Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-18, 11:14   #181
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Helt enig med Celenbelen, man må ikke kjøre forbi, men gi god plass hvis noen andre vil. Det eneste problemet er hvis man ligger klistret til støtfanger og ikke skal forbi.

Og hvis man ikke kommer seg forbi en traktor i 65 noe sted på Rv 3 med gode kjøreforhold, kan man absolutt vurdere passasjersetet, tenker jeg.


Det kan godt skje om det er mye mot gående trafikk. Jeg gidder ikke stresse med å kjøre forbi en traktor i så høy hastighet ( fleste går ikke fortere enn 50 km/t) med mindre det byr seg en svært god annledning. Traktorer og hattemenn skal sjelden mer enn 2-3 mil uansett.

Og joda, jeg liker å cruise Østerdalen i 90-100km i timen jeg også.Men jeg bergener ALDRI å kunne gjøre det. Hattemenn og traktorer har rett til å kjøre de også. De som skulle vært av veien er helvetes trailersjåfører som ligger på støtfangeren din hele sommeren og grøfta å svømmer så fort det kommer et fnugg snø slik at veien blir stengt og vi andre faktisk ikke kommer noe sted!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 13:33   #182
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Bare gi meg plass mellom deg og traktoren, så må du gjerne ligge bak så lenge du gidder. Jeg har virkelig aldri trengt å ligge bak en traktor i 3 mil uten å kunne ta en forsvarlig forbikjøring, heldigvis.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 13:57   #183
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Bare gi meg plass mellom deg og traktoren, så må du gjerne ligge bak så lenge du gidder. Jeg har virkelig aldri trengt å ligge bak en traktor i 3 mil uten å kunne ta en forsvarlig forbikjøring, heldigvis.


Jeg slipper fram og har god kontroll på bilene bak, så jeg føler meg ikke truffet av beskrivelsene dine altså. Jeg kjenner meg bare ikke igjen i at det er slike sjåfører som er problemet på Rv 3.Det er fart og gale forbi kjøringer som er utfordringenog skaper ulykkene. Dessuten. Du greier ikke (bør hvert fall ikke) mer enn rundt 70 i gjennomsnittsfart hele Rv 3, til det er 60 sonene for mange og kommer for tett. Og da utgjør 3mil i 65 km/t veldig, veldig lite. Googlemaps angir 72 km/t som gjennomssnittt og da er ikke andre trafikanter med i beregningen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 14:15   #184
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Det er mulig det er et unntak akkurat for Rv3, men på E6 opplever vi i alle fall til stadighet folk som ligger konstant i 70, enten fartsgrensa er 60 eller 80, som ikke følger med, verken på fartsgrenser eller på trafikken bak, som aldri ser i speilene, og aldri slipper forbi, men som er mest opptatt av det som foregår inne i egen bil. Det handler ikke nødvendigvis om lav hastighet, men hele kjøreadferden, om oppmerksomhet og om å ta hensyn, og bidra til flyt i trafikken. Så at det finnes folk som kunne øve mer på landeveiskjøring er jeg ikke i tvil om, og det er ikke alltid at det hjelper å ha kjørt masse i by, eller innenfor egen kommunegrense.

At det ikke er disse som er involvert i de største ulykkene betyr likevel ikke at dette er god landeveiskjøring.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 14:44   #185
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Men hvis du ikke føler deg truffet av mine klager på dårlige sjåfører og jeg ikke føler meg truffet av dine klager på hasardiøs kjøring, er jo alt i skjønneste orden, Floksa.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 14:49   #186
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Men når det er sagt, ser jeg at strekningen jeg klager på, har blitt til rv 25 før jeg sutrer. Det er jo Elverum-Trysil, ikke til Rena? Hvorfor begynte vi å snakke om 3?

Jeg er enig i at på somlestrekket om Løten er det bare å sette på adaptiv cruise-control og skru opp musikken. Selv om jeg ikke hadde kjørt bak en traktor i 3 mil der heller, given half a chance.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 14:50   #187
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men hvis du ikke føler deg truffet av mine klager på dårlige sjåfører og jeg ikke føler meg truffet av dine klager på hasardiøs kjøring, er jo alt i skjønneste orden, Floksa.


Det hadde jo vært fint
Men jeg kjenner ikke igjen din beskrivelse av Rv 3. Det er jo ikke noe jeg finner på, at hastighet og forbikjøringer er problemet der. Det ER hovedproblemet og nesten alltid årsak til ulykkene som skjer.
Det er VELDIG vanlig å legge skylda på de andre trafikantene, men man eier KUN sin egen trafikkadferd og sine egne valg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 14:51   #188
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men når det er sagt, ser jeg at strekningen jeg klager på, har blitt til rv 25 før jeg sutrer. Det er jo Elverum-Trysil, ikke til Rena? Hvorfor begynte vi å snakke om 3?

Jeg er enig i at på somlestrekket om Løten er det bare å sette på adaptiv cruise-control og skru opp musikken. Selv om jeg ikke hadde kjørt bak en traktor i 3 mil der heller, given half a chance.



Der har jeg aldri kjørt og har ingen formening om hvordan det kjøres....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 14:54   #189
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Det forklarer i hvert fall hvorfor vi er så uenige om forbikjøringsmulighetene. Jeg opplevde at du svarte meg konkret på veien til Trysil, som jeg klaget på (og særlig siden jeg jo visste at jeg kjørte på 3 - bare ikke hvor lenge).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 14:56   #190
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Det er hundre tusen muligheter til å kjøre forbi på RV3 også.

:ikkenokumbayahhernei:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 14:57   #191
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg lurte også litt på hvorfor alt handlet om rv3 plutselig, men tenkte at jeg er såpass dårlig kjent i området rundt Trysil at jeg tenkte at man sikkert måtte kjøre et godt stykke på denne veien for å komme dit. Jeg er best kjent på strekningen mellom meg og Floksa.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 15:14   #192
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er hundre tusen muligheter til å kjøre forbi på RV3 også.

:ikkenokumbayahhernei:


Veien er 29 mil lang. Det betyr at det er 3448 forbikjøringsmuligheter prmil.
Altså røffli 1 forbikjøringsmulighet pr 3 meter vei.Og det er det IKKE! Du er mao ikke særlig kjent med rv3.
















__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 15:50   #193
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

En ting jeg vet jeg er dårlig på i bil er "indre cruise control" (og vi har ikke i bilen). Spesielt hvis jeg lar meg distrahere, noe jeg blir om jeg har mye folk i bilen. Da blir jeg sånn som lett siger ned i fart, som ikke holder farten oppe der det ikke er 100% rett vei (men helt trygt å kjøre i 80, man må bare ha fokus), tunneler og generelt sånn som gubber kjører. Skal jeg holde jevn fart må jeg ha fullt fokus på bil og fart, og ikke skravle eller bli skravlet til. = det utgår med hele hurven i bilen, med mindre de sover. Jeg er flink til det når jeg er alene, så jeg tror ikke trening hjelper så mye, nå etter 28 år med lappen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 16:07   #194
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Veien er 29 mil lang. Det betyr at det er 3448 forbikjøringsmuligheter prmil.
Altså røffli 1 forbikjøringsmulighet pr 3 meter vei.Og det er det IKKE! Du er mao ikke særlig kjent med rv3.


Jeg er sjukt god på forbikjøringer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 16:18   #195
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg har knapt tatt en forbikjøring noen gang. Bortsett fra en og anne traktor. Jeg kjører for det meste motorvei, også de gangene jeg kjører langt alene. Jeg er sikkert irriterende for mange hvis man leser denne tråden riktig. Men det bryr jeg meg ikke om, jeg kjører ikke forbi bare fordi. Må ikke være først hele tiden. Mannen derimot gjør ikke annet enn å kjøre forbi.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 16:23   #196
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har knapt tatt en forbikjøring noen gang. Bortsett fra en og anne traktor. Jeg kjører for det meste motorvei, også de gangene jeg kjører langt alene. Jeg er sikkert irriterende for mange hvis man leser denne tråden riktig. Men det bryr jeg meg ikke om, jeg kjører ikke forbi bare fordi. Må ikke være først hele tiden. Mannen derimot gjør ikke annet enn å kjøre forbi.




Amen og Halleluja til det!!!
Og det er faktisk mulig å ligge bak en bil som kjører i 78 km/t i 80 sona. Eller en bil som er eldre enn din. Det går til og med an å ligge bak en Caravelle!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 16:30   #197
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Amen og Halleluja til det!!!
Og det er faktisk mulig å ligge bak en bil som kjører i 78 km/t i 80 sona. Eller en bil som er eldre enn din. Det går til og med an å ligge bak en Caravelle!

Men ikke traktorer. Det er for kjedelig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 16:32   #198
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men ikke traktorer. Det er for kjedelig.

Det kommer helt an på hvor mange traktorfrelste gutter som sitter i bilen. Vi kan ikke kjøre forbi før merke, årsmodell og helst timeantall er klarert. Og når vi kjører forbi må vi kjøre laaaangsomt slik at allefår sett skikkelig.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 16:34   #199
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det kommer helt an på hvor mange traktorfrelste gutter som sitter i bilen. Vi kan ikke kjøre forbi før merke, årsmodell og helst timeantall er klarert. Og når vi kjører forbi må vi kjøre laaaangsomt slik at allefår sett skikkelig.

Jeg er ikke like inn i dette som deg, så jeg skjønner at dere vil se litt ekstra. Jeg har en hemmelig drøm om en diiiiiiger John Deere

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 18:06   #200
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg mener (og jeg sikter ikke til noen her i tråden, ingen spesielle strekninger, ingen spesieller bilmerker, eller traktorer eller noe som helst :kombayaer i vei: ) helt alvorlig at politiet oftere skulle stanset bilister ute av stand til å holde fartsgrense/flyten i trafikken. To ganger har jeg opplevd å komme rundt svinger i 90-sone og måtte bråbremse fordi bilen foran "føler for" å holde 20-30 under fartsgrensen. Uten noe logisk forklaring i det hele tatt! Godt føre, godt være, godt alt! Hvis det da er noe med deg eller bilen som fordrer at du ikke kan kjøre tilnærmet fartsgrense, så lar du vær å kjøre eller velger en vei du takler.

Langkjøring i min bok for tiden er 100 mil tilsammen ca annenhver helg fordelt på tur-retur, og daglig pendling på ca 14 mil t/r. All slags føre og værforhold, og jeg ser MYE rart på veiene. For meg er de som fremstår som usikre og uerfarne sjåfører det største problemet; de som ikke klarer å holde fart/flyt, de som _nesten_ kjører forbi og så angrer seg, de som ikke tør å kjøre forbi, de som står å kjører litt frem og så litt tilbake i kryss osv.

Å kjøre bil er ikke er rettighet. Dersom man velger å kjøre bil, er man i min bok pliktig til å sørge for at man holder vedlike kunnskapene og faktisk kjører så mye at man bygger erfaring og kompetanse. Når jeg setter meg inn i teslaen, så setter jeg meg inn i en drapsmaskin på hva, 2,5 tonn? Det er mitt ansvar at jeg kan kjøre den bilen forsvarlig og vet hva jeg skal gjøre om noe skjer. Når jeg var nyoppkjørt, hendte det titt og ofte at jeg tok bilen med på en tom fotballbane, parkeringsplass eller lignende og prøvde hva som ville skje om jeg tok den på brekket, bremset kraftig, akselererte eller lignende. Fordi jeg må kunne det om noe skjer. Ingenting skremmer meg mer i trafikken enn de som i høyden kjører på shoppetur den faste ruten en gang i uka mellom hjem og kjøpesenter. Hva den dagen noe uventet skjer? Hvilken erfaring har man da å møte det med? Det er et ansvar å kjøre bil. Stort ansvar. For meg er det mye glede i det også, som det kanskje er med de fleste ting man føler man mestrer og trives med? Og man mestrer det bedre om man tar det ansvaret og sørger for å kjøre så mye - så ofte og jevnlig - at man ikke bare ivaretar egen trygghet, men også tryggheten til de andre som er ute i trafikken.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no