Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

MacBook, hva se etter?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-23, 09:51   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MacBook, hva se etter?

Det vurderes å spleise på MacBook til vårens konfirmant. Det er lenge siden jeg har kjøpt slikt selv (har da arbeidsgiver til slikt!) og jeg er litt bakpå. Er det noen med oppdatert kunnskap som kan hjelpe meg med å synse?

Det må nok bli en Air, det er tvilsom at det er behov for noe mer. Det er litt videoredigering i tillegg til streaming, tekstbehandling og surfing, men ikke nok til at det skal være noe problem med Air.

Hvor mange RAM bør vi gå for? Hva annet bør vi se etter?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 10:01   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook, hva se etter?

Om man skal redigere video, så lønner det seg muligens med den nyeste, med M2 chip. Den skal være bedre på grafikk, og har bittelitt større skjerm. Den eldre, med M1 chip, er vel noen tusen billigere, vel og merke, og gjør sikkert jobben helt greit.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 10:16   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook, hva se etter?

Mest mulig RAM er min erfaring. Min gamle Mac sleit med det på slutten. Jeg fikk hele tiden melding om at det var for lite minne. Jeg mener jeg har 8 RAM i den nye.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 17:56   #4
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: MacBook, hva se etter?

For å si det rett ut - det økonomien tillater, som vanlig.
Mer realistisk 512gb HD og 16gb ram med mindre det skal drives med veldig tunge programmer.

Det er forskjeller på m1 og m2 prosessor men tenk fremover også.

Skal det redigeres film og bilder, så er de programmene tyngre og burde få ha en m2 prosesser med godt med ram.

Operativ systemene blir også tyngre.


Jeg har en Intel prosessor nå, den sliter litt så det dukker nok opp m1/2 her også men jeg redigere ikke film osv så behovet er ikke m2 men kan jeg samle sammen 2000 på det tidspunkter så blir der m2.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no