Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-21, 21:20   #981
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Å måtte søke på sin egen jobb med alt av papirer (pga prosedyrer), og alle, inkludert avdelingsleder (som mottar søknadene) heier på meg, men uansett er jeg ikke trygg, og det er kun 64% som utlyses fast. Jeg tror det var Input som skrev noe om at det føles som et uendelig jobbintervju, og joda: X antall år i akademia, og deretter i skoleverket...

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 17-04-21, 21:20   #982
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

på Mina og Pasta.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 17-04-21, 21:27   #983
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Å måtte søke på sin egen jobb med alt av papirer (pga prosedyrer), og alle, inkludert avdelingsleder (som mottar søknadene) heier på meg, men uansett er jeg ikke trygg, og det er kun 64% som utlyses fast. Jeg tror det var Input som skrev noe om at det føles som et uendelig jobbintervju, og joda: X antall år i akademia, og deretter i skoleverket...

Ja, det er altså så bedritent at jeg ikke har ord. Det er helt grusom følelse, rett og slett. Jeg føler med deg og heier på deg!

Og gruffer samtidig over at det seriøst er lov å ansette ferdig utdannede lærere til å drive ordinær undervisning i ordinære klasser på ordinære skoler i FIRE år mens man kaller det midlertidig arbeid. Det er så SJUKT provoserede!

Jeg har fått fast jobb nå og er ferdig med mitt fire år lange jobbintervju. Jeg gråter av lettelse hver dag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 17-04-21, 21:34   #984
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.809
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Å måtte søke på sin egen jobb med alt av papirer (pga prosedyrer), og alle, inkludert avdelingsleder (som mottar søknadene) heier på meg, men uansett er jeg ikke trygg, og det er kun 64% som utlyses fast. Jeg tror det var Input som skrev noe om at det føles som et uendelig jobbintervju, og joda: X antall år i akademia, og deretter i skoleverket...

Fy søren så kjipt!

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 18-04-21, 15:35   #985
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Mister kanskje jobben Eller må ned i stillingsprosent, og jeg har ikke mer enn jeg trenger. Den så jeg ikke komme!
(Ikke koronarelatert)

Krise avverget! Jeg mister visst ikke jobben likevel Sjefen hadde mistforstått noe

Jeg er veldig glad for at det ikke stemte, og synes ellers at det er helt greit at vi får ny sjef om noen mnd.

Glad for at jeg fikk beskjed rimelig raskt, så slapp jeg å gå så langt ned i min mentale kjeller.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 18-04-21, 16:16   #986
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Krise avverget! Jeg mister visst ikke jobben likevel Sjefen hadde mistforstått noe

Jeg er veldig glad for at det ikke stemte, og synes ellers at det er helt greit at vi får ny sjef om noen mnd.

Glad for at jeg fikk beskjed rimelig raskt, så slapp jeg å gå så langt ned i min mentale kjeller.

Å, for en lettelse!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 18-04-21, 16:49   #987
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Krise avverget! Jeg mister visst ikke jobben likevel Sjefen hadde mistforstått noe

Jeg er veldig glad for at det ikke stemte, og synes ellers at det er helt greit at vi får ny sjef om noen mnd.

Glad for at jeg fikk beskjed rimelig raskt, så slapp jeg å gå så langt ned i min mentale kjeller.

Det er jo helt ille å spre sånn info til folk uten å være sikker!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 18-04-21, 17:05   #988
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er jo helt ille å spre sånn info til folk uten å være sikker!

Ja, helt tullete!

Det ble ikke bedre av at en vikar som nylig begynte fikk beskjed om å ikke takke ja til annen jobb før han hadde prata med sjefen.
Da begynte jeg å ure litt... Jeg har 50% fast stilling, har jobba 73% de siste nesten 3 åra, og så skulle jeg miste jobben mens han fikk fortsette? 🤪

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 18-04-21, 17:52   #989
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Å skuffe 45 trillebårer med våt talle (høy/halm med tiss og bæsj).
Det er ikke vondt før vannblemmene sprekker og det dannes nye blemmer inni de som sprakk

Men ble fint etterpå da. Og jeg sparer masse penger på treningssenter. Og ikke er treningssenteret stengt heller

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 19-04-21, 09:30   #990
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Leamus i underleppa på tredje dagen. Gud så irriterende.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 19-04-21, 17:06   #991
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Nabo med skrikerunge med noe trass anfall. De sitter ute på terrassen å spiser middag ute med alle dører åpne og ungen skriker inne. Kunne de ikke lukket døra i det minste så alle andre naboer slapp å høre den ungem hyle i en halv time nå. Skullr sitte ute etter jobb og nyte sola litt. Holder på å bli gal etter så lenge skriking og hyling og vil ikke roping.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 19-04-21, 17:26   #992
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Nabo med skrikerunge med noe trass anfall. De sitter ute på terrassen å spiser middag ute med alle dører åpne og ungen skriker inne. Kunne de ikke lukket døra i det minste så alle andre naboer slapp å høre den ungem hyle i en halv time nå. Skullr sitte ute etter jobb og nyte sola litt. Holder på å bli gal etter så lenge skriking og hyling og vil ikke roping.

Jeg er fortsatt såpass sjokkskadet etter eldsteungen sin trassperiode for 12-13 år siden, at når jeg hører sånt sitter jeg bare og kjenner på hvor lykkelig jeg er for at det ikke er min unge.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 19-04-21, 17:43   #993
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er fortsatt såpass sjokkskadet etter eldsteungen sin trassperiode for 12-13 år siden, at når jeg hører sånt sitter jeg bare og kjenner på hvor lykkelig jeg er for at det ikke er min unge.

Jeg også holder ut en god stund før det irriterer meg skikkelig. Men når jeg begynner å bli skikkelig ør i hodet etter nesten en 1/2 time på full guffe fra den ungen, så var det nok.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 19-04-21, 17:52   #994
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg har fått en sånn unge som hyler. Eldste var aldri sånn, så jeg trodde nesten ikke det gikk an. Men hun har en helt ekstrem høyfrekvent hyling når hun ikke får det som hun vil.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 19-04-21, 18:07   #995
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har fått en sånn unge som hyler. Eldste var aldri sånn, så jeg trodde nesten ikke det gikk an. Men hun har en helt ekstrem høyfrekvent hyling når hun ikke får det som hun vil.

Jeg var jo ekstra skrekkslagen fordi jeg hadde pådratt meg tvillinger, som var rundt året da eldste var på sitt verste, og så for meg at jeg kom til å ha to slike på en gang, to år senere. Heldigvis var de av helt annet kaliber, og har knapt hatt ett eneste raserianfall i løpet av sine 13,5 år gamle liv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 19-04-21, 18:15   #996
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Fått sms og mail fra Posten om at pakke er levert i postkassen. Går og henter posten, bare reklame, ingen pakke.
Møkka mandag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 19-04-21, 19:35   #997
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Fått sms og mail fra Posten om at pakke er levert i postkassen. Går og henter posten, bare reklame, ingen pakke.
Møkka mandag.

Kanskje den er stjålet?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 19-04-21, 19:55   #998
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kanskje den er stjålet?

Mulig. Vært endel postkassen tyverier her i det siste. Men den personen er tatt.
Kan være at postbudet har lagt det feil og. Postkasse stativ og flere naboer.
Ringer posten imorgen tenker jeg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 19-04-21, 20:06   #999
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Mulig. Vært endel postkassen tyverier her i det siste. Men den personen er tatt.
Kan være at postbudet har lagt det feil og. Postkasse stativ og flere naboer.
Ringer posten imorgen tenker jeg.

Håper den dukker opp!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 19-04-21, 20:14   #1000
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Middag. Hver eneste dag. For et utrolig kjedelig konsept.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no