Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dere med Duologic, jeg blir helt frustrert ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-08, 20:33   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere med Duologic, jeg blir helt frustrert ...

Nå er det en tråd inne på NM om hvordan støttebenet på Duologicen skal være. Den skal ifølge de der inne være helt fastklikket inntill basen slik at den står helt bom støtt på gulvet i bilen. Den skal være nesten i rett vinkel ned fra stolen, og man skal ikke kunne vippe den utover.
Jeg har prøvd og prøvd og slitt for å få støttebenet helt fastklikket inntill basen, men det går IKKE. De sier i tråden at man må bruke så hard makt at man nesten skulle tro basen brakk, men jeg klarer det ikke fordet.

Noen som vet noe om dette her inne? Jeg blir så frustrert av denne stolen jeg altså. Nakkestøtten, feil i håndtak, og nå dette forbanna støttebenet som jeg ikke får bom fast.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 20:46   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med Duologic, jeg blir helt frustrert...

Jeg spurte om dette på Happyland i Sverige og han sa at den eneste funksjonen til støttebenet var at det skulle ta imot stolen, ikke holde stolen på plass. Det står jo også i bruksanvisningen at basen skal hvile på støttebenet.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:06   #3
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med Duologic, jeg blir helt frustrert...

Huff, jeg skjønner ingenting. De på NM mener det skal klikkes fast i en posisjon som tilsier nesten vannrett rett ned, og man må ta fart for at det skal sitte der. Det skal absolutt IKKE være flyttbart, og det er feil bilde i bruksanvisningen. Mange forhandlere som sier feil ang. dette..
Jeg har prøvd med hard makt, men det er helt umulig. Støttebenet er fortsatt ikke klikket fast på noen måte, det går snart gjennom basen på andre siden så jeg skal ikke prøve mer. Har tatt bilde som jeg skal legge ut, så får noen se om det er en feil på setet. Jeg styrer fælt med dette kjenner jeg

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:19   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med Duologic, jeg blir helt frustrert...

Jeg hadde tatt kontakt med Akta før jeg hadde styrt noe med. Det kan godt være at jeg tar feil, men står det da feil i bruksanvisningen og? Poenget med støttebenet er vel at det skal ta imot setet ved en evt kollisjon, ikke holde setet på plass?

Jeg klarer heller ikke å få benet på plass slik du beskriver. Men siden jeg hørte det både fra forhandler og slik jeg leser det i bruksanvisningen, så har jeg trodd at det var riktig. Det heter jo "støtteben", ikke forankringsben eller noe i den duren.

Kanskje jeg også har gjort feil?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:21   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med Duologic, jeg blir helt frustrert...

De på Happyland i Sverige har alltid vært flinke når det gjelder montering av seter, det var ikke en "helgevikar" som svarte på spørsmålet mitt. Han var også ute i bilen og viste meg. Men selvfølgelig, det kan jo være at han tok feil.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:35   #6
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med Duologic, jeg blir helt frustrert...

Du, her er linken. Jeg legger den her jeg, sikkert ikke ulovlig det?

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=564053

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:36   #7
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med Duologic, jeg blir helt frustrert...

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg hadde tatt kontakt med Akta før jeg hadde styrt noe med. Det kan godt være at jeg tar feil, men står det da feil i bruksanvisningen og? Poenget med støttebenet er vel at det skal ta imot setet ved en evt kollisjon, ikke holde setet på plass?

Jeg klarer heller ikke å få benet på plass slik du beskriver. Men siden jeg hørte det både fra forhandler og slik jeg leser det i bruksanvisningen, så har jeg trodd at det var riktig. Det heter jo "støtteben", ikke forankringsben eller noe i den duren.

Kanskje jeg også har gjort feil?

Jeg tror det støttebenet kan skli utover dersom det ikke er festet i hakket? Kanskje derfor det skal festes sånn. Jeg får det uansett ikke til.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no