir det meg dårlig samvittighet at jeg prøver å ikke tenke for mye på disse tingene - det gir en merkelig bismak å skulle ha ferie og slappe av med nye voldsomme tragedier som bakteppe hver dag.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 16:30   #7
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg leste en notis i en avis at de som leser mye om terror i aviser/ser mye av det i nyhetene, har større sjanse for å bli deprimert. Det var de som var ekstra sårbare som hadde større sjanse for dette.

Jeg valgte ihvertfall å lese/høre lite om 22. juli i år.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 17:09   #8
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Samtidig gir det meg dårlig samvittighet at jeg prøver å ikke tenke for mye på disse tingene - det gir en merkelig bismak å skulle ha ferie og slappe av med nye voldsomme tragedier som bakteppe hver dag.

Det er lett å havne i den fella, men det hjelper absolutt ingen at jeg har dårlig samvittighet for dette, det bidrar bare til at jeg får det enda verre. Det eneste jeg kan gjøre med denne terroren er å unngå å la meg skremme, for da har terroristene vunnet. Pluss at jeg kan snakke med ungene mine og elevene mine og kjempe for et samfunn der det gode vinner over det onde.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 18:49   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Eg velger det bort. Det er ferie, eg underviser ikkje i religion i ferien, og eg tillet meg å ta fri frå å lese det. Det er nok av anna å forholde seg til i livet mitt som sug energi, og eg kjenner at eg treng fri frå alt. Kanskje ein sløv haldning, men eg kan ikkje gjere anna enn å støtte organisasjonar som hjelperr, og det gjer eg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 20:08   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg leser for mye av det, egentlig. Jeg underviser i samfunnsfag og har både interessen og behovet for å være helt oppdatert. Leser ikke bare norske nettsider, heller, så det blir litt mye. Under siste Gazakrig fikk jeg overdose og ble ganske deppa, prøver å ikke gå for dypt inn i alt nå. Men det ER mye, det er overveldende og jeg lurer på hva elevene mine tenker, vet noen av dem synes fremtiden ser mørk ut allerede.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 20:13   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg får det med meg, selv om jeg nok også som andre her velger bort endel nyhetssendinger.
Det har allikevel påvirket meg såpass at jeg takket nei til tur til Palma til torsdag, tanken på stor flyplass utgår akkurat nå.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 21:13   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Vi interrailer gjennom Europa i år, og skremmende mange ganger har vi vært litt for nært der ting har skjedd. Og plutselig stod vi midt i prideparade med 750 000 deltakere i Berlin og jeg kjente veldig på at jeg var redd for at nok en tulling skulle ha behov for å markere seg. Mens panikken tok meg forsøkte jeg å puste med magen og bare fortsette dialogen med ungene. Og det var greit å i etterkant kjenne på at jeg hadde jobbet meg gjennom det på et fornuftig vis.

Men for egen del blir jeg skremt av at reaksjonen min blir "Åh, er det der det skjer noe nå". Men jeg blir like skremt av terroren i Europa som i Afrika og Irak.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 21:20   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Det påvirker meg i den grad at jeg er mer stresset når jeg ikke har guttene hos meg, det hjalp ikke akkurat at de var i Nice kvelden før angrepet der. Samtidig motiverer det meg til å legge inn et ekstra gir i forhold til å fokusere på inkludering og integrering og varme hjerter i min arbeidshverdag hvor jeg daglig har mye å gjøre med innvandrere med alle bakgrunner fra alle verdenshjørner.

Og så er jeg litt mer skvetten i settinger med store menneskemengder, dessverre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 21:38   #14
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Akkurat nå kjenner jeg at jeg er skremmende distansert. Jeg føler meg helt mettet på å lese nyheter, og vil bare ta nyhetspause.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 22:59   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg tar det inn over meg og leser dessverre alt for mye. Det frister ikke helt å dra til London til høsten, slik vi snakket om (har ikke bestilt billetter). Plutselig er det helt fint å være hjemme siste del av ferien.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 23:09   #16
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg leser noe og hopper over andre ting, mest for å skjerme meg. Pulse-skytinga gikk virkelig hardt innpå meg, og der leste jeg mye. Det føltes veldig nærme av naturlige årsaker. Også sank jeg inn i 22.juli og kjente på alt jeg kjente på av et følelseskaos i 2011. Jeg merker også at jeg tenker på hva som er mulige arrangement å angripe og tenker på det, men jobber meg gjennom det. Var på La Rambla med kjæresten og ungene, og det var ikke noe spesielt arrangement, men det var virkelig fullt med folk.

Har også hatt flere møter og opplæring på hva vi gjør ved en eventuell terroraksjon på skolen, og det skremmer meg at det skal være nødvendig.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 08:29   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg kjenner skremmende nok at jeg er litt mettet og klarer ikke å ta det inn over meg, nem fikk rippet opp i vonde følelser 22.juli. Det er såpass nærme og tanken på at jeg skulle vært der om det ikke var for jobbskifte gjør at jeg klemmer gutta ekstra den dagen. I tillegg til at jeg er gammel Aufer og har vært og kjente flere som var der. Det er nesten litt greit å kjenne på det for å forstå den frykten som mange lever med hver dag og som mange opplevde etter sommerens angrep.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 08:38   #18
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg måtte forholde meg til skytinga i Nice da eldstemann fortalte at venninna hans løp for livet fra lastebilen. Da måtte vi snakke med ungene. Jeg tenker mye på henne nå, hvordan det må ha vært.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 10:12   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Selvsagt kjenner jeg på det, men det blir også så mye, så for å sikre at familien og jeg har en ålreit ferie har jeg vært nødt til å sile vekk mye mentalt. Familien min var i Frankrike da Nice skjedde, men heldigvis et stykke unna, og jeg merket på meg selv at det ikke utløste samme redsel og tristhet som tidligere. Jeg er mer distansert, rett og slett. Jeg tror det toppet seg for meg etter skytingen på Eagles of Death Metal-konserten i Paris, etter det har jeg mentalt blokket ut mye følelser. Jeg tror ikke det er helt bra, samtidig så er det bra for mitt umiddelbare liv.

Facebook memories satte i gang endel 22. juli, når statuser dukket opp på nytt, og jeg leste endel i avisene også. Men i likhe med dagene rett etter det skjedde så var jeg på ferie med barn, og kunne ikke tillate meg selv å dvele ved det.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg tar det inn over meg og leser dessverre alt for mye. Det frister ikke helt å dra til London til høsten, slik vi snakket om (har ikke bestilt billetter). Plutselig er det helt fint å være hjemme siste del av ferien.

Vi har vært i London i sommer, og jeg kjente et stikk av "vilikke!" da det ble skutt på flyplassen i Istanbul. Men så filleristet jeg meg selv, i flere omganger, og fortalte meg selv at de skal virkelig ikke få oppnå det de vil; å innskrenke meg. Så vi dro, og vi hadde supre dager.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 10:15   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg velger det veldig bort. Vi har ikke vært lenger enn til Gøteborg i år, så vi har ikke vært i nærheten. Men vi kunne fort ha vært i nærheten av Nice på denne tiden av året. Jeg har snakket endel om det med minsten, han er opptatt av alt mulig. Men ellers tenker jeg minst mulig på det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no