Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Omsorgssvikt og hjerneskade (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-06, 09:31   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Omsorgssvikt og hjerneskade (VG)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135478

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 09:37   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omsorgssvikt og hjerneskade (VG)

Var det noe spesielt du tenkte på med denne artikkelen?

Opprinnelig lagt inn av VG

- Nye metoder å studere hjernen på, viser at
spesielt negative erfaringer påvirker selve
hjerneoppbyggingen. Det kan føre til følelsemessig
ustabilitet som vedvarer hele livet, og overdrevne
fryktreaksjoner som blir en del av hjernestrukturen,
sier Raundalen.

Det var jo interresant lesning, men jeg er litt sånn usikker på hva du ønsker å diskutere her lykkeliten ...

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 09:56   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Omsorgssvikt og hjerneskade (VG)

Jeg så det på tv i går. Det ble vist røngtenbilder av hjerner til barn med og uten omsorgssvikt. Det var en merkbar forskjell på bildene.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 10:16   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Omsorgssvikt og hjerneskade (VG)

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Var det noe spesielt du tenkte på med denne artikkelen?


Det var jo interresant lesning, men jeg er litt sånn usikker på hva du ønsker å diskutere her lykkeliten ...

Var egentlig ikke ute etter en diskusjon, men gjerne det hvis noen hadde noe å si. Jeg la den ut fordi det var interessant, det viser jo at det kanskje lønner seg med større ressurser til barnevern, helsepersonell og støtteordninger.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 27-10-06 kl 11:42.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 11:55   #5
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Omsorgssvikt og hjerneskade (VG)

Fin artikkel å få med seg synes jeg Takk

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 19:15   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omsorgssvikt og hjerneskade (VG)

Dette er vel ikke ukjent. Bare se tilbake på den sjokkerende informasjonen man fikk fra barnehjemmene i Romania den gang da.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 19:27   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Omsorgssvikt og hjerneskade (VG)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dette er vel ikke ukjent. Bare se tilbake på den sjokkerende informasjonen man fikk fra barnehjemmene i Romania den gang da.

I forskningssammenheng var det kanskje noe nytt, ihvertfall på papiret.
Synes, som mye det er forsket på, at en del er opplagt og kan tenkes ut selv, men alltid interessant når det blir offentliggjort studier som beviser noe.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 20:25   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Omsorgssvikt og hjerneskade (VG)

Godt at de endelig har funnet ut det som menig mann har ment i mange år.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no