Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullpysj

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-08, 12:10   #21
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Tusen takk alle sammen!

Har sett Janus sin før, men den synes jeg er for tynn. Vil ha de tykke og gode ullfrottepysjene, jeg...

Vet Nøstebarn sine er små i str, men hvordan er det med Bånsull sine?

Jeg synes Båndsull sine også er litt små i størrelsen. Vi bruker dem nå, men str. 86 begynner å bli for liten til minstemann min, som nå skal begynne å bruke str. 86 i klær, og da har pysjen vært passe siden september. Ville i alle fall kjøpt størrelsen større enn ungen bruker i klær. Vi har pysj med fot, om du kjøper uten fot så kan du helt sikkert ha den to størrelser større, for det er godt ribbestrikket kant på armer og bein som kan brettes opp.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 14:59   #22
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ullpysj

Vi har Nøstebarn sin lekedrakt som ullpysj til minstemann. Den er stor i størrelsen og har ikke blitt hverken slarkete eller slitt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 17:35   #23
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullpysj

Jeg har funnet limegrønt ullundertøy, veldig tøft.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:01   #24
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er lekedrakten dere bruker som pysj da?

Jeg ønsker meg grønne ullklær . Har bare sett det i krinkelull til nå - foruten hos Nøstebarn. Det må da være et marked for grønt??

Devold har grønt ulltøy. Se bla. her: http://www.lilledu.no/products/plone..._ullunderklaer

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:12   #25
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Devold har grønt ulltøy. Se bla. her: http://www.lilledu.no/products/plone..._ullunderklaer

Men bare opp til 92 på denne siden iallefall. Har ikke sett det merket andre steder? Trenger fra 110 og oppover

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:13   #26
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullpysj

Vi bruker Janus og Joha.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:42   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Janus sine! Myke, deilige, veldig god kvalitet. Nøstebarn kan du få billig for min del.

Presiserer: Nøstebarn er for lite idiotsikker ang. vask, tror jeg. De jeg har hatt har endt som tovede, stive greier. Janus sine har tålt både det ene og det andre. Og så liker jeg at de er så tynne og myke, og ikke nupper i det hele tatt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:44   #28
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ullpysj

Janus sin på sommaren,nøstebarn på vinteren

  Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:46   #29
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ullpysj

Om man vasker nøstebarn sin for hand blir den ikkje slarkete. Ikkje vår i hvertfall og vi har brukt den kvar dag i 6 mnd snart. Vasker den veldig sjelden, kanskje 2-3 gangar sidan vi kjøpte den.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:51   #30
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Devold har grønt ulltøy. Se bla. her: http://www.lilledu.no/products/plone..._ullunderklaer

Ikke ull på innsiden

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:39   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ullpysj

Nøstebarn og Bånsull. Og Helios og Englebarn.
Alle de har ubehandlet ull som vi sverger til, Janus er plastull.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 00:22   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Ullpysj

Ubehandlet sjmubehandlet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 01:31   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Om man vasker nøstebarn sin for hand blir den ikkje slarkete.

Det er ikke min erfaring. Frøknas pysj ble omtrent dobbelt så vid i halsen, og den ble bare vasket for hånd.

Sitat:

Ikkje vår i hvertfall og vi har brukt den kvar dag i 6 mnd snart. Vasker den veldig sjelden, kanskje 2-3 gangar sidan vi kjøpte den.

Unnkyld meg, men … Urk!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 08:04   #34
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ubehandlet sjmubehandlet.

Jeg liker å gamble med sønnen min, og har gått til innkjøp av behandlet ull. Den holder seg fin vask etter vask, og enn så lenge ser gutten ut til å ha det bra.

Storesøster har et par deilige plagg fra nøstebarn + at vi har en del sokker derfra. Vi har vasket dem forsiktig for hånd, men allerede etter en ukes bruk er plaggene temmelig lurvete.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 08:51   #35
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Ullpysj

Trikset er vel heller å faktisk vaske det i maskinen, hvis man har en relativt ny en med godt ullprogram, 30 grader/kaldt og ullvugge. Plaggene får nemlig bedre fasong bla. av å vaskes i maskinen. Jeg tar Nøstebarn-plaggene der, fordi jeg vet de ikke tar skade av det. Vi har alltid brukt Nøstebarn og annen ubehandlet ull, utelukkende det, i over 4 år, og har til gode å ødelegge et plagg.

Jeg synes det er glimrende å slippe å ta på ungen plast og giftstoffer fra plastullen, særlig mot huden, men generelt og

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:03   #36
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullpysj

Tåler nøstebarn maskinvask? Jeg har hørt begge deler nemlig. Men det avhenger kanskje av maskinen?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:09   #37
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ullpysj

: peker opp:
Som jeg skrev så avhenger det av maskinen, men med en relativt ny en med godt, skånsomt ullprogram og ullvugge, og 30 grader/kaldt vann går det greit.
Det som dreper ullfibrene er varme og bevegelse sammen.
Man kan jo koke ammeinnlegg i ubehandlet ull foreks. så lenge man har de oppi kjelen i kaldt vann, lar det være oppi der hele veien gjennom oppvarming, koking, også nedkjøling til de er helt kalde igjen. Men man må ikke røre, for å si det slik
Så det viktigste nesten er at de ikke sentrifugeres, men vugges av ullvuggen.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:16   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Ullpysj

Hva mener der med "plast" og "gift" egentlig?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:17   #39
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

: peker opp:
Som jeg skrev så avhenger det av maskinen, men med en relativt ny en med godt, skånsomt ullprogram og ullvugge, og 30 grader/kaldt vann går det greit.
Det som dreper ullfibrene er varme og bevegelse sammen.
Man kan jo koke ammeinnlegg i ubehandlet ull foreks. så lenge man har de oppi kjelen i kaldt vann, lar det være oppi der hele veien gjennom oppvarming, koking, også nedkjøling til de er helt kalde igjen. Men man må ikke røre, for å si det slik
Så det viktigste nesten er at de ikke sentrifugeres, men vugges av ullvuggen.

Takk for svar! Da lærte jeg noe nytt i dag også. Da er plaggene straks litt mer brukervennlige synes jeg. Ikke for det, trøyene i ull/silke trenger ikke vaskes ofte.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:23   #40
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva mener der med "plast" og "gift" egentlig?

Akkurat det jeg sier.
Når ullen er behandlet betyr det at de har lagt en tynn plastfilm rundt hvert eneste ullfiber.
Også gir de plaggene såkalt møllbehandling med giftstoffer.
Koselig

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no