Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-11, 12:35   #1
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Jeg klarer ikke lese noe særlig for tiden, men må likevel ha en ventebok. Jeg likte "Gutten i graven ved siden av" godt, ønsker meg bøker i samme sjanger. Siden lesetempoet er lavt, må boken være kort, men oppløftende. Jeg leser bare norsk (oversettelser går fint).

Forslag?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 12:55   #2
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

"Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna. Ganske så morsom, selv om tittelen kan synes noe annet.

http://www.nrk.no/nyheter/kultur/litteratur/1.3360493

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:09   #3
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Jeg har lest alle Arto-bøkene, liker de godt!

Flere forslag?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:48   #4
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Jeg leste akkurat "Under bordet" av Heidi Linde. Anbefales som lettlest og morsom.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 15:58   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Jeg er nettopp ferdig med Barnepiken av Kathryn Stockett. Den var kjempefin, spennende og med godt driv.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:23   #6
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg er nettopp ferdig med Barnepiken av Kathryn Stockett. Den var kjempefin, spennende og med godt driv.

Er ikke det en eviglang bok?

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Jeg leste akkurat "Under bordet" av Heidi Linde. Anbefales som lettlest og morsom.

Har lest den og det holder med en gang.

Har funnet Ambjørnsen: "INNOCENTIA PARK", tenker det er passende litteratur for meg for tiden. Tar gjerne imot flere tips.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:26   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Er ikke det en eviglang bok?

Den er jo tjukk, men når man kommer i gang med den så er man evig takknemlig for at det er såpass. Den er fantastisk. Den er veldig spennende, med et godt driv.

Jeg anbefaler også Damenes Detektivbyrå #1-serien. Lettleste tynne bøker som gjør at man har lyst til å flytte til Botswana umiddelbart. Og det er ikke krim, selv om det kan høres sånn ut i farten.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:27   #8
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Potensgiverne har jeg hørt er lettlest og morsom.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:22   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

En rekke avbrutte forsøk av Selma Lønning Aarø passer til beskrivelsen. Kort og morsom.

En annen lettlest og fin bok er The curious incident with the dog in the night-time av Mark Haddon. Noe av det beste jeg har lest!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:43   #10
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Den er jo tjukk, men når man kommer i gang med den så er man evig takknemlig for at det er såpass. Den er fantastisk. Den er veldig spennende, med et godt driv.

Jeg anbefaler også Damenes Detektivbyrå #1-serien. Lettleste tynne bøker som gjør at man har lyst til å flytte til Botswana umiddelbart. Og det er ikke krim, selv om det kan høres sånn ut i farten.

Damenes detektivbyrå har jeg lest en av og trenger enda lenger pause før neste bok. Den første boken du anbefaler må jeg tenke på en stund og lese meg opp før jeg setter igang med. Er for tiden lettskremt når det kommer til tykke bøker.

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Potensgiverne har jeg hørt er lettlest og morsom.

Hæ?



Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

En rekke avbrutte forsøk av Selma Lønning Aarø passer til beskrivelsen. Kort og morsom.

En annen lettlest og fin bok er The curious incident with the dog in the night-time av Mark Haddon. Noe av det beste jeg har lest!

Den første boken skal jeg huske på. MH-boka har jeg lest.

Takk for tips!!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:53   #11
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hæ?

Du spurte etter lettleste og morsomme bøker? Jeg anbefaler boka Potensgiverne.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:17   #12
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Du spurte etter lettleste og morsomme bøker? Jeg anbefaler boka Potensgiverne.

Hehe.. skal sjekke den ut!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:45   #13
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Slumdog millionaire/Q&A/Gutten som hadde svar på alt - Vikas Swarup
Boka bak filmen, utrolig fin bok.

Kajsa Ingemarsson: Små sitroner gule

Og selv om Maria Parr: Tonje Glimmerdal er ei barnebok så er den morsom og sjarmerende. Beste boka jeg har lest i år.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 11:13   #14
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hehe.. skal sjekke den ut!

Kan nok misforståes sjangeren ja.. Handler om 2 gamle søstre som får en kjekk eldre nabo, visstnok.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 11:15   #15
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg lettleste, morsomme eller fine bøker

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Potensgiverne har jeg hørt er lettlest og morsom.


Skulle til å anbefale den. Absolutt lettlest ja, en søt og morsom liten bok.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no