Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkehjelp - igjen ...

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 19:53   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikkehjelp - igjen ...

Jeg skulle liksom vært ferdig med denne kjolen for lenge siden, men nå må jeg stå på, for navnefesten til A er 10.06

Jeg synes oppskriften er så håpløst skrevet og trenger dermed litt hjelp.

Sitat:

Strikk 3 ganger glattstrikk + en hullrekke =1 kast, 2 rett sammen omgangen rundt. Strikk ytterligere 4 omganger glattstrikk med rødt og skift til svart igjen. Nå skal kanten strikkes sammen slik: Benytt en liten rundpinne nr 2 og plukk opp på vrangen 1 maske i hver maske4 omganger nedenfor hullrekken. Legg de to maskerekkene side ved sideog strikk fra hver pinne sammen til 1 maske omgangen rundt. Strikk glattstrikk med svart til dette har samme lengde som mønsterbord B ned til der arbeidet ble strikket 2 og 2 sammen. Fell løst av. Brett foret mot mot vrangen og sy til med lette sting.

Hver gang jeg leser dette leser jeg noe nytt..

Noen som kan forklare med andre ord? :teit:

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 19:58   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkehjelp - igjen ...

Jeg aner ikke jeg, dessverre. Jeg er mest nysgjerrig på hvordan kjolen ser ut. Jeg har så lyst til å strikke kjole til snuppa mi. Men når jeg ser den forklaringen der er det kanskje ikke noe for meg...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 19:59   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkehjelp - igjen ...

"Strikk 3 ganger glattstrikk + en hullrekke =1 kast, 2 rett sammen omgangen rundt. "

Den er vel grei? Tre omganger glattstrikk, en omgang hullrad som består av kast, 2 rette sammen, hele omgangen.

"Strikk ytterligere 4 omganger glattstrikk med rødt og skift til svart igjen. "

Burde være grei.

"Nå skal kanten strikkes sammen slik: Benytt en liten rundpinne nr 2 og plukk opp på vrangen 1 maske i hver maske4 omganger nedenfor hullrekken. Legg de to maskerekkene side ved sideog strikk fra hver pinne sammen til 1 maske omgangen rundt. "

Bare tre den nye pinnen gjennom hver maske i den første omgangen du strikket helt øverst. Brett i hullradomgangen før du strikker de to maskerekkene sammen.

"Strikk glattstrikk med svart til dette har samme lengde som mønsterbord B ned til der arbeidet ble strikket 2 og 2 sammen. Fell løst av. Brett foret mot mot vrangen og sy til med lette sting. "

Og her får du vel et svart for bak en mønsterbord, slik at de løse trådene ikke henger seg opp i barnefingre og annet småplukk.

Er dette øverst eller nederst på kjolen?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:38   #4
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkehjelp - igjen ...

Allium:

Det er øverst på kjolen.



Jeg plukker altså opp hver maske i den første raden og ikke den fjerde raden etter hullrekken? Og bare en gang og ikke i fire omganger?

Blir ikke foret trangere enn mønsteret når jeg har strikket sammen masker i hullraden?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:15   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkehjelp - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg plukker altså opp hver maske i den første raden og ikke den fjerde raden etter hullrekken? Og bare en gang og ikke i fire omganger?

Blir ikke foret trangere enn mønsteret når jeg har strikket sammen masker i hullraden?

Nei, i den første raden som ble strikket etter det du beskrev. Altså, hullraden, og tell fire rader bakover. Da blir arbeidet brettet i hullraden så du får en taggekant. Det du strikker etter hullraden kommer på vrangen av kjolen.

Når du plukker opp like mange masker i denne raden som du har på pinnen, og strikker sammen to og to, får du ikke færre masker, men like mange. Samtidig strikker du det du bretter rundt fast i baksiden av arbeidet. Når du har strikket disse omgangene sammen, fortsetter du på baksiden, og strikker nå for til mønsterborden.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:21   #6
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkehjelp - igjen ...

Jeg setter i gang!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:24   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkehjelp - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg setter i gang!

Det tror jeg er lurt. Det er gjerne sånn med strikkeoppskrifter, at selv om man ikke forstår noe som helst når man leser igjennom dem, så går det en masse lys opp underveis.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:42   #8
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkehjelp - igjen ...

Ser du har fått hjelp allerede, men som sagt tidligere; veldig fin kjole.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:12   #9
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkehjelp - igjen ...

Hvordan gikk det?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:28   #10
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkehjelp - igjen ...

Bra, takk som spør!

Kjolen er ferdig. Dvs, jeg har stroppene igjen.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:03   #11
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkehjelp - igjen ...

Vi venter spent på bilde.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:16   #12
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkehjelp - igjen ...

Gjett om jeg skal legge ut bilde når snuppa får kjolen på neste søndag!

Hun har bunadskjorte, skaut og arver en sølje av mamma.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no