Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Veldig stor langpanne-kake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-16, 13:26   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Veldig stor langpanne-kake?

Jeg har ikke bakt langpanne(sjokoladekake) på mange mange år. Nå tenkte jeg glimte til siden jeg både skal ha med kake til barnehagen og ha selskap hjemme for vår snart-2-åring.

Er det noen som har en oppskrift som er garantert nok røre til en skikkelig stor langpanne? Jeg syns stekeovnen min er gigantisk inni og langpanna like så... Den er 35*43 cm

tips ønskes! vil helst ikke ha flat og tørr kake...

__________________
2001 - 2003 - 2014

Sist redigert av Magica : 16-02-16 kl 16:18.
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 13:32   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Denne kan lages i stor langpanne, og blir god og saftig.

KVIKKLUNSJKAKE
4 egg
4 dl sukker
300 g margarin(jeg bruker 3 dl rapsolje for da blir den så saftig)
5 1/4 dl mel
2 ts bakepulver
2,5 ss kakaopulver
2 dl melk

Glasur
300 g melis
100 g smør/margarin
1 1/2 ss kakaopulver
2 ts vaniljesukker
3 ss kokt kaffe

1. Pisk eggedosis av egg og sukker.
2. Mel, bakepulver og kakao blandes og siktes i vekselvis med smeltet margarin(eller olje) og melk.
3. Hel røren i smurt/bakepapirkledd langpanne.
4. Stek nederst i ovnen ved 175 grader i 25-30 min.
5. Ingrediensene til glasuren vispes sammen. Du kan bruke samme bollen som du lagde røren i.
6. Smør glasuren på kaken mens den er varm, og dryss eventuelt kokos over.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 13:35   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Hvis du ikke må ha sjokoladekake kan du bake dansk brusviger. Annerledes og veldig god.


edit: Jeg leste litt kjapt først og ser nå at det er sjokoladekake du vil bake. Har ingen gode tips der, men lar nå brunsvigeren stå i alle fall, siden den er så innmari god.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 14:01   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Hvor stor er langpannen din? Det er jo greit å gange opp dersom ovnen din er større enn standard.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 14:06   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Denne kan lages i stor langpanne, og blir god og saftig.

KVIKKLUNSJKAKE
4 egg
4 dl sukker
300 g margarin(jeg bruker 3 dl rapsolje for da blir den så saftig)
5 1/4 dl mel
2 ts bakepulver
2,5 ss kakaopulver
2 dl melk

Så ikke dette lite ut til å fylle en stor langpanne? :myser: Jeg mener jeg har brukt 6-8 egg for virkelig å fylle panna.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 14:13   #6
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Hva er målene på disse store, små og alle andre langpannene?

Sist jeg laget noe, ble det sagt langpanne 22x22. Hvilken type er det? Hvor mange typer finnes??

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 14:31   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Denne er min standard sjokoladekake til unger. Saftig og god og jeg lager den i langpannen som hører til stekeovnen.
http://www.detsoteliv.no/oppskrift/kjelesjokoladekake

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 14:35   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hva er målene på disse store, små og alle andre langpannene?

Sist jeg laget noe, ble det sagt langpanne 22x22. Hvilken type er det? Hvor mange typer finnes??

Det finnes mange. De som kalles liten langpanne er vel ca. 20x30 cm og tilsvarer en halv langpanne som hører til ovnen. Så kanskje den store er ca. 40x30? Men så selger de også sånne langpanner som er midt i mellom disse to også, de som selges med lokk er gjerne sånn. 22x22 er ikke så vanlig tror jeg, men det finnes jo mange ulike kakeformer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 14:36   #9
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Og foreldrene mine har større store langpanner enn meg (eldre ovn).

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 14:38   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Og foreldrene mine har større store langpanner enn meg (eldre ovn).

Ja, det er vel stor forskjell på det også.

Det viktigste om man har langpanner som avviker fra standard er vel at man tilpasser steketiden og sjekker med kakenål.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 14:38   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Så ikke dette lite ut til å fylle en stor langpanne? :myser: Jeg mener jeg har brukt 6-8 egg for virkelig å fylle panna.

Det er nok til å fylle opp min langpanne som er ca 30x40cm ihvertfall.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 15:03   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Jeg skal måle langpanna når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg har en oppskrift i boka mi (fra før internettet ble funnet opp sikkert) med 6 egg men jeg tror det blir for lite og?

Jeg kjøpte ny steikeovn for noen få år siden og da var den gamle langpanna mye mindre faktisk, det la jeg godt merke til når jeg kastet/leverte det fra meg.

Tror jeg har en sånn kjøpe-langpanne som er "liten langpanne" og den er ca 20*30.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 15:20   #13
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Denne pleier jeg å lage. Den blir høy og fin i stor langpanne (ca 30x40, tror jeg).

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 15:21   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg skal måle langpanna når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg har en oppskrift i boka mi (fra før internettet ble funnet opp sikkert) med 6 egg men jeg tror det blir for lite og?

Jeg kjøpte ny steikeovn for noen få år siden og da var den gamle langpanna mye mindre faktisk, det la jeg godt merke til når jeg kastet/leverte det fra meg.

Tror jeg har en sånn kjøpe-langpanne som er "liten langpanne" og den er ca 20*30.

Som sagt så er min langpanne større enn det, og kvikklunsjrøra passer fint i den.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 16:17   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

35*43 cm

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 16:18   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veldig stor langpanne-kake?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

35*43 cm

Da går det bra.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no