Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-21, 20:33   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Jeg har en afrikansk kurv som jeg bruker til frukt, og til tross for at den har lama-giraffer på seg så er det fullstendig ubrukelig. Den tipper lett om den har mer enn fire epler i seg, og om jeg greier å stable mer oppi så mugner det i bunn fortere enn svint.

Egentlig liker jeg de hengekurvene, men siden jeg er et knøtt fungerer det dårlig når det er 270 cm under taket.

På Finn ligger det mange av de i metall fra Alessi (skulle tro det bare var de som lagde fruktkurver!) i ulik utforming, men jeg vet ikke. Egentlig liker jeg jappe-estetikken til Alessi, men da må de fungere helt utmerket. Det er det jo ikke alltid Alessi gjør.

Har du en fruktkurv du vil skryte av? Evt. tipse meg om en som ser fantastisk ut? Må ha plass til minst 6 epler, tre appelsiner og et par pærer. Og kanskje en mango.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 20:36   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Jeg bruker gjerne bare en skål, men etasjefat (fra IKEA feks) er favoritten. Da slipper eplene å dele plass med fruktene som ikke er venn med eplene. En etasje for eplene, to etasjer for eplenektarar.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 20:46   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Det var et godt poeng. Jeg har ikke tenkt på at det kanskje er eplenes feil at sitrusen blir dårlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 20:46   #4
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Jeg synes frukten holder seg mye bedre i kjøleskapet enn stående på bordet, men tenker likevel at en sånn hengekurv kan du vel ha uansett takhøyde. Du kan bruke tynn kjetting eller sisaltau ned fra taket, også henger du hengekurven i den

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 21:08   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Jeg har et fat fra 1950 fra Bjørre keramikk som bestefar har dekorert. Oldefaren min var en av de to som drev verkstedet, og bestefar jobbet der som dekoratør. Det er så kjekt å ha ting som er unike, og har en historie.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20210321-200413_compress35.jpg (248,0 KB, 36 visninger)
__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 21:10   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Det er jo ikke noe man får kjøpt hvor som helst da. Men det dukker opp ting på Finni i ny og ne.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 22:47   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Bruker en sånn metall fra Alessi som jeg fikk i gave for over 20 år siden. Funker bra den, men all frukt blir jo dårlig om den står for lenge.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 22:54   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Tenk at lamagiraffene ikke gjorde susen.

Mine hengekurver funker utmerket og de henger altså da i sånn ekstra kjetting fra taket. Så kan du ha en i din høyde og Høvdingen og Hiawatha få ha sine ting i sin høyde.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 00:07   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Jeg er redd den vil være nødt til å henge så lavt at de to gigantene jeg bor med kommer til å klage ustanselig om at den er i veien for dem.

Veldig skuffet over lamagiraffene.

Nydelig fat, frukt! Så fint å ha noe med en sånn historie bak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 00:15   #10
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Jeg har en sånn vid, lav kjele fra Catherineholm (rødoransje med hvit lotus) som jeg oftest bruker, men bytter litt på den og noen andre fat.
Har også sånne brødkurver i stål fra Erik Bagger. Og et rosa bestemorfat. Og et serveringsfat i grønn Sissel fra Figgjo. Og. Og. Og.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 00:19   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Jeg har også hengekurver (3 etg) men der har jeg mer sånt som brukes i mat og holder seg litt, som løk, hvitløk m.m. Frukt har jeg gjerne på bordet i en dreiet trebolle som svigerfar har laget. :hjelpsom:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 00:32   #12
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Jeg har et etasjefat fra koziol, som er perfekt. Epler på et nivå, sitrus på et annet, og bananer på et tredje. I tillegg bruker jeg et brødkurv i metall noen ganger.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 11:39   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Problemer er nok egentlig ikke at jeg mangler boller, fat og kurver, men at jeg hele tiden er på jakt etter den perfekte.

Vi har en diger kjøkkenøy der vi pleier å ha en bolle frukt stående til en hver tid. Det går mye epler her i huset, og litt annen frukt. Problemet er nok at den kjøkkenøya blir oppsamlingssted for veldig mye greier, så hadde vært fint med en løsning som funka, uten at jeg måtte fordele frukten utover flere boller og fat.

Jeg tittet litt på disse to hylle/kurv-sakene som kanskje kan funke.


__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 12:04   #14
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Vi har en firkantet blå plastfat fra Ikea vi har brukt til dette i flere år. Det går veldig bra med den, men tar en del plass. Etasjefat var en interessant ide. Om jeg bytter, må det være plass til melon - jeg har en canteloupe til modning halve uka.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 12:08   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Fruktsegregering har bidratt til påtagelig lavere matsvinn her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 12:09   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fruktsegregering har bidratt til påtagelig lavere matsvinn her.

Ja, det er et veldig godt poeng.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 12:10   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Hjelper det med etasjefat, da? Vil ikke etylengassen gasse rundt likevel?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 13:50   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hjelper det med etasjefat, da? Vil ikke etylengassen gasse rundt likevel?

Min tanke og - jeg synes epler ser ut til å ha dårlig utstrålig. Bananer må jo ligge omtrent i et annet rom for å ikke bli dårlige....

Synes for øvrig etasjefatet var kjempefint - og tenker at om det ikke funker til frukt, så det være nydelig å kunne servere lunsj med etc.

Den med tre kurver var og fin, men jeg lurer på om det vil bli trangt for en mannehånd å hente ut noe som ligger i nederste eller midterste kurv?

Selv har jeg frukt i en trådkurv i sort stål - vet ikke om jeg anbefaler det - og kjenner på ønsket om en hengekurv selv......*lett påvirkelig*

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 15:39   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velfungerende fruktkurv/bolle/fat?

Man kan vel egentlig bruke hva som helst, så lenge eplene plasseres i en egen beholder/skål/kurv e.l. i et annet rom i en annen etasje fortrinnsvis i en annen boenhet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no