Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-21, 07:45   #441
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Venninnen min hadde strikket seg en topp som jeg ikke helt klarte å bestemme meg for om jeg likte eller ikke. Før jeg plutselig bare MÅTTE ha den.
https://shop.saturniagarn.no/product...topp-oppskrift

Ikke lett å få tak i tråd (som jeg selvsagt MÅ ha til påske), men garnbutikken i hyttebygda ble redningen. Så nå har jeg ringt og avtalt vipps og hent på mandag.

Festlig.
De blir som med meg og vest, nei det skulle jeg aldeles ikke ha.
2020, vest.... jaaaa, det mååå jeg bare strikke.
#har3vesternå

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 07:45   #442
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Har du sett den grønne med fletter på instakontoen til myfavouritethings knitwear?

Den er såååå fin.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 07:46   #443
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvis dere ser at jeg sier at jeg skal strikke en ensfarget enkel genser igjen, kan dere da slå meg i hodet med noe hardt?


Samme her hvis jeg sier jeg skal strikke islender....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 08:09   #444
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker vårvinter-tilbehør i påskefarger. Nærmere bestemt en hals fra Ysolda's Colourworkclub, med garn i åtte forskjellige farger fra Rauma, samt selbuvotter i gult som matcher en av fargene i halsen fra Raumas gammelserie + hvitt. Jeg tror det blir skikkelig fint, og jeg gleder meg til å få det ferdig. Jeg har også fått en lueoppskrift fra Ysolda's Colourworkclub som jeg tenker at jeg nok må ha sammen med resten. Det er veldig morsomt å leke seg sånn med farger. Konseptet går ut på at man bestiller en generell fargeskala (jeg valgte "watercolour"), og så får man tilsendt en palett som man kan bruke som man vil til noen tilpassede oppskrifter. Jeg fikk masse farger som jeg neppe ville ha plukket ut selv i butikken men som passer sammen og gir et helt spesielt inntrykk. Skikkelig strikkegøy!

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 08:43   #445
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Akkurat ferdigstilt en bukse i størrelse 12 år og har stor respekt for den som strikket buksa til en på 180 tidligere i tråden her.
Nå strikker jeg en Sunday tee i et deilig korallfarget ullgarn.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 08:45   #446
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Venninnen min hadde strikket seg en topp som jeg ikke helt klarte å bestemme meg for om jeg likte eller ikke. Før jeg plutselig bare MÅTTE ha den.
https://shop.saturniagarn.no/product...topp-oppskrift

Ikke lett å få tak i tråd (som jeg selvsagt MÅ ha til påske), men garnbutikken i hyttebygda ble redningen. Så nå har jeg ringt og avtalt vipps og hent på mandag.

Veldig fin! Står det noe sted hvilke farger som er brukt på det bildet? Er så dårlig på å finne frem sånne kombinasjoner selv...

Isa er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 08:50   #447
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg skal strikke opp restelageret, og er ferdige med disse. Hadde farger liggende som var omtrent like som i oppskriften.



Jeg er også ferdig med et par bunadsstrømper (de bakerst). De ble kjempelange, han som skal ha de er 204

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 09:04   #448
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Åhh! Den var lekker!

Ja, sant?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Festlig.
De blir som med meg og vest, nei det skulle jeg aldeles ikke ha.
2020, vest.... jaaaa, det mååå jeg bare strikke.
#har3vesternå

Samme her, jeg holder på med nr. 2.

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Veldig fin! Står det noe sted hvilke farger som er brukt på det bildet? Er så dårlig på å finne frem sånne kombinasjoner selv...

Drops Kid-silk 20 lys beige, 32 bringebær, 03 lys rosa, 29 vanlije, 07 lys himmelblå. Jeg synes garnfargene er klarere enn på bildet, og mye finere.

007 er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 11:15   #449
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Drops Kid-silk 20 lys beige, 32 bringebær, 03 lys rosa, 29 vanlije, 07 lys himmelblå. Jeg synes garnfargene er klarere enn på bildet, og mye finere.

Takk!

Isa er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 11:36   #450
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er med på påskemysteriestrikk med Vanja. Skal bli genser. Strikker i hillesvåg Vidde og Varde.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 29-03-21, 10:11   #451
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Endelig ferdig med den siste Elben genseren, så nå strikker jeg Norwand sokker


Også tenker jeg at jeg skal en rask tur til den lokale garnbutikken og kjøpe garn til Stockholm slipover til jentungen. Skulle nok kanskje ha kjøpt til et prosjekt til for å være sikker på å ha arbeid hele påsken.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 29-03-21, 10:15   #452
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har nettopp fullført en Marius i KOS. Nå har jeg skrapt sammen mange KOSrester og planlegger to vester av det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 29-03-21, 10:26   #453
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Kan anbefale noe ved siden av ja, Frøy! Så fort som du strikker.

Jeg strikker Jenny jacket. Det er et prosjekt som tar tid. Men gøy. Og så fint!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 30-03-21, 11:10   #454
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er med i påskemysteriestrikken til Vanja. Henger langt etter siden vi har stått midt i en kjøkkenrenovasjon. Og nå lurer jeg på om jeg må rekke opp og strikke en str. større. Må bestemme meg i løpet av dagen.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 31-03-21, 16:10   #455
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Kjøpte garn til påskesyssel i helgen, genser til Frøkna. Men med dobbelt garn og pinnenr 10 så har jeg bare en halv arm igjen. (Juliet genser)

Men heldigvis fikk jeg tak i mer garn på klikk og hent i dag, så påsken er reddet!

Veldig spent på mitt neste prosjekt til meg selv, det finnes ikke mønster, så jeg har tegnet av, og regnet meg frem til en passe str. Skal strikke den i Hillesvåg Sol (lammeull), vil ha den litt chunky. (Svalbard fra Devold)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20210331_011012.jpg (361,2 KB, 34 visninger)
Filtype: jpg Screenshot_20210331_161027.jpg (244,6 KB, 30 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 31-03-21, 17:27   #456
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Venninnen min hadde strikket seg en topp som jeg ikke helt klarte å bestemme meg for om jeg likte eller ikke. Før jeg plutselig bare MÅTTE ha den.
https://shop.saturniagarn.no/product...topp-oppskrift

Ikke lett å få tak i tråd (som jeg selvsagt MÅ ha til påske), men garnbutikken i hyttebygda ble redningen. Så nå har jeg ringt og avtalt vipps og hent på mandag.

Denne har jeg fundert på i et år, og i vinterferien satte jeg igang. Full av pågangsmot kvesset jeg strikkepinnene for første gang på tja, 25 år. Gikk fort og greit å strikke den. Jeg bare glemte at jeg strikker innmari fast, og så var jeg litt raus på måling av stripene. Så det ble en sånn 90-talls topp som gikk til 5 cm over navlen.
Så nå ligger toppen her, i fine, runde nøster. På'an igjen i påskeferien.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 31-03-21, 20:04   #457
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Denne har jeg fundert på i et år, og i vinterferien satte jeg igang. Full av pågangsmot kvesset jeg strikkepinnene for første gang på tja, 25 år. Gikk fort og greit å strikke den. Jeg bare glemte at jeg strikker innmari fast, og så var jeg litt raus på måling av stripene. Så det ble en sånn 90-talls topp som gikk til 5 cm over navlen.
Så nå ligger toppen her, i fine, runde nøster. På'an igjen i påskeferien.

Takk for advarsel. Jeg tror jeg kommer til å strikke den i lang modell (en stripe mer), men må se når jeg nærmer meg.

007 er ikke aktiv  
Gammel 31-03-21, 20:41   #458
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg ble ferdig med sunday sweater, den var veldig kjapp å strikke. Tok meg noen uker, og ble ganske så fin.

Jeg har igjen garn da. Selv om jeg har strikket passe stramt sånn at målene stemmer med størrelsen jeg har strikket. Kan jeg kanskje strikke pannebånd? Datteren min foreslo det. Hva tror dere om det? Sandnes Kos og silk mohair, pinne 5 antakelig.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv  
Gammel 01-04-21, 13:35   #459
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har skkurat strikket ferdig Carls cardigan og Willums bukse til det ferskeste barnebarnet.

Nå har jeg begynt på 17.maiklærne deres. 🥰

Vedlagte bilder
Filtype: jpg C3ED3831-BA38-4369-B1CF-6FD9A66111BE.jpg (17,8 KB, 24 visninger)
__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 01-04-21, 14:31   #460
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har begynt på Stockholm slipover og den er da fryktelig lett strikket. Antar at den er ferdig på er øyeblikk, var godt at jeg fikk hentet mye garn til andre prosjekt i går.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no