Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jordens barn

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-11, 00:58   #21
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jordens barn

2003, ja - mintes at jeg var barnløs da den forrige boka kom. Da lå jeg nemlig i ett døgn i strekk og pløyde gjennom den.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 01:16   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordens barn

Der ser man! Den som kom i 2003 har jeg ikke heller lest.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 06:44   #23
Svanhild
Aktiv
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
Innlegg: 135
Svanhild er litt kul
Standard

Sv: Jordens barn

Tusen takk for opplysninga Har forhåndsbestilt boka, og gleder meg til den kommer

Svanhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 09:17   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordens barn

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jupp. Norsk utgivelse i -85. På originalspråket i 1980.

Ikke den forrige, men den første.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 18:36   #25
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jordens barn

Se intervju med Jean M Auel i bokprogrammet (NRK1) denne uken. Programmet ble sendt i går men finnes på nett tv og går i reprise søndag NRK1 kl 18.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 19:52   #26
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordens barn

Er kommen halvveis i boka og dei har delt veldig lite gleder så langt
Føler litt på at denne boka er litt annleis enn dei andre. Denne er meir informerande enn kva dei andre har vert.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 20:39   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordens barn

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men bøkene blir virkelig dårligere og dårligere. Mye "copy and paste" på Gledene etterhvert.

Ja, jeg falt av halvveis ca, synes det ble veldig vulgært etterhvert. Nå er jeg ganske prippen, men dog..

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:23   #28
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jordens barn

Nå har jeg lest ferdig boka, og jeg synes det var en slett avslutning. Bøkene ble virkelig dårligere og dårligere, og dette var ikke begynnelsen verdig. Jeg hadde forventet meg mye mer indre utvikling, og i stedet ble det oppramsing av huler, beskrivelser av landskap og mange, mange uviktige navn. På slutten skjedde det mye som slett ikke var i samsvar med den moral og etikk enkelte personer har, og jeg er skuffet. Ville hun bare ha den ferdig før hun ble for gammel?

  Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 20:31   #29
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordens barn

Jeg er halvveis omtrent. Enig med innlegget over som sier at det blir mye oppramsing av huler og navn, beskrivelser av landskap og mange, mange uviktige navn. De få interessante hendelsene og beskrivelsene av hvordan livet kan ha artet seg på den tiden kunne med fordel vært samlet i en bok på 1/3 av størrelsen, og hvis man må ha med så mange navn hadde et stamtre for illustrasjon vært på sin plass. Bedre og mer detaljert kart hadde heller ikke skadet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no