Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-21, 01:02   #381
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har bestilt villmarksgemser boka på mammutsalg, og planlegger å strikke meg en genser derfra.

Akkurat nå holder jeg på med en liten Mariusgenser til valpen vår.

Hannah er ikke aktiv  
Gammel 22-02-21, 01:16   #382
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg tror jeg skal prøve meg på briochestrikk/smartpatent på Vandriarvottene, som deltagelse i #vottesamstrikk2021.

Har aldri strikket tofarget patent før.


Fine.
Jeg har aldri prøvd det jeg heller, men fant en lue strikket i tofarget patent som jeg skal prøve meg på når jeg er ferdig med det jeg holder på med.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 22-02-21, 09:04   #383
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

I helga har jeg startet på en enkel heklet poncho. Jeg tror også jeg har funnet en enkel oppskrift på min første heklede genser.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 07-03-21, 20:28   #384
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Her er ett par tre av minste siste prosjekter.


5EFA7B64-6EE6-4597-BE79-E64EC0964764.jpg
Augustins no1

FC7167DD-2599-45E5-9BCE-7CD1797DFA82.jpg

Folklorebluse fra Fabelknitear.

6DFAB73C-0BAE-482E-A956-BF39A07E12E0.jpg

Puffngowrapper fra spetakkelstrikk

Islenderne jeg driver med nå, til mannen str L, tar en hel evighet...

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 07-03-21, 20:35   #385
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

F8CBC476-1D80-4241-859D-0BCF9C44D72B.jpg

Nydelig jakke jeg strikket i sommer.

DD448C13-DFAB-48F2-9C15-A74BD6CB48C6.jpg

Vest med volanger rundt halsen. Begge fra Ohlalaknitwear.dk

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 07-03-21, 20:35   #386
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.316
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er her mest fordi jeg er begeistra over at Camomilla legger ut bilder. Og så utrolig pent du strikker!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 07-03-21, 20:38   #387
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er her mest fordi jeg er begeistra over at Camomilla legger ut bilder. Og så utrolig pent du strikker!

Kniiiis, takk for hjelpa i sta.
Nå kan jeg si: Jeg er 47 år og kan legge inn bilde på FP og er god på andre ting

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 07-03-21, 20:39   #388
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

6A6514CF-C983-4EF7-90CB-978BE0B5B827.jpg

oooog de her, nyyydelig mykt garn.
Nå er jeg ferdig frem til neste gang.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 08-03-21, 00:39   #389
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så mye fint dere strikker.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 08-03-21, 08:20   #390
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Sweater no 1 i en farge som ikke er helt typisk meg. Men har altfor mange nøytrale gensere at jeg trenger litt farge og.



Isa er ikke aktiv  
Gammel 08-03-21, 09:43   #391
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så mye fint du strikker, Camomilla!

Jeg strikker også noe i samme gata som deg, Isa. En tråd Evilla flerfarget garn, en tråd pusegarn. Jeg trenger en ny dasse-hjemme-ullgenser.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 08-03-21, 10:09   #392
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Isa: Den har jeg stikket og, 3 stykker.... Elsker de. En rustrød, en koksgrå og en i to blåfarger.


Takk Luftslottet.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 08-03-21, 10:27   #393
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så mye nydelig, Camomilla!!

Jeg er ikke så god på bildebiten, burde kanskje bruke 20 min på å lære meg det, for det er mye morsommere med bilder.

Jeg har gjort ferdig en Bølgegenser og Bregnegenseren min siden sist jeg skrev her og holder nå bare på med Jenny jakke (petite knit) og Sunday genser (samme) til en datter. I tillegg til noen sokker. Når jeg sier bare er det fordi jeg hadde 4 store prosjekter på gang for to uker siden, det ble litt kaotisk. Fram til påske skal jeg strikke noen Sololuer og noen sokker og avslutte Sundaygenseren og bruke tid på å planlegge hva jeg skal kose meg med i påsken.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 08-03-21, 10:35   #394
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg har nå ingenting på pinnene, men skal i lunsjen legge opp til denne i rustfarge:



Jeg har også garn på vei i posten til fire nye prosjekter, denne i grå til jentungen og flaskegrønn til meg selv:


Denne til meg selv, usikker på om jeg skal gå for dame eller herrevarianten:


Tilslutt er det denne som egentlig var tiltenkt meg, men jentungen hintet om at hun kunne også ha tenkt seg en slik:

Da er jeg ferdig med 50% av disse prosjektene og har bare de to enkle ensfargede Elben genserne igjen, må på jakt etter nye prosjekter.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 08-03-21, 11:41   #395
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Så mye nydelig, Camomilla!!

Jeg er ikke så god på bildebiten, burde kanskje bruke 20 min på å lære meg det, for det er mye morsommere med bilder.

Jeg har gjort ferdig en Bølgegenser og Bregnegenseren min siden sist jeg skrev her og holder nå bare på med Jenny jakke (petite knit) og Sunday genser (samme) til en datter. I tillegg til noen sokker. Når jeg sier bare er det fordi jeg hadde 4 store prosjekter på gang for to uker siden, det ble litt kaotisk. Fram til påske skal jeg strikke noen Sololuer og noen sokker og avslutte Sundaygenseren og bruke tid på å planlegge hva jeg skal kose meg med i påsken.

Takk..

ALtså, etter 16/17 år på forum lærte jeg det i går.
Det er håp altså.
Hvilken farge er det på Bregnegenseren?
Den står på min liste, må bare strikke ferdig Islenderen og en til hvor garnet er i farta på vei til meg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 08-03-21, 11:44   #396
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Da er jeg ferdig med 50% av disse prosjektene og har bare de to enkle ensfargede Elben genserne igjen, må på jakt etter nye prosjekter.

Jeg skal snart i ang med denne i hvit silk mohair og ett garn fra Milla Mikrofargeri
https://strikkeland.no/produkter/opp...weloveknitters

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 08-03-21, 11:49   #397
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Takk..

ALtså, etter 16/17 år på forum lærte jeg det i går.
Det er håp altså.
Hvilken farge er det på Bregnegenseren?
Den står på min liste, må bare strikke ferdig Islenderen og en til hvor garnet er i farta på vei til meg.

Godt å vite at det er håp. Jeg kan heldigvis legge ut bilder fra nett, men har ikke tatt meg tid til å finne en enkel løsning for å legge ut egne bilder. I gamle dager lastet jeg opp et vedlegg - det funker kanskje fortsatt?

Bregnegenseren er i Hør og Lin (silk mohairen er mørkest) mener jeg - finner plutselig ikke notatboka mi i alt rotet.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 08-03-21, 16:04   #398
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Zipper Sweater, den fjerde i rekken. Rauma Tumi denne gang og pinner nr 3.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 10-03-21, 12:10   #399
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Prøver meg på denne.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 10-03-21, 21:41   #400
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Prøver meg på denne.

Den er fin den skal jeg strikke snart og.
Har garn liggende klart.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no