Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo på jobb?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-07, 13:31   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Lavkarbo på jobb?

I kveld begynner jeg på jobb igjen,og må tilbake til matpakkelivet mitt.

Har alltid hatt 2 skiver brød med ost med meg på jobb, og et eple eller noe annen frukt.

Hva pokker skal jeg finne på nå ?

Hva har dere andre matpakkefolk med på jobben ?

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 13:41   #2
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo på jobb?

Er heldig og har kantine her med salatbar og ofte omelett, suppe og annan varm mat.

Eg ville tatt med:
salat og dressing i ein eigen boks.
Rester av middag.
Kyllingbitar med tomat / agurk m.m..
Ost og skinkebitar med tomater og dressing.
Gulrøtter, brokkolibukettar med dip.
Kalde kokte egg med røykt laks / spekemat.
Kald omelett
Roastbiff med sprøstekt løk, remulade, tomater og agurk.
Resten av frokostpannekakene
Cottage cheese med fruktbitar oppi (dersom du tillett deg sjølv å ete frukt)

Og litt meir knask i form av nøtter, frø og mandler. Kidneybønner er også godt i salat forresten. Og ein bit med sånn lavkarbo knekkebrød-greie dersom du syns det er rart å vere utan brødmat

tja.. Blir som matpakkane til snuppa vår det der. Ho er snart fire år; og dei andre ungane er misunnlige på matpakken hennar

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 13:44   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.814
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på jobb?

DEtte skrev en bruker på et annet forum til meg da jeg hadde samme spørsmål:

Lager som oftest matpakke. I dag laga jeg eggerøre og så skar jeg opp endel røykalaks, tomat og agurk ved siden av og en Rugsprø på toppen. Har en matboks som har plass til en mindre boks inni slik at grønnsakene ikke flyter utover alt.

Andre dager har jeg kjøpt salat i kantina hvor jeg blander selv og hopper over krutongene, pastaen og maisen, eller hatt med matpakke med Fedonbrød og masse pålegg og grønnsaker. Har kjøleskap på jobben, så matpakka holder seg kald. Jeg har tilgang til frukt på jobben, så jeg pleier å ha med noen nøtter i en boks og spise sammen med frukta som mellommåltid en liten time før jeg drar hjem.


Jeg begynner på jobb på torsdag og får samme dilemma. Har kjøpt inn pakkevis med Fiber plus fra Wasa...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 18:35   #4
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo på jobb?

Jeg lager salat med tunfisk/makrell, hardkokt egg, paprika, ostebiter, tomat og majones. Til mellommåltid tar jeg med et eple eller en gulrot + skinke.

Middagsrester går også an.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 20:06   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo på jobb?

En boks med tunfisk, og salat. Kokte egg og salat. Kald bondeomelett. Proteinshake (kjedelig, men greit å ha som nødløsning). Rugsprø og smøreost. Mandler i skuffen som mellommat/knask dersom sulten skulle melde seg, slik at ikke nærmeste bakeri blir alternativet til å være sulten.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 20:36   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.139
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo på jobb?

Heldigvis har vi mikrobølgeovn! Jeg tar med middagsrester, salat, eller kjøper f.eks en kylling og spiser en halv en per dag. Har med omelett av og til også. Tar gjerne mot tips jeg og, vi har heldigvis Mega/Meny relativt nære også, så der har de jo koteletter og masse annet stekt og grillet som er varmt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no