Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-21, 14:28   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Jeg skulle gjerne hatt noe bak koketoppen på kjøkkenet, en enklest mulig løsning. Vet at IKEA har veggplater som er ment til dette: ( https://www.ikea.com/no/no/cat/veggp...laminat-46473/ ) men vi bor for langt unna og ville helst hatt det NÅ.

Har for eksempel OBS bygg og Megaflis i nærheten, men jeg klarer ikke å finne det jeg leter etter på nettsidene. Heter det noe annet?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-21, 14:34   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Svarer meg selv. Fant det jeg lette etter ved bare å søke på "plate".

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-21, 16:10   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Fant du noe fint eller praktisk?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-21, 16:51   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Njaei. Tror vi lander på de fra ikea, bestiller hjem. Koster ikke så mye i frakt, bare 49. Det er jo ikke voldsom kvalitet, men vil løfte kjøkkenet. Har hatt en tidligere, som aldri ble festet, så vi skal gjøre det litt mer ordentlig nå, pluss ha over hele den ene veggen og ikke bare bak koketoppen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-21, 17:57   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Vi har alloc et sted og Fibo et annet. Fibo er litt tykkere enn alloc.

https://www.megaflis.no/panel/kjokkenplater

https://www.byggmakker.no/kjokken/kjokkenplater/

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-21, 18:04   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

På en hytte har vi pleksiglass som vi på baksiden har malt i samme farge som kjøkkenskapene. Pleksiglass kjøpt på Biltema. Billig og fungerer til vi bestemmer oss for hva vi skal gjøre (f.eks. ha glass hele veien.)

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-21, 21:37   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Vi kjøpte en glassplate fra Megaflis som vi limte på. Men obs på anmeldelsene på nett, det er noen fallgruver hvor limet synes gjennom. Så greit ut med vår, var obs og nøye med påføring.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-21, 22:58   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Dette ser enklere ut enn å sette ppp fliser. Tror jeg må undersøke farger som kan passe hos oss.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-21, 23:38   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Vi har glassplate, festet med skruer. Montert av glassmester. Husk på silikon rundt, ellers kan det renne gørr ned på baksiden. Ikke spør meg hvordan jeg vet det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 14:37   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Dette kan jeg tenke meg på hytta. Det har vi mdf panel over benken, og det bør gjøre noe med. Jeg lurer litt på om det enkleste er å male med maling som tåler sprut, vann og skitt, men kanskje slike plater kan være vel så greit og i tillegg endre uttrykket noe? Det er flott som det er altså, men er åpen for annet.

Det jeg studier litt over er at det står at veggen må være helt rett/plan. Dvs at panel utgår? Og så lurer jeg på om det er mulig å kun bruke lister og ikke lime på platene? Skulle vi ønske å endre på ting så må vi jo fjerne hele panelet etterpå...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 15:00   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Tusen takk for alle svar.

Jeg hadde egentlig bestemt meg i går, men så sa mannen noe ekstremt lurt: "kan det være en idé å tenke over det i mer enn 2 minutter før vi bestiller?" så jeg har tenkt og tenkt. Og lest svarene deres, sett mer på nettbutikkene og tenkt litt igjen. Jeg skal vise gubben noen flere alternativer i kveld og ta litt hensyn til at det er han som må gjøre jobben. Vi er iallfall enige om at vi bør gjøre noe, så vi er egentlig et godt stykke på vei allerede der.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 15:06   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Vi endte på alloc kitchenboard fra Megaflis. Hadde mange alternativer før det vi var innom og også haddehjemme for testing.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 15:22   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Ja, de er høyt oppe på lista over hva jeg tenker å presentere for mannen som alternativ.

Liker godt denne:

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 18:51   #14
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Vi har plexiglass bestilt på mål og med egne feste/skruer som gjør at det er enkelt å ta de ned om det trengs å vaskes. Vi har det samme også i sprutsonen ved vasken.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 20:03   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Har bestilt de jeg viste sist her, satser på å hente på tirsdag. Gleder meg til resultatet!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 22:08   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Ville helst hatt fra glassmester og at glassmester monterte, men det var 14 dagers bestillingstid og det måtte bli klart over helga pga utleie, det var derfor vi tok til takke med Megaflis-glass.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 23:01   #17
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Moren min har kjøpt sånne Kitchenboards. Veldig fint!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-21, 11:57   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.345
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Hvor tynt er alloc?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-21, 12:09   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

1-2 mm vil jeg gjette. Vi er i gang i dag men det går ikke like fort som jeg hadde sett for meg. Nå på rundtur for å finne hjørnelister.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-21, 12:40   #20
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe til å ha på veggen bak koketoppen

Ser nå at det står 2 mm.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no