Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-21, 11:22   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Nei, potetmiddag er nærmest per definisjon ikke rask middag, tenker jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 11:23   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Jeg tenker vel at alt under 20-30 minutter er ganske raskt, litt avhengig av om en har prøvd oppskriften før og/eller er trent i å lage mat. Jeg klarer ikke komme på så mye jeg får til å lage på under den tiden, i hvert fall, utover rein oppvarming av rester.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 11:24   #23
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Sånn egentlig synes jeg at 30 min er raskt, men nå om dagen er en rask middag for meg noe som krever minimalt med arbeid. Fjordland, frossenpizza, vårruller og lignende.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 11:25   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Under 30 minutter er rask middag, men det er lett for meg å si som tilnærmet aldri lager middag. Det hører vel med til sjeldenhetene at mannen bruker mindre enn en time på middagen totalt. Hvordan han orker det når han kommer ihjelsultet hjem fra jobb er en gåte for meg, men...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 11:31   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, potetmiddag er nærmest per definisjon ikke rask middag, tenker jeg.

Det kommer helt an på poteten. Våre koker fint ferdig på 20 minutter og jeg koker alltid dobbel porsjon så er det bare å varme opp dagen etter.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 12:53   #26
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Rask hverdagsmiddag er for meg inntil 20 minutter.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 12:57   #27
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

15 minutter, kaaanskje opp mot 20 hvis jeg legger velviljen til. 30 minutter er ikke en rask middag i min verden.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 13:01   #28
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Under 15 minutter.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 13:31   #29
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

20 minutter. Og gjerne med poteter. Kutter poteter og gulrøtter i biter, kanskje 8 biter per potet, da er de ferdigkokt på 15 minutter.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 13:33   #30
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

15 min. Hvis vi bestemmer oss for "i dag skal vi ha en rask middag", så er det definisjonen. Minimalt med arbeid. Vi har nok mest av 30 min middagene egentlig, så det er det normale.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 13:33   #31
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.337
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Mindre enn 20 minutter.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 14:45   #32
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Mindre enn 15 minutter. Type kok opp hurtigmakaroni og ha oppi rester av saus fra igår, eller speilegg, eller wraps med fyll, toast eller lignende.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 14:53   #33
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.664
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg synes inntil 30 minutter er kjapt.

Enig.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 14:58   #34
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

En rask middag bør være klar til spising innen 20 minutter etter at man kommer inn døra og skrur på komfyren eller åpner posen med ferdig grillet kylling.

Med litt trening så vil jeg si at det skal gå raskt nok å tilberede litt mer avansert mat på 30-40 minutter. Men det er mer sånn vanlig middagsproduksjon.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 15:19   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

RASK middag er ikke stort mer enn 15 min nei, kan godta op mot 20 for ferdigpizza for da m ejg ikek gjøre NOE annet enn å sette den i ovnen så ejg ekker andre ting mens dne steker

Defor inngår ikke det å koke poteter i RASK middag, RASK middag har nudler eller potetmos eller oppvarming i micro av rester, tilnød pasta, men neppe ris, for det tar rett og slett lenge tid.

Rask middag er ikke til hverdags, det er til de dagene da et må gå ekstra fort. Til hverdags er en halvtime helt greit, men ikke så mye mer på hektiske hverdager.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 15:23   #36
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

20 minutter. Og gjerne med poteter. Kutter poteter og gulrøtter i biter, kanskje 8 biter per potet, da er de ferdigkokt på 15 minutter.

Men koke i femten og forberede hvor lenge? Da er det ikke raskt.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 15:25   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Poteter må skrelles, allerede der ryker de på "RASK" middag altså.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 15:45   #38
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Poteter må skrelles, allerede der ryker de på "RASK" middag altså.

Det må de ikke.
Det er absolutt best å koke med skallet på. Barn som ikke gidder å (lære seg) skrelle må spise dem med skallet på.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 17:09   #39
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Rask hverdagsmiddag er for meg inntil 20 minutter.

Enig. Inntil 30 minutter er vanlig hverdagsmiddag. Over 30 minutter er som hovedregel for krevende for en hverdag.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 17:15   #40
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Rask middag er for meg en av to ting. Enten at det tar 15-20 min fra start til middagen står på bordet, som feks fiskekaker i burgerbrød med råkost, eller at den tar 30 min men bare noen få minutter tilberedning og resten av tiden kan middagen stå i ovnen mens jeg gjør noe annet. Kan feks være kylling i form med saus og grønnsaker - må stå i ovnen i 20-30 minutter men tar bare fem minutter å få alt opp i forma.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no