Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jakke til våren

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-21, 10:37   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jakke til våren

Innser at jeg trenger en sprekere jakke til våren. Kan ikke gå i skalljakke i solskinn synes jeg.

Hva bruker dere?

Ser flere som har Twenty four anorakker. Er det praktisk? Andre tips?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 10:46   #2
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jakke til våren

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Innser at jeg trenger en sprekere jakke til våren. Kan ikke gå i skalljakke i solskinn synes jeg.

Hva bruker dere?

Ser flere som har Twenty four anorakker. Er det praktisk? Andre tips?

Jeg har brukt datteren sin twenty four-jakke flere ganger den siste måneden, trodde jeg ikke ville like den siden hun har den varianten man tar over hodet, men den sitter veldig fint på. Vurderer å kjøpe min egen i en annen farge. Ellers er jeg glad i dongerijakke, men da må det være litt varmere. Ofte klarer jeg meg med cardigan eller gensere i ull også, om det ikke er regn. Ellers er det vel de skjortejakkene som er i skuddet nå, den eldste datteren min har tre, og jeg vurderer faktisk å kjøpe en sånn en, siden jeg ofte bruker hennes. Enkel å slenge på når jeg skal ut en tur.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 11:26   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jakke til våren

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Jeg har brukt datteren sin twenty four-jakke flere ganger den siste måneden, trodde jeg ikke ville like den siden hun har den varianten man tar over hodet, men den sitter veldig fint på. Vurderer å kjøpe min egen i en annen farge. Ellers er jeg glad i dongerijakke, men da må det være litt varmere. Ofte klarer jeg meg med cardigan eller gensere i ull også, om det ikke er regn. Ellers er det vel de skjortejakkene som er i skuddet nå, den eldste datteren min har tre, og jeg vurderer faktisk å kjøpe en sånn en, siden jeg ofte bruker hennes. Enkel å slenge på når jeg skal ut en tur.

Det er det med å ta den over hodet jeg også lurer på. Kanskje jeg må gå i butikk og prøve rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 12:58   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jakke til våren

Jeg synes twentyfour er oppskrytt, den puster dårlig rett og slett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 13:37   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakke til våren

Jeg bruker dongerijakke. Og har heller ull under og skjerf i halsen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 13:55   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jakke til våren

Jeg bruker en kort denimjakke, en bomberjakke og en militærgrønn halvlang sak i bombull. Men den jeg bruker mest er en fra Didriksons som heter Annema. Den er mer sporty da.
Skulle jeg kjøpt noe nå hadde det nok blitt en av de rutete skjortejakkene som det er så mye av i butikkene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 14:35   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jakke til våren

Jeg har anorakk fra Twentyfour, og den er best når det er litt kaldt og vind. Brukte den på tur i går, og med ulltrøye under blir det for varmt og klamt. I sol vil jeg ha noe lettere. Softshell er deilig. Har en tynn softshelljakke fra Kari Traa som er deilig på mildere dager med sol.

Skal jeg ikke på tur har jeg denne korte trench-coaten fra Soaked in Luxury, kjøpt på halv pris. Den er deilig hele sommeren, og litt oversized så det er god plass til ull under om det er litt kjølig.

https://www.companys.no/soaked-in-lu...ptions=3587640

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 14:49   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jakke til våren

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har anorakk fra Twentyfour, og den er best når det er litt kaldt og vind. Brukte den på tur i går, og med ulltrøye under blir det for varmt og klamt. I sol vil jeg ha noe lettere. Softshell er deilig. Har en tynn softshelljakke fra Kari Traa som er deilig på mildere dager med sol.

Skal jeg ikke på tur har jeg denne korte trench-coaten fra Soaked in Luxury, kjøpt på halv pris. Den er deilig hele sommeren, og litt oversized så det er god plass til ull under om det er litt kjølig.

https://www.companys.no/soaked-in-lu...ptions=3587640

Den var fin!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 15:13   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakke til våren

Jeg synes ikke Twentyfour-plaggene fungerer så bra. De er tette og klamme. De er typisk sånne influenser-hype-greier synes jeg. (Og de bruker mye influencerreklame hos influencere med litt lemfeldige holdninger til reklamemerking, så jeg velger dem bort også av den grunnen.)

Er du på jakt etter en allround-jakke? Turjakke?

Akkurat nå bruker jeg en sikkert ti år gammel anorakk fra Amundsen når jeg er på tur. Jeg ser at prisene er ganske stive, men jeg har altså hatt min i en årrekke, og den ser helt ny ut fortsatt.

Til jobb/ut i butikken etc. bruker jeg enten en kort, tynn ullkåpe eller en dressjakke i ull.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 15:16   #10
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Jakke til våren

Hva med en vårjakke fra Didriksons? Jeg bruker en uforet modell jeg ikke fant her.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 15:25   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakke til våren

Både Didriksons og Kari Traa ha mye fint yttertøy.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 15:32   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakke til våren

Jeg bruker mest en lett, ravgul bomullsparkas jeg har kjøpt på vanlig klesbutikk (Lindex var det vel) og en litt lang jakke i kraftig naturhvitt jeansstoff fra Karen by Simonsen, kjøpt på Companys.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 17:29   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jakke til våren

Bruker litt forskjellig jeg.
Anorakk fra twentyfour til sitt bruk.
Skalljakke fra Bergans Cecilie skog kolleksjon
Skinnjakke
Teddyjakke fra Johaug
Parkas fra Johaug
Og en lett dunjakke fra Ubr.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 17:44   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jakke til våren

Bruker tynn dunjakke, og har en lang og en kort trenchcoat. Og en ulljakke/lang dressjakke.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-21, 00:06   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jakke til våren

Jeg tenker vel å bruke den til/fra jobb (sjefen vil nok ha meg bort fra hjemmekontor snart), for å handle osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-21, 00:21   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakke til våren

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg bruker dongerijakke. Og har heller ull under og skjerf i halsen.

Jeg elsker dongerijakka mi, men den er nokså tynn, og den er temmelig kroppsnær og litt innsvingt. Og kort. Så den funker best til sommerdager, og jeg bruker den åpen. Synes de fleste dongerijakker ser slik ut?

Har også anorakk fra Twentyfour, forresten. Liker den godt til tur, men bruker den ikke som hverdagsjakke. Skallbuksen derfra elsker jeg, btw. Men jakka er altså turjakke. Det kan være irriterende med anorakk når jeg blir varm, luftemuligheter til tross. Men jeg synes ikke den puster spesielt dårlig. Når det er sagt, er vel disse skallklærne mest som vinterklær å regne her hvor jeg bor.

Jeg har også en knallgul jakke fra Only/Vero Moda, og den er helt herlig bortsett fra at lommene er så grunne at mobilen ramler ut. Så den er i praksis ubrukelig. (Jakka er litt for sporty til å bruke veske til, synes jeg.)

En av jakkene jeg bruker mest er en kort, tynn dunjakke. Har forresten to slike.

Så har jeg parkas fra Didrikson, den er grei å ha, men ikke så vårlig, kanskje.

Har også kort ullkåpe fra Aleksander. Kjempefin. Men litt lomme-issues der også.

Har egentlig ingen perfekt jakke. Ofte ender jeg med å bruke Houdinifleecen når jeg skal i butikken...


Sist redigert av Hyacinth : 01-04-21 kl 00:32.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no