Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-21, 13:09   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Jeg må innrømme at den strikkingen min har tatt litt overtak det siste året og jeg snart oppe i 25 gensere til meg selv og resten av familien i løpet av denne tiden. De blir brukt altså, men det må jo være måte på. Men jeg ønsker jo å kunne fortsette å strikke og er ikke så lysten på å strikke for salg. Det finnes kanskje ikke et tak på hvor mange gensere et menneske kan ha?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 13:13   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Jeg tror svaret henger sammen med "hvor stort klesskap kan man ha?"

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 13:15   #3
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Jeg er så misunnelig! Jeg kan ikke strikke, men elsker ullgensere, så mitt svar ville nok ha vært "ikke nok".

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 13:17   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Klesskapet har noe å si da. For min del kan jeg ha nøyaktig så mange strikkegensere som folk gidder strikke til meg. Akkurat nå er det to og den ene må repareres.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 13:45   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Jeg har begynt å strikke en del sokker. De blir mer slitt og bør byttes ut, og er også ypperlige gaver.

Sleng deg på Sokkegøy 2021 på facebook, og så strikker man sammen med noen andre. (Har jeg nevnt at jeg er ganske sosialt anlagt? )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 13:50   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Jeg er kjempemisunnelig. Hadde jeg strikket gensere i stor utstrekning hadde jeg tenkt at jeg kunne hatt så mange som jeg hadde plass til og brukte med rimelige mellomrom.

Jeg kan foreslå en genser du kan strikke og sende til meg?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 13:52   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Jeg tenker det samme som banana. Du må gjerne donere en til meg, jeg tør ikke strikke til meg selv før det jeg strikker til babyen blir mindre stygt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 14:12   #8
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har begynt å strikke en del sokker. De blir mer slitt og bør byttes ut, og er også ypperlige gaver.

Sleng deg på Sokkegøy 2021 på facebook, og så strikker man sammen med noen andre. (Har jeg nevnt at jeg er ganske sosialt anlagt? )

Sokker har liksom aldri blitt "min" greie, man må strikke to liksom, det er det som er det verste med å strikke genser også forresten, man må strikke to ermer.

Jeg har bestilt garn og oppskrift til disse da, det er noe annet en genser:

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 14:13   #9
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg er kjempemisunnelig. Hadde jeg strikket gensere i stor utstrekning hadde jeg tenkt at jeg kunne hatt så mange som jeg hadde plass til og brukte med rimelige mellomrom.

Jeg kan foreslå en genser du kan strikke og sende til meg?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tenker det samme som banana. Du må gjerne donere en til meg, jeg tør ikke strikke til meg selv før det jeg strikker til babyen blir mindre stygt.

Er liksom så redd for å bomme på passform, størrelse og forventing. Er vel derfor jeg bare strikker til våre egne klesskap. Selv om jeg tror jeg er en grei strikker altså.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 14:23   #10
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.235
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Jeg har stilt meg spørsmålet om hvor mange ullvotter jeg egentlig trenger.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 14:43   #11
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Er liksom så redd for å bomme på passform, størrelse og forventing. Er vel derfor jeg bare strikker til våre egne klesskap. Selv om jeg tror jeg er en grei strikker altså.

Det skjønner jeg kjempegodt, det hadde jeg og vært. Løsningen er å strikke noe "til deg selv" også legge det ut her med mål etterpå og se om noen vil kjøpe det. En genser med fin farge og mønster, rundfelling og som er 107 cm rundt brystet hadde jeg glatt kjøpt. :-)

(Denne er så fin https://www.ravelry.com/projects/ein...mfrost-sweater og jeg hadde blitt utrolig lykkelig om noen plutselig hadde den til salgs i min størrelse og i sånn petrol-farge.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 14:48   #12
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Har litt av samme utfordring. Så tenker at man kan ha så mange man har plass til i skapet!

Noen av genserne har blitt for store for meg, men jeg får meg ikke til å legge de ut for salg, de er jo ikke perfekt strikket.

De som har blitt for store strikker jeg nå i mindre versjoner, så nå har jeg dobbelt opp av noen og.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 14:50   #13
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Det begynner å bli fullt i skapet mitt. Jeg vurderer å rekke opp et par gensere og strikke en annen modell.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 14:55   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Her tror jeg svaret er det samme for gitarer: En til.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 15:19   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Er det noe man kan unne seg nå er et vel fine ting å bruke tid på som gir fine ting man kan bruke.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 15:32   #16
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Jeg hadde en opprydding for noen år siden og solgte et par strikkegensere/jakker. De var stort sett en del brukt og håndstrikken min er aldri perfekt, så jeg solgte dem billig, dvs stort sett til langt under garnkostnaden. Men jeg syntes det var en fin løsning, så kunne jeg strikke meg noe nytt med god samvittighet.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 15:48   #17
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg hadde en opprydding for noen år siden og solgte et par strikkegensere/jakker. De var stort sett en del brukt og håndstrikken min er aldri perfekt, så jeg solgte dem billig, dvs stort sett til langt under garnkostnaden. Men jeg syntes det var en fin løsning, så kunne jeg strikke meg noe nytt med god samvittighet.

Ja, det var en fin løsning.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 15:56   #18
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Mange. Veldig mange.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 15:59   #19
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.778
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Det er samme svar som på spørsmålet: "Hvor lang er en strikk?"

En jeg kjenner loddet ut genser på Facebook som en sånn fredags-hygge. De som ville ha den, og kunne komme og hente selv hvis de vant, kunne si ja, takk! i kommentarfeltet, og så trakk hun den heldig vinner. Var litt gøy.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 16:02   #20
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange strikkegensere kan et menneske ha?

Det har seg jo sånn at mine favoritter når det gjelder garn ikke er gratis heller så det begynner jo å bli et dyrt klesskap.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no